Micar

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Skriv svar
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Micar

Inlägg av HellMek »

Har en hel drös gamla micar liggandes sen jag hade studio, men jag har totalt glömt vad det är för typer av micar och om dom är bra eller dåliga. Listar dom här så kan folk gärna få kommentera vad dom vet om dem.

1. Audio-Technica ATM11R
2. Audio-Technica ATM33R (Har 3, 2 av dom har blå text och en har röd, ingen skillnad annars)
3. Calrec CM1050c
4. AKG C451E
5. Sennheiser MKH406P48
6. IMG Stage Line ECM280 (Budgetskräp?)
7. Monacor ECM-180
8. Maximal M998
9. Helt omärkt mic, se bild: http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... asvudd.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Micar

Inlägg av Jan Hellman »

HellMek skrev:Har en hel drös gamla micar liggandes sen jag hade studio, men jag har totalt glömt vad det är för typer av micar och om dom är bra eller dåliga. Listar dom här så kan folk gärna få kommentera vad dom vet om dem.

1. Audio-Technica ATM11R
2. Audio-Technica ATM33R (Har 3, 2 av dom har blå text och en har röd, ingen skillnad annars)
3. Calrec CM1050c
4. AKG C451E
5. Sennheiser MKH406P48
6. IMG Stage Line ECM280 (Budgetskräp?)
7. Monacor ECM-180
8. Maximal M998
9. Helt omärkt mic, se bild: http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... asvudd.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Calrec-micken är en småmembranskonding. Har två stycken själv. BRA mick! Är i grund och botten likadan som en Hebden Sound-mick som jag glömt bort namnet på. Utmärkt till akustiska gitarrer och en massa annat. Audio-Technica ATM11R är också en konding. Har aldrig använt någon själv tyvärr så jag kan inte berätta någonting om den egentligen. ATM33R är också en konding. Stränginstrument, slagverk och annat. Bra mick. AKG C451E är också en småmembranskonding. Har ett par själv. En liten finess med denna mick är att man kan plocka av själva kapseln och byta till en annan. Bajonettfattning, typ. Kolla vilken kapsel som sitter på micken. Det kan skilja sig. Sennheiser MKH406P48 är även denna en konding. Dom andra mickarna vet jag tyvärr ingenting om är jag rädd. Troligtvis billigare mickar. Dom jag skrivit om är över lag bra. Några av dom riktigt bra. Calrec-micken är lite extra rolig då dom flesta inte ens vet om att Calrec tillverkat mikrofoner. Det finns inte jättemånga heller så en BRA och lite udda fågel....
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: Micar

Inlägg av HellMek »

Jan Hellman skrev:
HellMek skrev:Har en hel drös gamla micar liggandes sen jag hade studio, men jag har totalt glömt vad det är för typer av micar och om dom är bra eller dåliga. Listar dom här så kan folk gärna få kommentera vad dom vet om dem.

1. Audio-Technica ATM11R
2. Audio-Technica ATM33R (Har 3, 2 av dom har blå text och en har röd, ingen skillnad annars)
3. Calrec CM1050c
4. AKG C451E
5. Sennheiser MKH406P48
6. IMG Stage Line ECM280 (Budgetskräp?)
7. Monacor ECM-180
8. Maximal M998
9. Helt omärkt mic, se bild: http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... asvudd.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Calrec-micken är en småmembranskonding. Har två stycken själv. BRA mick! Är i grund och botten likadan som en Hebden Sound-mick som jag glömt bort namnet på. Utmärkt till akustiska gitarrer och en massa annat. Audio-Technica ATM11R är också en konding. Har aldrig använt någon själv tyvärr så jag kan inte berätta någonting om den egentligen. ATM33R är också en konding. Stränginstrument, slagverk och annat. Bra mick. AKG C451E är också en småmembranskonding. Har ett par själv. En liten finess med denna mick är att man kan plocka av själva kapseln och byta till en annan. Bajonettfattning, typ. Kolla vilken kapsel som sitter på micken. Det kan skilja sig. Sennheiser MKH406P48 är även denna en konding. Dom andra mickarna vet jag tyvärr ingenting om är jag rädd. Troligtvis billigare mickar. Dom jag skrivit om är över lag bra. Några av dom riktigt bra. Calrec-micken är lite extra rolig då dom flesta inte ens vet om att Calrec tillverkat mikrofoner. Det finns inte jättemånga heller så en BRA och lite udda fågel....
Såg att det sålts såna calrec på ebay för rätt stora pengar, dem håller jag nog hårt i :)
Tror kapseln på min AKG är CK5, en stor sak.

