Woahooo.... (Behringer content)

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
dereborn

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av dereborn »

TDHP skrev:Vi har 2st Behringer EP2500 i bandets klubbrigg.
Funkar hur bra som helst, fast jag gissar att dom levererar ungefär 2x50-600W och inte 2x1250 som dom påstår.
Väldigt stabila iaf.
Vi har även haft ett par aktiva 1x12 som monitorer. Funkar jättebra så länge dom funkar så att säga! :) Lär inte köpa fler dock!
Vad är det för något? Slutsteg? Vad menas i så fall med "funkar hur bra som helst"?
Jag antar att du menar typ ATT dom låter när du skickar signal igenom dom.
Inte HUR dom låter...

OBS - detta var inte menat som mobbing mot någon eller på annat sätt riktat åt något håll.
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av joachime »

Mina erfarenheter av Behringers produkter är att man ofta får vad man betalar för.
I professionella sammanhang förväntar jag mig att det finns tillräcklig budget för att man ska slippa behöva jobba med Behringer, Alto, Millenium etc. Men det är klart det går att hitta behringerprylar som gör jobbet. Jag körde till exempel länge med en faderkontroller i studio från Behringer. Funkade bra. Lät lite mycket men det går ju att stänga av den om man störs.

Det jag tycker Behringer ofta saknar är bra dokumentation. Manualen är ofta bristfällig och om man hittar mer information på deras hemsida brukar den vara kryptiskt skriven. Så det slutar med att jag söker information på forum etc istället.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:
Irbit skrev:
dereborn skrev:P.S. Vad Irbit/Hellboy/Janne bidragit med till debatten vet jag inte.
Han är blockad hos mig och jag vill/kan inte relatera till något som han skrivit.
Du är helt OTROLIGT tröttsam, Dereborn!! VARFÖR hoppa på mig när jag inte gjort dig ett piss? :thumbsdown:
Janne, Chilla, det där var inget påhopp.
Han bara skriver att han inte vet vad du skrivit eftersom han blockat dig.
Om det är någon som ska "chilla" så är det Dereborn. Nä, han skriver inte bara att han inte vet vad jag skrivit. Han skriver att han inte VILL "relatera" till vad jag skriver. Om han bara kunde lämna mig ifred så vore det trevligt. Jag har inte och kommer inte heller att skriva skit om honom. Om han nu inte VILL relatera till något som jag skriver så kan han ju helt enkelt sluta upp med att relatera till mig då. Ja, Behringer har ambitioner att åtminstone vad det gäller en del av sina prylar lämna lågbudget-träsket. Och att Mackie även i framtiden kommer vara bättre på allt är nog ingenting som man ska ta för givet. Man köper inte Klark Teknik och MIDAS utan att dra fördelar av köpet. Där är många i branschen hyffsat överens och vi börjar nu så sakteliga se en annan sida av Behringer. Vilket stör mig då jag tycker att Behringer i stort varit branschens hyenor ända sedan företaget drog igång. Det var väl i stort vad jag skrev och det som svar på Dereborns inlägg om Mackie. Jag har själv av moraliska skäl (+ att prylarna inte varit direkt tillförlitliga i många fall) undvikit Behringer men jag har en 8-kanalig hörlursförstärkare som faktiskt är riktigt bra. Dereborn. Chilla. Jag vill dig inget illa.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av TDHP »

dereborn skrev:
TDHP skrev:Vi har 2st Behringer EP2500 i bandets klubbrigg.
Funkar hur bra som helst, fast jag gissar att dom levererar ungefär 2x50-600W och inte 2x1250 som dom påstår.
Väldigt stabila iaf.
Vi har även haft ett par aktiva 1x12 som monitorer. Funkar jättebra så länge dom funkar så att säga! :) Lär inte köpa fler dock!
Vad är det för något? Slutsteg? Vad menas i så fall med "funkar hur bra som helst"?
Jag antar att du menar typ ATT dom låter när du skickar signal igenom dom.
Inte HUR dom låter...

OBS - detta var inte menat som mobbing mot någon eller på annat sätt riktat åt något håll.
Tja, jämfört med avsevärt dyrare steg så kan jag inte påstå att jag hör nån direkt skillnad.
Dom har inte gått sönder heller.
Nu driver vi ju bara en liten klubbrigg med 2st 1x18 och 2st 1x15 eller 2x15 med dem så det är ju ingen monstervolym direkt. Sen skickar vi ju IN rätt bra ljud i dem också. Tony Trumma har ett gäng såna sitter i discot på Arken! Tror dom har stått på i typ 5-6 år och drivit hela discoanläggningen i nattklubben utan problem! :)
Jag skulle väl inte köpa in såna här om jag skulle bygga ett turné-PA, men jag tror det är ganska mycket steg för pengarna faktiskt. Iaf enligt MIN ringa erfarenhet. ;)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av Jan Hellman »

dereborn skrev:Tänkte skriva nåt kul svar här, i en tråd som jag tycker är intressant, men efter att ha fått ett par indignerade PM igår så har jag förstått att i princip vad jag än postar är att betrakta som s.k. "vuxenmobbing" - så jag avstår.

