Liten hemsida med ljudclip

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
TredoX
Medlem+
Inlägg: 2131
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 11:57
Ort: Täby

Inlägg av TredoX »

anli skrev:
Rix skrev:Tips på en bra flash-spelare att ha på hemsidan: http://www.jeroenwijering.com/?item=JW_FLV_Player
Kanske kan vara nåt.
Men min spec är:
- Mediaspelaren skall var liten och gärna vara fast plaverad i "huvudet" på sidan.
- När man klickar på en otaliga ljudlänkarna som kommer att vara i tabellform, så börjar den spela fina bastoner.
- Klickar man på en annan länk så byter den klipp.
Det går nog att lösa med en fin liten i frame ;)

Skickar en html-sida som du kan testa sen.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Oki doki, nu har tredox hjälpt mig lite... har fått till en vintage design som passar mig. Inpinkade gubbkalsonger typ.
http://www.lindersson.se/ANLI_bass.htm
Skall få igång spelar upptill bara!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
dereborn

Inlägg av dereborn »

Snyggt!

Korr: "Bass Sounclips"
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

dereborn skrev:Snyggt!

Korr: "Bass Sounclips"
Ännu Korr:igare : "Bass Sound Clips"

8)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

dereborn skrev:Snyggt!

Korr: "Bass Sounclips"
Ah rackarns, TreDox skickar mig en ny knapp.
Knedy: föredrar soundclips istället för Sound clips

Edit: Äsch. På jobbets datorer blev det en ljusgrå ram runt knapparna.. kör xp 6.0 där. Rom byggdes inte på en dag.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
TredoX
Medlem+
Inlägg: 2131
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 11:57
Ort: Täby

Inlägg av TredoX »

anli skrev:
dereborn skrev:Snyggt!

Korr: "Bass Sounclips"
Ah rackarns, TreDox skickar mig en ny knapp.
Knedy: föredrar soundclips istället för Sound clips

Edit: Äsch. På jobbets datorer blev det en ljusgrå ram runt knapparna.. kör xp 6.0 där. Rom byggdes inte på en dag.
Okej, jag ändrar knapparna.

Ang den gråa ramen, så kan jag spara dem i GIF istället, det klarar tom explorer av :D
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

anli skrev:
dereborn skrev:Snyggt!

Korr: "Bass Sounclips"
Knedy: föredrar soundclips istället för Sound clips
Undrar om engelsktalande stör sig lika mycket på våra ihopskrivningar som vi gör på de engelskainfluerade särskrivningarna...?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

fieldflower skrev:
anli skrev:
dereborn skrev:Snyggt!

Korr: "Bass Sounclips"
Knedy: föredrar soundclips istället för Sound clips
Undrar om engelsktalande stör sig lika mycket på våra ihopskrivningar som vi gör på de engelskainfluerade särskrivningarna...?
Det gör de troligtvis inte eftersom de inte begriper ett ord svenska.
Det förekommer lite ihopskrivninger i engelskan också har jag märkt
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Duger det åt gibsonbass så duger det åt mig: http://www.gibsonbass.com/EB3_soundclips.php

Måste ta och lira in klipp med alla basarna... sen tänkte jag ha en Mountain/Pappalardi sound race med overdrajvar, så snart jag fått min Fulltone. En Rick-o-sound grunka ligger oxå i pipeline.

Sen hoppas jag på väldokumenterade bidrag gällande basar, stärkare och pedaler från Pratabasgemenskapen ;)

Ps: lite fånigt att skriva på engelska, men jag vet av erfarenhet att folk "over there" hittar sidan tilll slut och då blir det så jobbigt att översätta i efterhand. Min akvarienördsida var ett sådant exempel, så fort man snöar in i specialområden med bilder så hittar de en!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
TredoX
Medlem+
Inlägg: 2131
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 11:57
Ort: Täby

Inlägg av TredoX »

anli skrev:Duger det åt gibsonbass så duger det åt mig: http://www.gibsonbass.com/EB3_soundclips.php

Måste ta och lira in klipp med alla basarna... sen tänkte jag ha en Mountain/Pappalardi sound race med overdrajvar, så snart jag fått min Fulltone. En Rick-o-sound grunka ligger oxå i pipeline.

Sen hoppas jag på väldokumenterade bidrag gällande basar, stärkare och pedaler från Pratabasgemenskapen ;)

Ps: lite fånigt att skriva på engelska, men jag vet av erfarenhet att folk "over there" hittar sidan tilll slut och då blir det så jobbigt att översätta i efterhand. Min akvarienördsida var ett sådant exempel, så fort man snöar in i specialområden med bilder så hittar de en!

Min farsa får hem sin "microtrack" på fredag, då får du ett par klipp från Gallien Krueger 1001RB GK410 och GK115.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Skriv svar