Calrec bör vara fina overhead då antar jag?
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Micar

Inlägg av Jan Hellman »

HellMek skrev:
Jan Hellman skrev:
HellMek skrev:Har en hel drös gamla micar liggandes sen jag hade studio, men jag har totalt glömt vad det är för typer av micar och om dom är bra eller dåliga. Listar dom här så kan folk gärna få kommentera vad dom vet om dem.

1. Audio-Technica ATM11R
2. Audio-Technica ATM33R (Har 3, 2 av dom har blå text och en har röd, ingen skillnad annars)
3. Calrec CM1050c
4. AKG C451E
5. Sennheiser MKH406P48
6. IMG Stage Line ECM280 (Budgetskräp?)
7. Monacor ECM-180
8. Maximal M998
9. Helt omärkt mic, se bild: http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... asvudd.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Calrec-micken är en småmembranskonding. Har två stycken själv. BRA mick! Är i grund och botten likadan som en Hebden Sound-mick som jag glömt bort namnet på. Utmärkt till akustiska gitarrer och en massa annat. Audio-Technica ATM11R är också en konding. Har aldrig använt någon själv tyvärr så jag kan inte berätta någonting om den egentligen. ATM33R är också en konding. Stränginstrument, slagverk och annat. Bra mick. AKG C451E är också en småmembranskonding. Har ett par själv. En liten finess med denna mick är att man kan plocka av själva kapseln och byta till en annan. Bajonettfattning, typ. Kolla vilken kapsel som sitter på micken. Det kan skilja sig. Sennheiser MKH406P48 är även denna en konding. Dom andra mickarna vet jag tyvärr ingenting om är jag rädd. Troligtvis billigare mickar. Dom jag skrivit om är över lag bra. Några av dom riktigt bra. Calrec-micken är lite extra rolig då dom flesta inte ens vet om att Calrec tillverkat mikrofoner. Det finns inte jättemånga heller så en BRA och lite udda fågel....
Såg att det sålts såna calrec på ebay för rätt stora pengar, dem håller jag nog hårt i :)
Tror kapseln på min AKG är CK5, en stor sak.

Calrec bör vara fina overhead då antar jag?
Det beror på tycke och smak och vilken typ av musik man spelar in. Själv kör jag vanligtvis bandmickar som överhäng. Tycker att toppen i många småmembranskondingar vanligtvis blir lite för hård när man kör dom som överhäng. Men det är som sagt en fråga om tycke och smak. Dom flesta kör småmembranskondingar som överhäng...... Jag föredrar Coles 4038:or om jag får välja. Stränginstrument, körsång och en massa annat använder jag mina Calrec till. Men vanligtvis inte som överhäng.....
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: Micar

Inlägg av HellMek »

Ja smaken är alltid som baken :) Jag har många gånger gjort sånt som man absolut inte ska göra "enligt boken" i studion och varit nöjd med resultatet.

Jag ska köra igång och se om jag kan börja producera lite smått igen, hade hoppats att några av dessa micarna kom till nytta iaf. Det är i första hand trummor jag ska mica upp, och musiken är rock/metal. Jag kör mjukvarutrigger på baskagge så jag tänkte inte satsa på nåt avancerat där, det räcker ju att signalen är distinkt. Gitarr och bas kör jag helt mjukvarubaserat.

Är nyfiken på det här med bandmicar, har aldrig testat det. Kan billiga sådana vara hyfsade? Eftersom budgeten är nästan obefintlig nu i början så får jag börja med "skit" och jobba mig upp.
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: Micar

Inlägg av HellMek »

Hade förresten tänkt mig simpel 4-mic truminspelning, dvs baskagge, virvel och 2 bra overhead/rumsmicar. Låter ju som bandmicarna kan vara lämpliga i det fallet. Men vad är bra till virveltrumma av de micar jag hade?
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2537
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Micar

Inlägg av Håcke »

HellMek skrev:Hade förresten tänkt mig simpel 4-mic truminspelning, dvs baskagge, virvel och 2 bra overhead/rumsmicar. Låter ju som bandmicarna kan vara lämpliga i det fallet. Men vad är bra till virveltrumma av de micar jag hade?
Jag är ingen expert på uppmickning av trummor men när vi spelade in nyligt så mickades trummorna så, vilket ledde till massa bekymmer.
Cymbalerna blev tokhöga och pukorna försvann. Fill:sen hördes knappt. Vi fick automatisera volymen överallt för att kunna plocka fram pukorna när inte cymbalerna var där.
Svårt att få bra ljud på både och. Och dessutom tappar man möjligheten att trigga på pukorna.
Eller finns det nåt bra sätt att få till det ändå?
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: Micar

Inlägg av HellMek »

