Logic 9 på yosemite?

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Logic 9 på yosemite?

Inlägg av macahan »

Hej och hå. Jag har logic x hemma men på studiodatorn har vi logic pro 9. Nu ska jag göra en hel del arbete med det inspelade materialet och det ska levereras som projekt i logic 9.
Inga problem so far. MEN! Jag lyckas inte installera logic 9 från mina installationsskivor utan får ett felmeddelande om att installationsprogrammet kraschat vid upprepade försök. So, what to do?
Måste jag fulladda eller kan man få en nerladdningslänk via appstore/applestore? Jag har ju redan köpt produkten så det borde ju gå att lösa eller? Att fulladda och lägga in sitt eget serienummer fungerar säkert men det är ju knappast så jag vill göra som första alternativ.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Logic 9 på yosemite?

Inlägg av macahan »

Efter att ha googlat mig tokig så insåg jag att det var installationsprogrammet. Min version är 9.0 och var originalinstallerad på snow leopard så det är väl kanske inte så konstigt att 32-bitarsprogrammet inte funkar i 64-bitarsoperativet. Men jag fulladdade den senaste 9 jag kunde hitta och körde mitt serienummer och allt fungerade som det skulle. MEN så här ska det inte behöva vara! Alla andra program som ingår i skivorna som mainstage compressor osv är dock inte med. Så problemet är ju "löst" för stunden men hur ska man gå till väga om man vill ha alla programmen installerade? Någon som vet?
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Logic 9 på yosemite?

Inlägg av GandhiMK2 »

macahan skrev:Efter att ha googlat mig tokig så insåg jag att det var installationsprogrammet. Min version är 9.0 och var originalinstallerad på snow leopard så det är väl kanske inte så konstigt att 32-bitarsprogrammet inte funkar i 64-bitarsoperativet. Men jag fulladdade den senaste 9 jag kunde hitta och körde mitt serienummer och allt fungerade som det skulle. MEN så här ska det inte behöva vara! Alla andra program som ingår i skivorna som mainstage compressor osv är dock inte med. Så problemet är ju "löst" för stunden men hur ska man gå till väga om man vill ha alla programmen installerade? Någon som vet?
Hej,jag heter Apple och jag vill inte att någon ska ha tillgång till tidigare versioner för då... Jaa... Då... Jag vet inte men krångligt ska det vara!

Supertrött! Testat chatten i applestore? Funkade för mej. Iaf så löste vi problemet:jag fick betala för ett gammalt os och fick ,som tacl för att jag betalade,vänta i ett par dagar innan jag fick en länk varifrpn jag kunde ladda ned skiten.
Som tur var så hade dom förlagt servern till Uganda så dom 4 gb som vanligtvis tar 10 min att ladda ned tog 4 h.
Det var ju en bonus. Vaffan tar det sån evinnerlig tid att ladda ned apples saker för?!? Logic x och dess innehåll tog typ ÅTTA h.... Lell...

Jag antar att du fick alla svar på din fråga som du bara kunnat tänka dej? ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Logic 9 på yosemite?

Inlägg av macahan »

Hahahaha! Jag får kolla chatten och se om dom kan hjälpa mig.
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Re: Logic 9 på yosemite?

Inlägg av Tarzan08 »

Ojdå...

Tänkte gå från Pro Tools 7LE till Pro Logic X.

Min dator ska (enligt olika hemsidor, forum, apple) kirra biffen. Fast nu blir jag lite nervös att det ska bli trubbel med själva nerladdning/installation. Jinxa inte det här för mig nu... haha!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Logic 9 på yosemite?

Inlägg av macahan »

Nä, det här var enbart baserat på att jag inte köpt min app sedan AppStore introducerades utan på stenåldern när man fortfarande körde cd-Rom skivor. För att installera GAMMAL programvara på ny dator. Inte ny programvara på gammal dator. Logic pro x funkar toksmidigt för mig.
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Re: Logic 9 på yosemite?

Inlägg av Tarzan08 »

macahan skrev: Logic pro x funkar toksmidigt för mig.
Det var det jag ville höra!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Logic 9 på yosemite?

Inlägg av eeakga »

Japp, inköp och download av Logic X via Appstore var hur smidigt som helst. Minns inte om det tog lika lång tid för mig som för Gandhi dock, men det känns som att jag borde ha kommit ihåg så fall.
Skriv svar