Loopbaserat inspelningsprogram?

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Loopbaserat inspelningsprogram?

Inlägg av BBQV »

Jag har blivit ombedd att skaka fram ett lättanvänt och billigt program till musiksalen här på jobbet.

Vi använder PC, vi har mixerbord, mikar, lite instrument och effekter. Eleverna vill kunna lägga sång/rap över "egna" bakgrunder (trumkomp, basgångar etc.).

Vad är det jag letar efter?
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Re: Loopbaserat inspelningsprogram?

Inlägg av FreCKo »

BarbequeVillage skrev:Jag har blivit ombedd att skaka fram ett lättanvänt och billigt program till musiksalen här på jobbet.

Vi använder PC, vi har mixerbord, mikar, lite instrument och effekter. Eleverna vill kunna lägga sång/rap över "egna" bakgrunder (trumkomp, basgångar etc.).

Vad är det jag letar efter?
Cubase eller något i samma stil?
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Nej, det måste vara enkelt! Mina elever har inte tålamod nog för att jobba med Cubase! :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

BarbequeVillage skrev:Nej, det måste vara enkelt! Mina elever har inte tålamod nog för att jobba med Cubase! :lol:
Någon lättare version då? Jag har Adobe Audition 1.5 på den här datorn, det är snorlätt! Inte mycket man kan tappa bort sig i...
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Egentligen letar du efter en Macintosh, och det medföljande programmet Garageband. Tror inte att det finns många program som är lättare att lära sig, och som samtidigt är riktigt, riktigt bra.

Men, nu gissar jag att du inte tänker byta dator, och då kan jag inte hjälpa dig på annat sätt än att hänvisa till en tråd full med tips på program du kan vara intresserad av på ett annat, amerikanskt, basforum: http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=240996

Lycka till!
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Cool Edit Pro är väl enklare än Cubase tycker ja nog..
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

peter_s skrev:Egentligen letar du efter en Macintosh, och det medföljande programmet Garageband.
Jo, jag har föreslagit det, men jobbar man statligt så följer man de avtal som arbetsplatsen har med lokala leverantörer :cry:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Skriv svar