Wooten snackar bas-filosofi på hög nivå

Diskutera olika tekniker på bas och kontrabas
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Wooten snackar bas-filosofi på hög nivå

Inlägg av Makten »

Jag satt och surfade runt lite på http://www.bassplayer.tv/ och hittade några klipp där Victor Wooten håller låda om något som jag verkligen är intresserad och fascinerad av, nämligen musiken som språk, för att sen glida över till ett resonemang om att utrustningen inte spelar så stor roll, bara du är komfortabel. Jag kan bara rekommendera er att ta er tiden och kika på dessa klipp, för snubben verkar ha fattat vad musik handlar om. Jag trodde att han var en teknikfåne, men det verkar faktiskt inte så.

http://www.bassplayer.tv/ -> BP LIVE! '06 Clinics -> Victor Wooten -> [kolla alla klipp, jag missade massa på grund av reklamskiten; första är dock bara lir]
Senast redigerad av Makten den tis 07 aug 2007, 02:07, redigerad totalt 2 gång.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Jäpp. Hans filosofi är grymm. Måste läsa hans bok han har gjort.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Svarte_Jack skrev:Jäpp. Hans filosofi är grymm. Måste läsa hans bok han har gjort.
Efter att ha sett detta så är jag klart intresserad av den också! Så jäkla sant när han visar hur en extremt "enkel" grej kan få folk att skaka loss, men att en så enkel grej är svår att göra för många riktigt duktiga basister. Det är för okomplicerat för att kunna gömma i imponerande teknik.

Tillägg: Kul också att snack i det här fallet är mycket mer lärande än spelexempel.

Tillägg2: Jag upptäckte just att "reklamklippen" ibland luras och fortsätter med clinicklipp. Så jag får nog titta på rubbet igen. :lol:
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Skriv svar