Logic - Bounca/Exportera alla spår samtidigt ?

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Logic - Bounca/Exportera alla spår samtidigt ?

Inlägg av whatawaste »

Sitter och kör på SISTA versionen för Windows, 5.10 el. nåt.

Behöver bounca/exportera ut wave-filerna från noll-punkt till slut...dvs. ersätta tomrum med "ingenting". Så att man kan importera dem i vilken DAW somhelst.

Går det att göra det ?

Det är ju ett gammalt men väl fungerande system, och steget till MAC är lååångt. :oops:
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre


Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Re: Logic - Bounca/Exportera alla spår samtidigt ?

Inlägg av peter_s »

whatawaste skrev:Behöver bounca/exportera ut wave-filerna från noll-punkt till slut...dvs. ersätta tomrum med "ingenting". Så att man kan importera dem i vilken DAW somhelst.

Går det att göra det ?
Borde inte vara några problem. I den Express-version av Logic som jag har kan man själv välja varifrån- och till var på tidslinjen man vill bounca, och jag kan inte tänka mig annat än att den funktionen funnits med ett tag. Man väljer start- och slutpunkt strax under där man väljer vilket filformat bouncen ska vara i. Ser ut såhär:

Bild
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

Hm....går det att göra flera spår samtidigt ?
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre


Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

whatawaste skrev:Hm....går det att göra flera spår samtidigt ?
Javisst. Välj bara mute på de spår du inte vill ha med. (alternativt sola de spår du vill ha med) Men, om du bouncar fler spår samtidigt, så blir resultatet en fil (alltså inte en per spår). Det kan vara både bra och dåligt, beroende på vad du ska använda den bouncade filen till.
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Inlägg av whatawaste »

Näää....jag måste ha varje spår för sig. :wink:
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre


Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

whatawaste skrev:Näää....jag måste ha varje spår för sig. :wink:
Jag kommer tyvärr inte ihåg måste jag säga men jag körde Logic på PC under en period. Det var 10 - 12 år sedan så minnet sviker. Men som det funkar nu får du göra off-line bounce:ar med gemensam startpunk på alla kanaler. Kommer inte ihåg om det funkade att bounce:a offline på ett gammalt Logic för PC tyvärr. Annars är det realtids-bounce:ar som gäller. Tar ju lite tid.....

Nu för tiden finns det möjlighet att exportera i OMF-format till ProTools men det funkar tyvärr inte så bra. Så alla jag känner, mig själv inräknat, som ska exportera till ProTools skiter i OMF-exporten och bounce:ar istället. Då VET man åtminstone att det kommer funka.

//J
Skriv svar