Man vill ju inte såra någon.

Lycka till med både Mackie, Behringer och alla andra produkter i alla sammanhang!

(Observera gärna att jag inte på något sätt "hänger ut" någon eller ens antyder VEM som har PM:at mig!)
Lämna mig ifred om det nu verkligen är vad du "vill" göra. Johan. Jag vill dig inget illa och jag tänker inte skriva någon skit om dig. Det händer att jag svarar på dina inlägg och då som i det här fallet med ytterligare information i ämnet. Inget annat. Det har du mitt ord på och så länge du visar samma hyffs kommer det att förbli så.
Senast redigerad av Jan Hellman den mån 18 feb 2013, 15:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev:
dereborn skrev:
TDHP skrev:Vi har 2st Behringer EP2500 i bandets klubbrigg.
Funkar hur bra som helst, fast jag gissar att dom levererar ungefär 2x50-600W och inte 2x1250 som dom påstår.
Väldigt stabila iaf.
Vi har även haft ett par aktiva 1x12 som monitorer. Funkar jättebra så länge dom funkar så att säga! :) Lär inte köpa fler dock!
Vad är det för något? Slutsteg? Vad menas i så fall med "funkar hur bra som helst"?
Jag antar att du menar typ ATT dom låter när du skickar signal igenom dom.
Inte HUR dom låter...

OBS - detta var inte menat som mobbing mot någon eller på annat sätt riktat åt något håll.
Tja, jämfört med avsevärt dyrare steg så kan jag inte påstå att jag hör nån direkt skillnad.
Dom har inte gått sönder heller.
Nu driver vi ju bara en liten klubbrigg med 2st 1x18 och 2st 1x15 eller 2x15 med dem så det är ju ingen monstervolym direkt. Sen skickar vi ju IN rätt bra ljud i dem också. Tony Trumma har ett gäng såna sitter i discot på Arken! Tror dom har stått på i typ 5-6 år och drivit hela discoanläggningen i nattklubben utan problem! :)
Jag skulle väl inte köpa in såna här om jag skulle bygga ett turné-PA, men jag tror det är ganska mycket steg för pengarna faktiskt. Iaf enligt MIN ringa erfarenhet. ;)

Man hör väl kanske ingen skillnad förrän man slänger på riktigt bra högtalare misstänker jag... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev:
TDHP skrev:
dereborn skrev:
TDHP skrev:Vi har 2st Behringer EP2500 i bandets klubbrigg.
Funkar hur bra som helst, fast jag gissar att dom levererar ungefär 2x50-600W och inte 2x1250 som dom påstår.
Väldigt stabila iaf.
Vi har även haft ett par aktiva 1x12 som monitorer. Funkar jättebra så länge dom funkar så att säga! :) Lär inte köpa fler dock!
Vad är det för något? Slutsteg? Vad menas i så fall med "funkar hur bra som helst"?
Jag antar att du menar typ ATT dom låter när du skickar signal igenom dom.
Inte HUR dom låter...

OBS - detta var inte menat som mobbing mot någon eller på annat sätt riktat åt något håll.
Tja, jämfört med avsevärt dyrare steg så kan jag inte påstå att jag hör nån direkt skillnad.
Dom har inte gått sönder heller.
Nu driver vi ju bara en liten klubbrigg med 2st 1x18 och 2st 1x15 eller 2x15 med dem så det är ju ingen monstervolym direkt. Sen skickar vi ju IN rätt bra ljud i dem också. Tony Trumma har ett gäng såna sitter i discot på Arken! Tror dom har stått på i typ 5-6 år och drivit hela discoanläggningen i nattklubben utan problem! :)
Jag skulle väl inte köpa in såna här om jag skulle bygga ett turné-PA, men jag tror det är ganska mycket steg för pengarna faktiskt. Iaf enligt MIN ringa erfarenhet. ;)

Man hör väl kanske ingen skillnad förrän man slänger på riktigt bra högtalare misstänker jag... :D
Tja, EV tex?
Vi driver lite olika lådor beroende på var vi spelar.
Sen är det ju inte direkt HiFi man är ute efter när man spelar skitig rockenrolltrio...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av Jan Hellman »

joachime skrev:Mina erfarenheter av Behringers produkter är att man ofta får vad man betalar för.
I professionella sammanhang förväntar jag mig att det finns tillräcklig budget för att man ska slippa behöva jobba med Behringer, Alto, Millenium etc. Men det är klart det går att hitta behringerprylar som gör jobbet. Jag körde till exempel länge med en faderkontroller i studio från Behringer. Funkade bra. Lät lite mycket men det går ju att stänga av den om man störs.

