Luthman toppservice!

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4724
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Luthman toppservice!

Inlägg av strummer »

En dag när jag skulle spela in lite var min mickpreamp Presonus Digimax D8 helt död. Nåja, det fick bli lite färre trummickar och jag fick lite välbehövlig erfarenhet av att jobba utanför min komfortzon.

Men det bästa av allt var att ett mejl till Luthmann, där jag efterfrågade kostnad för prisförslag, rep-tid osv, resulterade i att de gratis skickade över ett strömförsörjningskort till mig med förhoppning om att det var boven. Och det var det!

Sjukt smidigt gjort av service på Luthmann alltså!
Kompressor, det är livet!
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Re: Luthman toppservice!

Inlägg av Bullen »

Härligt!

Kanske har den store fule tysken gjort att andra är mer rädda om sitt rykte? Eller så är de helt enkelt väldigt snälla och bra på Luthmann! Bra gjort i vilket fall!
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Luthman toppservice!

Inlägg av eeakga »

Luthmans servicenivå har jag hört mycket positivt om även längre tillbaks i tiden, så i just deras fall är det nog inte av rädsla för Tüsken. Men det kan ju finnas andra fall där det är så.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Luthman toppservice!

Inlägg av Jan Hellman »

Luthman har alltid varit bra! Jag har fått helt fantastisk support därifrån! Skulle knappt ens lyckats dra igång studion om det inte vore pga Luthman. Luthman, Deluxe och EBS är mina hjältar vad det gäller dom mer etablerade företagen i musiksvängen. Dom konkurrerar definitivt med dom mindre och ofta mer flexibla tillverkarna vad det gäller servicegrad och professionalitet. Thomann har blivit rejält mycket sämre på senare tid. Har hört MÅNGA historier om att dom skickat beggade/demo-ex/returer som nya när folk beställt. En snubbe fick något HELT annat i paketet när han beställde original NS Design-strängar (tillverkade av D´Addario) till sin el-kontra. Det var el-kontra strängar men av löjligt dålig kvalitet och dom hade skickats i plastfickor där någon kört NS Design´s inläggspapper i en kopieringsmaskin. Etc..... Thomann har nog blivit för stort och då börjar det slarvas och man tappar kontrollen. Sen är det mer än vanligt nu för tiden att Thomann INTE är billigast. Och är dom billigast så handlar det om kronor. Handla lokalt av sådana som Parkas och andra svenska butiker! Ge svenska handlare chansen!
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Re: Luthman toppservice!

Inlägg av Bullen »

:tummenupp:
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Luthman toppservice!

Inlägg av hitman »

Jan Hellman skrev:Thomann har nog blivit för stort och då börjar det slarvas och man tappar kontrollen. Sen är det mer än vanligt nu för tiden att Thomann INTE är billigast. Och är dom billigast så handlar det om kronor. Handla lokalt av sådana som Parkas och andra svenska butiker! Ge svenska handlare chansen!
En tråkig sak med Luthman och ett par andra av de få kvarvarande grossisterna i Sverige är att de, med hot om leveransvägran om butiker säljer för "billigt" m.m., försöker bli av med små fristående butiker för att istället gynna sina "egna" kedjor (Luthman äger väl 4Sound, Englund har DLX Musik osv)?

Sådan är kapitalismen men som kund med begränsad spargris är jag rädd att priserna kommer gå upp när konkurrensen minskar. Till slut tvingades alla anpassa sig till Thomann, väldigt bra för priserna men tråkigt när små musikaffärer med bohem-stuk ersätts av likriktade kedjor där du sällan hittar nå´t kul begagnat.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Skriv svar