Fostex vf 160

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
tommy
Nykomling
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:08

Fostex vf 160

Inlägg av tommy »

Jag undrar om det finns någon där ute som kan hjälpa mej att komma igång. Har fått tag på en fostex vf160 och en manual på engelska (151 sidor). Frågan jag står inför just nu är hur man sparar en låt med t.ex trummaskin och bas. Jag har spelat in och sparat men om jag gör en ny så försvinner den gamla trots att jag döpt den och sparat den på en annan rad. Jag väljer ett annat nr och spelar in nytt och sparar men då ligger sistnämda inspelning på båda. Trög eller!?
Tacksam för hjälp.
mvh
tommy
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Tycker det verkar helt obegripligt. Har aldrig hänt för mig. Du öppnar och sparar väl i "program"-minnet? Kan tänka mig att det blir galet om du tex använder "scene"-minnet som används för att spara effektinställningar, faders, pans etc.
tommy
Nykomling
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:08

Inlägg av tommy »

Tack!!!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jag spelar också in det mesta på en Fostex VF-160!
Är det fler här som gör det?
Nån som har nåt tips på hur man kan flytta alla program på disken till en extern disk eller en annan dator utan att behöva spara ner varje projekt som wav-filer på en cd? Det tar ju så erbarmligt lång tid!
Skulle också vara kul att höra om nån har kommit på nåt smart sätt att inserta fler gate/limiters än två samtidigt!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
busse
Medlem+
Inlägg: 1121
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 18:35
Ort: I hjärtat av Norrbotten

Inlägg av busse »

Jag spelar också in det mesta på en Fostex VF-160!
Är det fler här som gör det?
Nån som har nåt tips på hur man kan flytta alla program på disken till en extern disk eller en annan dator utan att behöva spara ner varje projekt som wav-filer på en cd? Det tar ju så erbarmligt lång tid!
Skulle också vara kul att höra om nån har kommit på nåt smart sätt att inserta fler gate/limiters än två samtidigt!
Jag funderar på samma sak fast jag har föregångaren till VF160, VF16. Nån som vet hur detta med "adat" funkar skulle det gå att andvända för att föra över till en dator på nåt smart sätt?
Skriv svar