Exportera i logic 9?

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Skriv svar
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Exportera i logic 9?

Inlägg av Chukka »

Tja! Har spelat in ett par låtar i logic pro 9 och vill exportera spåren utan pluggar o dyl för att mixa i ett annat program. Vill inte göra "export all" för jag behöver inte ha ut alla spår, utan bara vissa av dem. Dessutom får jag bara ut wav-spår i stereo när jag exporterar, men jag vill ha dem i mono. Om man kör "bounce" på ett spår i taget blir det rätt, men det tar ju en evighet. Någon som vet hur man gör detta enklast?

Tack!
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Exportera i logic 9?

Inlägg av fieldflower »

Jag är absolut inte maestro på detta, men har du inte en Media-folder där du har råfilerna?
Men du kanske vill ha dem tidsbundna fortfarande så de hänger ihop i tid?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Exportera i logic 9?

Inlägg av GandhiMK2 »

Chukka skrev:Tja! Har spelat in ett par låtar i logic pro 9 och vill exportera spåren utan pluggar o dyl för att mixa i ett annat program. Vill inte göra "export all" för jag behöver inte ha ut alla spår, utan bara vissa av dem. Dessutom får jag bara ut wav-spår i stereo när jag exporterar, men jag vill ha dem i mono. Om man kör "bounce" på ett spår i taget blir det rätt, men det tar ju en evighet. Någon som vet hur man gör detta enklast?

Tack!
Jag MISSTÄNKER att om du ställer mastern i mono innan du väljer export så får du ut monofiler?
Annars är det inte HEEEEELA världen att bounce'a ett projekt offline. Japp, det tar tid om du har 1000 pluggar i arret men om du tar bort alla pluggar så går det snabbt , om du inte har en dator från det väldigt forna.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Re: Exportera i logic 9?

Inlägg av Chukka »

Tack för svar!

FF: Ja precis, de ska ju "synka" när man lägger in dem i nästa program. Dessutom är det lite volymjusteringar upp och ner som jag helst skulle vilja ha med också.

Gandhi: Faktiskt verkar det som att man får stereo i exporten, även fast mastern står i mono. Av någon anledning exporterar den "före" att den kommit till mastern. Fattar inte hur det funkar riktigt. Men kanske åker på att bounca allt separat trots allt.
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Exportera i logic 9?

Inlägg av GandhiMK2 »

Snabb reflektion: volymåkningar skulle jag inte skicka med till mix om det inte är ngt vääääldigt speciellt... speciellt inte om du bypassat pluggarna som låg på när volymen justerades... som gjort för ångest..
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Exportera i logic 9?

Inlägg av GandhiMK2 »

Ångest med resulterande command+a+backspace eller rent sv command+a+limtub...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Re: Exportera i logic 9?

Inlägg av Chukka »

Tack för reflektionen! ;) det är inga stora saker, mer ett par ord i sången som åkt upp här och där osv... tror du att till och med sådana greker kan innebära huvudvärk?
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Exportera i logic 9?

Inlägg av GandhiMK2 »

Jag gissar att du haft en kompressor på sången när du gjort åkningarna i logic? Utan kompressorn kommer åkningarna att göra ngt HELT annat...Jag lovar...
kanske funkar...kanske låter jääättekonstigt och du gjorde inte åkningarna på väg IN i kompen utan EFTER komp och nu kommer det vara FÖRE komp....
Nu är jag helt anal ang detta men ska du skicka med automatiseringar så får det vara med dom pluggar som var när du gjorde automatiseringarna eller inte alls. Och skickar du med alla jävla pluggar du använt så kanske du ska mixa själv istället..;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Re: Exportera i logic 9?

Inlägg av Chukka »

Tack igen för tipset. Den som lever får se. Åkningarna är gjorda före kompressorn men det är ju möjligt att det du beskriver inträffar ändå. Nästa kille kanske använder en annan kompressor osv. Men som tur är så är det ju ganska lätt att bounca rent istället om det skulle behövas.
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
Seggelke
Medlem
Inlägg: 78
Blev medlem: mån 15 sep 2014, 19:04

Re: Exportera i logic 9?

Inlägg av Seggelke »

Jag exporterar rätt så mycket stora multitracks mellan Protools, Pyramix och Nuendo. Typisk är mina projekt 32-128 spår.
AAF är den bästa lösningen.
Behöver du bättre än AAF klarar av rekommenderas AA Translator
http://www.aatranslator.com.au" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar