Logic och Mavericks

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Logic och Mavericks

Inlägg av eeakga »

Det börjar bli dags att släppa sargen och uppgradera Macbooken till Mavericks. Har googlat runt en del på kombon Mavericks och Logic X, och det verkar som att de stora problemen har blivit åtgärdade i diverse patchar. De strul som förekommer verkar mestadels ha med inkompatibla tredjepartspluggar att göra.

Vad har ni för erfarenheter? Någon som har stött på något värt att tänka på?
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Logic och Mavericks

Inlägg av bjelkeman »

Ingen storanvändare, men jag fick till och med Mavericks och Logic X att funka på hårdvara utan formellt stöd (Mac Pro 2006) efter en del hackintosh-ande. Men jag kan nog inte ge något vettigt råd om det är dax att uppgradera eller inte.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Re: Logic och Mavericks

Inlägg av joachime »

Jag chockade mig själv med att kliva på maverickståget på en gång. Är annars en notorisk eftersläntrare. Har även börjat använda x.
Tycker det verkar som att combon kräver mer resurser än t ex snow leopard och Logic 9. Plus att jag inte är kompis med Logics nya färgsättning.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Logic och Mavericks

Inlägg av Jan Hellman »

Färgsättningen i X är hemsk men enligt rykten ska man kunna ändra färgerna i programmet i nästa uppdatering. Hoppas att det stämmer. Annars tycker jag personligen att X är bättre än 9 och funkar strålande tillsammans med Maverick. Det tog ett par dagar att vänja sig men jag lämnade tämligen omgående 9 och kör nu enbart på X. Bättre program. På alla sätt och vis. Jag är väldigt nöjd med X på Maverick.
Skriv svar