Yamaha HS50M

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Yamaha HS50M

Inlägg av Taurus »

Jag har lagt ett skambud på ett par Yamaha HS50M aktiva monitorer till hemstudion.

Jag kan basar, men studiomonitordjungeln har jag sämre koll på. HS50M får bra kritik i de tester jag läst så här långt, men är det nån här som använt dom och tycker nåt?
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++
Inlägg: 3369
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 00:05
Ort: Stötjhölm/Flen

Inlägg av Basmagnus »

Tydliga och bra men kräver subbas om det ska bli ngn botten. Har dom själv i min studio (tillsammans med sub)
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

Tack för svar Magnus.

Det verkar som om jag kan få dem för 2.000,-, vilket känns som ett ok pris. Har hållit lite koll på monitorer på Vendolin och Blocket senaste månaden, och det som dyker upp är antingen (teoretiskt)sämre eller mycket dyrare.

Jag tror jag slår till på dem och testar utan sub, blir det för bottenlöst blir jag inte ruinerad av att komplettera med en sub senare, då har jag i alla fall ett par dugliga små närfältare att utgå från.

I nuläget mixar och lyssnar jag genom ett par halvskruttiga Sennheiserlurar, så allt i monitorväg blir ett lyft...
Användarvisningsbild
dexter
Medlem+
Inlägg: 575
Blev medlem: tor 11 okt 2007, 09:31

Inlägg av dexter »

Jag köpte Yamaha MSP7 med tillhörande subbas för några månader sen. Har hittills bara hunnit lyssna på dom en gång :)
http://www.yamaha-europe.com/yamaha_eur ... index.html
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

HS50M:erna är hämtade och jag har spenderat 4-5 timmar med dem i mitt icke-akustikbehandlade musikrum i lägenheten. Jag är som sagt ingen monitorguru, men så här långt är jag toppnöjd med dem, de känns perfekta för mina hobbybehov.
Skriv svar