Postat: ons 26 sep 2007, 01:51
Natti-natti
Haha, fantastiskt!Klopper skrev:Det värsta jag varit med om var när jag snavade på en pallyftare? och for som en skadeskjuten albatross rakt in skrevet på en välsvarvad brunett med en ekonomiförpackning popcorn i knät.calif de funk skrev:Jag har blandade kännslorKlopper skrev:Saknaden är svår?calif de funk skrev: Den jackan vet jag inte ens vems den var! Har aldrig sett den igen
Pyrotekniska effekter var inget mot kaskaden av popcorn som likt jättemjäll regnade över samtliga i salongen!
Det var tider det!!
TDHP skrev:En regel är väl att slap och fusion å sånt tycks vara the shit i de flesta basistkretsar vilket jag inte är intresserad av och har noll intresse av att lära mig. Klart man är impad av duktiga musiker, men hur kul är det egentligen att lyssna på bassolon i längden? Blir oftast mer imponerad av en basist som kan hålla en rak och stadig 4/4 en hel låt utan att trassla till det i onödan!
Trassla med återhållsam finess är min paroll. Själv spyr jag på grundtonspumpande och anser högaktningsfullt att det tillhör fjuniga fjortisar på fritidsgården som inte vet bättre (och möjligen John Deacon).TDHP skrev:En regel är väl att slap och fusion å sånt tycks vara the shit i de flesta basistkretsar vilket jag inte är intresserad av och har noll intresse av att lära mig. Klart man är impad av duktiga musiker, men hur kul är det egentligen att lyssna på bassolon i längden? Blir oftast mer imponerad av en basist som kan hålla en rak och stadig 4/4 en hel låt utan att trassla till det i onödan!
Oj! Jag blev plötligt också jätteung men hävdar bestämt motsatsen!Rix skrev:Trassla med återhållsam finess är min paroll. Själv spyr jag på grundtonspumpande och anser högaktningsfullt att det tillhör fjuniga fjortisar på fritidsgården som inte vet bättre (och möjligen John Deacon).TDHP skrev:En regel är väl att slap och fusion å sånt tycks vara the shit i de flesta basistkretsar vilket jag inte är intresserad av och har noll intresse av att lära mig. Klart man är impad av duktiga musiker, men hur kul är det egentligen att lyssna på bassolon i längden? Blir oftast mer imponerad av en basist som kan hålla en rak och stadig 4/4 en hel låt utan att trassla till det i onödan!
Heh tack.. Till syvende och sist handlar det ju om att spela det som är bäst för låten i fråga! Vi ska inte rationalisera på varken ena eller andra hållet. Det handlar inte om antalet toner spelade utan vilka. Står man och vinglar i ett kärr kanske man är lite skraj att lämna stenen med grundtonen men man kan få så mycket tillbaks om man ger sig ut och trampar på rätt sten.TDHP skrev:Oj! Jag blev plötligt också jätteung men hävdar bestämt motsatsen!Rix skrev:Trassla med återhållsam finess är min paroll. Själv spyr jag på grundtonspumpande och anser högaktningsfullt att det tillhör fjuniga fjortisar på fritidsgården som inte vet bättre (och möjligen John Deacon).TDHP skrev:En regel är väl att slap och fusion å sånt tycks vara the shit i de flesta basistkretsar vilket jag inte är intresserad av och har noll intresse av att lära mig. Klart man är impad av duktiga musiker, men hur kul är det egentligen att lyssna på bassolon i längden? Blir oftast mer imponerad av en basist som kan hålla en rak och stadig 4/4 en hel låt utan att trassla till det i onödan!
Det är "Di fjunige" som tror att man måste spela fort och invecklat för att hävda sig som basist. Jag tror att det är först när man kan undvika detta basonanerande som man kan känna sig trygg i sin basism. Sen skickar även jag iväg ett litet bassolo då och då!
(Sen tycker jag att "Trassla med återhållsam finess" var ett snyggt uttryck! )
Jag tycker det är svinkul att lyssna på bassolon om de är spelade av en bra basist som är kompad av ett bra band som vet hur man ska täcka upp ljudbilden när basen försvinner från sin normala plats.TDHP skrev:En regel är väl att slap och fusion å sånt tycks vara the shit i de flesta basistkretsar vilket jag inte är intresserad av och har noll intresse av att lära mig. Klart man är impad av duktiga musiker, men hur kul är det egentligen att lyssna på bassolon i längden? Blir oftast mer imponerad av en basist som kan hålla en rak och stadig 4/4 en hel låt utan att trassla till det i onödan!
Det finns bara typ tre, fyra st fusionband som jag orkar lyssna på i mer än 5 min, så jag håller med dig också!TDHP skrev:Basmartin/ Håller med om allt du säger helt och fullt!
Personligen så orkar jag lyssna på improviserad fusionjazz i ungefär 5 minuter innan jag är mätt, men det är säkert kul att spela om man fixar det!
prunier skrev:Slappsolo på Knocking on heavens door på bandlös P-bas, 3-4000 i publiken
(Jag var bara 18 och det var 80talet)
+10Rix skrev: Trassla med återhållsam finess är min paroll. Själv spyr jag på grundtonspumpande och anser högaktningsfullt att det tillhör fjuniga fjortisar på fritidsgården som inte vet bättre
http://youtube.com/watch?v=ETnj7AeTzroSvarte_Jack skrev:Vad innebär flamencoanslag?
Väldigt OT.bassicfun skrev:Jag spelade med en orkester som heter Stonecake förut och vi gjorde en låt som heter Tuesday afternoon,på den demon som gjordes spelade jag bland annat distad bandlös.Sen blev det ju stråkar och jox på den.
För min del så är det anslag med utsidan av högerhandens naglar. Lämpligtvis med alla lediga fingrar i följd.Wall skrev:http://youtube.com/watch?v=ETnj7AeTzroSvarte_Jack skrev:Vad innebär flamencoanslag?
Kanske?
Aha. I så fall. JÄTTESKYLDIGMakten skrev:För min del så är det anslag med utsidan av högerhandens naglar. Lämpligtvis med alla lediga fingrar i följd.Wall skrev:http://youtube.com/watch?v=ETnj7AeTzroSvarte_Jack skrev:Vad innebär flamencoanslag?
Kanske?
Kass ljud, men såhär: http://youtube.com/watch?v=rYHaA8wHKKM