Håcke skrev:
HellMek skrev:Hade förresten tänkt mig simpel 4-mic truminspelning, dvs baskagge, virvel och 2 bra overhead/rumsmicar. Låter ju som bandmicarna kan vara lämpliga i det fallet. Men vad är bra till virveltrumma av de micar jag hade?
Jag är ingen expert på uppmickning av trummor men när vi spelade in nyligt så mickades trummorna så, vilket ledde till massa bekymmer.
Cymbalerna blev tokhöga och pukorna försvann. Fill:sen hördes knappt. Vi fick automatisera volymen överallt för att kunna plocka fram pukorna när inte cymbalerna var där.
Svårt att få bra ljud på både och. Och dessutom tappar man möjligheten att trigga på pukorna.
Eller finns det nåt bra sätt att få till det ändå?
Det går att få det ganska bra ljud med 4 micar. Viktigt dock att man placerar dem rätt, testar sig fram tills det blir bra. Ska man trigga pukor måste man dock mica dem ordentligt.
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Micar

Inlägg av GandhiMK2 »

För att trigga pukor behöver du väl inte vara värst noggrann? Du kan väl tejpa fast en hörlur på skinnet så att du får en smäll varje gång trumman får ett slag...
ELLER om du har tid så kan du klippa ut toms från oh-spåret och trigga på nya tracks... Precis som med baskagge och virvel.. Om man har ork... Med stort O.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Micar

Inlägg av Jan Hellman »

Köp några SM-57:or istället och använd på pukor, virvel och kagge. Väldigt all-round dynamiska mickar som kostar lite. Skulle själv inte ha några problem med att micka ett trumset med SM-57:or och några småmembrans kondingar på OH om det inte finns några alternativ. Bättre än att köra färre mickar. Då har man alla alternativ om man nu vill trigga. Det ultimata vore att köra en bättre baskaggemick. Shure Beta52A om man vill ha lite fläsk som exempel. Inte heller den kostar några gigantiska pengar. Dynamiska mickar är att föredra på en del ljudkällor då dom har mycket kortare upptagningsavstånd. Bättre separation. Sen kostar dom lite i jämförelse med andra micktyper med några undantag......
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Sv: Micar

Inlägg av strummer »

GandhiMK2 skrev: tejpa fast en hörlur på skinnet så att du får en smäll varje gång trumman får ett slag...
Testat detta, och det funkar hur bra som helst.
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: Micar

Inlägg av HellMek »

GandhiMK2 skrev:För att trigga pukor behöver du väl inte vara värst noggrann? Du kan väl tejpa fast en hörlur på skinnet så att du får en smäll varje gång trumman får ett slag...
ELLER om du har tid så kan du klippa ut toms från oh-spåret och trigga på nya tracks... Precis som med baskagge och virvel.. Om man har ork... Med stort O.
Jag saknar den orken ;)
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: Micar

Inlägg av HellMek »

Jan Hellman skrev:Köp några SM-57:or istället och använd på pukor, virvel och kagge. Väldigt all-round dynamiska mickar som kostar lite. Skulle själv inte ha några problem med att micka ett trumset med SM-57:or och några småmembrans kondingar på OH om det inte finns några alternativ. Bättre än att köra färre mickar. Då har man alla alternativ om man nu vill trigga. Det ultimata vore att köra en bättre baskaggemick. Shure Beta52A om man vill ha lite fläsk som exempel. Inte heller den kostar några gigantiska pengar. Dynamiska mickar är att föredra på en del ljudkällor då dom har mycket kortare upptagningsavstånd. Bättre separation. Sen kostar dom lite i jämförelse med andra micktyper med några undantag......
Jag hade typ 8st Shure innan, 4x sm57 och 4x sm58. Det är jättebra allroundmicar. Tyvärr splittade jag ju studion 50/50 när jag flyttade och jag var väl för snäll.

Var lite inne på Beta 91a till baskagge, är den sämre, eller är det smaksak? Beskriv gärna skillnaden :)

Vad tror du om billiga bandmicar Jan? Typ: http://www.thomann.de/se/superlux_r102.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Micar

Inlägg av GandhiMK2 »

Just den billiga bandmiken har jag inte testat men tex Tsm'd bandmik (dom kanske har fler nu?) har jag kört en hel del och den låter fett,retro,muggigt och rörigt. Lite som vi ville att det skulle låta. Kostar väl ungefär lika mycket som den i ditt ex.
Dom lär ju rimligen inte låta lika bra som en royer eller coles(även om deras storhet går mej förbi) men har du en bra pre så är det npg värt pengarna.
Den enda bandmik jag har är en Se voodoo 2 som har den lilla egenheten att den har TOPP också! ;-) Neve tyckte cäl att det var en kul innovation inom segmentet..;-) Den är lite dyrare ,typ 7(? Har glömt...) men jag tyker att den slår både coles och royer på fingrarna. Dumt köp om man tänker sälja den ,dock, då den knappast lär få samma andrahandsvärde som dom 2 tidogare nämnda.
Den är hur som helst grym på tamb och annat skak,elgitarr,acke. Funtar på att köpa en till så att jag kan spela in allt skak i stereo m bandmikarna istället för kondingar.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: Micar