Det jag tycker Behringer ofta saknar är bra dokumentation. Manualen är ofta bristfällig och om man hittar mer information på deras hemsida brukar den vara kryptiskt skriven. Så det slutar med att jag söker information på forum etc istället.
Just det där finns det en orsak till och det är att Behringer historiskt nästan in i detalj lite för ofta snott designen till sina prylar från andra. Dom flesta tillverkare lägger upp sprängskisser i bruksanvisningar men det har Behringer ofta inte gjort. Och det är för att försöka mörka likheten med andra tillverkares produkter. Man har ofta tillverkat prylarna med billigare elektronik i låglöneländer vilket gjort att det vart bristande tillförlitlighet och att billigare komponenter inte nödvändigtvis låter likadant som dyrare prylar.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av Geddan »

Ursäkta Parkas, no offense, men du är Sveriges största märkesbög när det gäller allt.
Det är väl inte jättekonstigt att du aldrig skulle erkänna att Behringer åstadkommit ngt bra?! :roll:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av blackparkas »

Nej, det är jag inte.
Jag kör t.ex. Ford, Rover och Mitsubishi, knappast något en märkebög skulle göra...

Hur vore det om du istället faktiskt läste vad jag skriver istället för att maximera antalet gnäll-posts??

"Över normal Behringer-standard men under Mackie i kvalitétskänsla tycker jag, man jag är helt övertygad om att de här nya borden med Midas-prylar i går att få att låta bra."

Det är citat från vad jag skrev om det nya bordet som jag pillade på hos Luthman.

Som sagt, läs innan du gnäller, börjar bli RIKTIG less på ditt bullshit.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:Nej, det är jag inte.
Jag kör t.ex. Ford, Rover och Mitsubishi, knappast något en märkebög skulle göra...

Hur vore det om du istället faktiskt läste vad jag skriver istället för att maximera antalet gnäll-posts??

"Över normal Behringer-standard men under Mackie i kvalitétskänsla tycker jag, man jag är helt övertygad om att de här nya borden med Midas-prylar i går att få att låta bra."

Det är citat från vad jag skrev om det nya bordet som jag pillade på hos Luthman.

Som sagt, läs innan du gnäller, börjar bli RIKTIG less på ditt bullshit.
Jag menade inte detta som ngt påhopp.

Tycker bara att det är lite inskränkt att såga allt som Behringer gjort i en enda gest på det viset.
blackparkas skrev:För övrigt är jag bestört över att så många tycker Behringers lågbudgetprylar är användbara.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av blackparkas »

Jag skiter fullständigt i vad du tycker.
Du skriver liknande inlägg flera gånger i veckan och jag börjar tröttna - än en gång.

Du skriver ju dessutom saker som inte stämmer för fem öre.
LÄS inläggen innan du kommer med ditt gubbklubbsgnäll.

Jag har testat saker ur alla Behringers produktlinjer i princip. Anser mig ha fog för att tycka det inte är bra och inte tillräckligt bra för att användas till annat än i en replokal eller dylikt.
Bara för att du är snål innebär det inte att jag är inskränkt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av Geddan »

Snacka om att hämta bazookan för att ngn kastade ett suddgummi.

Ajöken!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av Jan Hellman »

Geddan skrev:Tycker bara att det är lite inskränkt att såga allt som Behringer gjort i en enda gest på det viset.
Men det har han väl INTE gjort?
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av Geddan »

Irbit skrev:
Geddan skrev:Tycker bara att det är lite inskränkt att såga allt som Behringer gjort i en enda gest på det viset.
Men det har han väl INTE gjort?
blackparkas skrev:För övrigt är jag bestört över att så många tycker Behringers lågbudgetprylar är användbara.
Är ju ingen expert men........
Men jag går å chillar så får de som kan ngt diskutera.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av blackparkas »

Geddan skrev:Snacka om att hämta bazookan för att ngn kastade ett suddgummi.

Ajöken!


Det kan ju du tycka, men det är väl rätt vanligt att gubbklubbstyckarna tycker det eftersom de inte fattar att efter 20 inlägg i samma stuk så lessnar vem som helst.
Försök en vecka och INTE skriva bara en massa dryga översittarinlägg eller glirningar och skit, jag tror inte du klarar av det.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Woahooo.... (Behringer content)

Inlägg av Jan Hellman »

Geddan skrev:Är ju ingen expert men........
Men jag går å chillar så får de som kan ngt diskutera.
Det är ju bra att du bara läser fragment av det Parkas skriver. I övrigt önskar jag dig en fortsatt trevlig dag. ;)
Skriv svar