ser inte vågformen i Logic

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Crippa
Medlem
Inlägg: 100
Blev medlem: mån 11 jan 2010, 18:45
Ort: Göteborg

ser inte vågformen i Logic

Inlägg av Crippa »

Hej! Jag har säkert kommit åt någon inställning någonstans men hittar inget i manualen eller menyerna.
Efter jag spelat in audio så blir regionen jag precis spelat in "tom". Det syns ingen vågform i arrangefönstert, om jag dubbeklickar och får upp det i sample editor finns det där...vad är detta för knas?

Kan göra några tillägg på detta, under tiden jag spelar in ritas vågformerna upp + det är när insp stannar som regionen blir tom. :?:
Ampeg. Rickenbacker. Sandberg.
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: ser inte vågformen i Logic

Inlägg av Aslan »

Kan du ha kommit åt reglaget för zoomen av vågformen? Sitter nere i högra hörnet. En av de reglarna är det:)
Finns annars ett kommando för att uppdatera vågformen, men har inte tillgång till Logic-datorn nu på semestern...
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Crippa
Medlem
Inlägg: 100
Blev medlem: mån 11 jan 2010, 18:45
Ort: Göteborg

Re: ser inte vågformen i Logic

Inlägg av Crippa »

Japp. "Refresh overviews" men då måste jag göra detta varje gång...:(
Ampeg. Rickenbacker. Sandberg.
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Re: ser inte vågformen i Logic

Inlägg av joachime »

Projektfilen kanske har blivit korrupt. Testa att spara dokumentet under nytt namn i samma projekt mapp (save as...). Då kommer alla fejdar och vågformer läsas in på nytt.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: ser inte vågformen i Logic

Inlägg av Jan Hellman »

joachime skrev:Projektfilen kanske har blivit korrupt. Testa att spara dokumentet under nytt namn i samma projekt mapp (save as...). Då kommer alla fejdar och vågformer läsas in på nytt.
+ 1 på den!


----------
Tapatalk via mobilen
Skriv svar