Inlägg av HellMek »

Det låter intressant Gandhi :) Man kanske ska ta och prova en billig en. Den jag länkade till har ju dessutom fått vettiga betyg.
Jag har preampar i ljudkortet, tycker dom låter ok. Rent och ofärgat iaf. Varken skitdåligt eller skitbra. Har ett gammalt mixerbord med, stått i källaren och rostat, oxiderat och ärgat en del men jag ska se om jag får liv i det. Är dessvärre bara stereo ut på mixern och inga tappningar direkt på kanalerna. Men jag har 4-kanaligt ljudkort så en tanke är att köra baskagge och virvel direkt i ljudkortet på kanal 1 och 2, sen de andra 2 från mixerbordet så man kan mixa ner flera kanaler till 2 i stereo. Man får vara kreativ när man är fattig. Har iofs 4 aux ut på mixern, vet dock inte om dom går via eq? Mitt bord är sannolikt ett gammalt livebord.
Har förresten insert på alla 4 kanaler på ljudkortet samt en 2-kanalig kompressor/gate så jag kan gata virvel och baskagge.
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: Micar

Inlägg av HellMek »

Mitt gamla mixerbord verkar ha gjort sitt :( Knappt hälften av kanalerna funkade och det sprakade ordentligt i alla knappar. Ta isär allt och spraya är ett stort projekt. Det får nog skrotas. Fast jag hade gärna behållt en "channel strip" som minne!

Tittade lite på utbudet på blocket, finns ju faktiskt en del intressant. Detta hade jag nog huggt om det bara funnits pengar: http://www.blocket.se/stockholm/Mixerbo ... 2.htm?sa=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Micar

Inlägg av GandhiMK2 »

Om du ska spela in i dator så ska du ju inte gate'a. Finns ingen anl att inte göra det i datorn efteråt.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: Micar

Inlägg av HellMek »

GandhiMK2 skrev:Om du ska spela in i dator så ska du ju inte gate'a. Finns ingen anl att inte göra det i datorn efteråt.
Faktiskt aldrig testat, faktum är att tanken inte ens slagit mig så jag tackar för upplysningen :)
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Micar

Inlägg av GandhiMK2 »

You're welcome. :-)
I datorn blir allt så lätt vettu. ;-) Nä men seriöst så är det ganska så enkelt att manuellt klippa bort mögel som man inte vill ha med. Då slipper man kompromissa med gate'ars release tider och tröskelvärden och skit.
INGET skulle kunna få mej att gå tillbaka till analog insp. INGET!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: Micar

Inlägg av HellMek »

GandhiMK2 skrev:You're welcome. :-)
I datorn blir allt så lätt vettu. ;-) Nä men seriöst så är det ganska så enkelt att manuellt klippa bort mögel som man inte vill ha med. Då slipper man kompromissa med gate'ars release tider och tröskelvärden och skit.
INGET skulle kunna få mej att gå tillbaka till analog insp. INGET!
Nej inte jag heller, nog för att man har massa värme i ljudet gratis med band, men även det går ju att emulera idag.

Köpte mitt 4-kanals kort rätt nyligen, haft samma tråkiga M-audio 2-kanaliga i över 10 år. Testade att göra en enkel inspelning i replokal med nya ljudkortet ihop med en mini-bärbar dator, en 10" leksak alltså. Körde triggad baskagge rakt in, mic på virvel och över trummorna samt en på gitarrförstärkare. Den lilla skitdatorn orkade spela in 4 spår simultant samt att vi la på en andra gitarr med amplitube i samma dator. Snacka om att portastudio är utdaterat.
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Micar

Inlägg av Jan Hellman »

Jag har inga som helst problem med att spela in analogt om artisten/bandet vill det och det gagnar projektet. Finns fördelar både ljudmässigt och arbetsmässigt. Har gärna ett bord med total recall dock.
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: Micar

Inlägg av HellMek »

Säljer nog av Calrec-micarna ändå då dessa verkar attraktiva, har inget behov av just denna typen. Den som läser här har förtur. Byter dom gärna mot mer användbara grejer typ SM57-58, baskaggemic etc. Avvaktar med annons men tar gärna emot tips på var ska börja annonsera förutom här. Tradera/Ebay/Blocket kommer i sista hand.
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Skriv svar