Nytt ljudkort

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
kjello
Medlem
Inlägg: 231
Blev medlem: lör 23 feb 2008, 12:32

Nytt ljudkort

Inlägg av kjello »

Har äntligen skaffat ett hyggligt ljudkort, och tänkte nu försöka lära mig att spela in saker och ting själv. Satt igår och spelade in två låtar som jag just la upp på min myspace
http://www.myspace.com/perkjell

Kom gärna med förslag vad jag kan förbättra med mixningen och så där. Än så länge så är alla kompressorer equalizers och effekter en djungel för mig

Ljudkort: mbox 2
Program: Pro Tools 8
och jg spelar in både sång och gitarr med en Röde nt2-a mikrofon
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16201
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Småmysigt, på ett bra sätt! :D :tummenupp: Gillade den andra låten bäst, tror jag.

Jag kan inte det där med inspelning, men jag skulle släppt fram gitarren lite, lite till och fått lite mer klang på den. Framför allt i den första låten. Men överlag låter det bra tycker jag.
Användarvisningsbild
kjello
Medlem
Inlägg: 231
Blev medlem: lör 23 feb 2008, 12:32

Inlägg av kjello »

Jo det är nog sant, lite mer klang i gitarren, men vette fan hur jag får fram det :) Får försöka pilla lite mer med EQ kanske. Kul att du gillade låtarna!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16201
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

kjello skrev:Jo det är nog sant, lite mer klang i gitarren, men vette fan hur jag får fram det :) Får försöka pilla lite mer med EQ kanske. Kul att du gillade låtarna!
Det kommer snart en drös med duktiga inspelare, det finns ju både glada amatörer och gamla proffessionella studiorävar här, så du kommer få mer hjälp än du behöver!

:D
Användarvisningsbild
kjello
Medlem
Inlägg: 231
Blev medlem: lör 23 feb 2008, 12:32

Inlägg av kjello »

ah okej, man får hoppas på det da :)
Skriv svar