SSD4

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Kalifen
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 29 apr 2013, 19:42

SSD4

Inlägg av Kalifen »

Tänkte börja spela in lite här hemma och spara lite låt idéer osv.
Så jag köpte på mig lite prylar för att kunna börja men är färsking på detta så har noll koll på hur de funkar.
Har köpt ssd4 och vill använda de till logic pro 9 men har inte den blekaste hur jag får i gång det.
Vilka inställningar behövs göras i logic och i vilken mapp lägger jag plug-insen?
Vore jätte tacksam för hjälp då huvudet slutat fungera för länge sen!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: SSD4

Inlägg av GandhiMK2 »

Hmmm... Jag har ssd4 och jag vill minnas att det var ett installationsprogram som skötte om saker och ting... Eller har jag fel? Installerar man pluggen kanske och sen "pekar" till samplingarna? Grrrr... Kommer inte ihåg!...
Sen är jag ledsen men jag måste upplysa dej om att du måste köpa cla-expansionen... Använder aldrig originalsounden... Cla is da sheit. :-) Imho
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: SSD4

Inlägg av Jan Hellman »

Hur är det med SSD4? Finns den bara i 32-bitar eller även i 64? Triggern är väl endast 32-bitars av vad jag förstår. Mac-versionen är det som efterfrågas.
Senast redigerad av Jan Hellman den tor 30 maj 2013, 23:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Re: SSD4

Inlägg av joachime »

Har SSD4 på mac och vill minnas att det är som f-bass skriver. Installationsprogram för pluggen/instrumentet, sedan placera samplingar, midifiler, licensnyckel etc på lämpligt ställe på hårddisken. Dra sedan igång Logic, öppna en instans av SSD4 och välj settings. Där pekar du till licensen och samplingsbiblioteket.

Håller också med om att CLA-expansionen gjorde det hela mycket roligare.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: SSD4

Inlägg av Jan Hellman »

http://www.stevenslatedrums.com/forum/v ... =12&t=4318

Oki. SSD4 är 64-bitars. Men triggern är fortfarande bara 32-bitars.
Skriv svar