Fingerövning goes tempererings-tråd.

Diskutera olika tekniker på bas och kontrabas
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Perennial skrev:
basmartin skrev:
f-bass skrev: mmm fast nu är det ju lite så att det inom stråkvärlden är ett faktum att det är skillnad på hur man hanterar c# och Db och det är liksom ingen tolkningsfråga.
Om man inte vet om detta eller känner någon som spelar ngn form av str så förefaller det rimligen konstigt MEN faktum kvarstår...
Ja, det har inte varit någon hemlighet direkt... Dock hade jag inte behövt driva det så långt, men om man påstår att mina musikstudier inte är värda någonting, kallar mig "geniet" i en ironisk ton osv, när han uppenbarligen inte vet något om ämnet, då har jag svårt att låta det bero. Att han inte lärde sig något av sitt misstag i blues-tråden, gör det ännu mera komiskt.

Hans sista halmstrå var att angripa mitt spel, att jag saknar personlighet. Han är fri att tycka det, men i det här sammanhanget och med tanke på den tidigare diskussionen, så tror jag inte att det var ett tips i all välmening, direkt. Mitt spel saknar inte personlighet, jag spelar precis som jag är som människa. Försöker inte imitera någon, i synnerhet inte Jeff Berlin...

Rubriken på PM:et han skickade var "Är du bättre än gubben?", med syftning på fransmannen i youtube-klippet. Folk får tycka vad de vill om hur jag spelar, vissa gillar det, andra inte. Men jag tycker att det är otroligt lågt att skriva det i tråden, eller i ett PM, som ett sätt att försöka vinna en diskussion, eller att visa att han står över mig, vet mer, är bättre på att spela bas än vad jag är, eller vad nu syftet var.

Jag har försökt att bemöta honom på det sättet han vill bli bemött i diskussioner, men det har inte fungerat, tyvärr.

På grund av den bristande respekten som Inti visat, både för mitt kunnande om musik(och flera andras kunnande på detta forum) och mitt musicerande så förtjänar han inte min respekt längre. För många övertramp.

Mvh

"Geniet"
Identitet, inte personlighet.
....? Och det var allt du kunde ta in?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

:shock:
Herregud, lägg ner nu.
Perennial: Snälla, ta in att Martin faktiskt har rätt i det han skriver. Vill du inte göra det, så fine, men låt då bli att ens kommentera det han skriver. Snälla.

Ni andra: Tråden började ju så sakta men säkert gå tillbaka till en teknikövningstråd, så kan vi inte fortsätta på det spåret?
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Perennia|

Inlägg av Perennia| »

Tössberg skrev::shock:
Herregud, lägg ner nu.
Perennial: Snälla, ta in att Martin faktiskt har rätt i det han skriver. Vill du inte göra det, så fine, men låt då bli att ens kommentera det han skriver. Snälla.

Ni andra: Tråden började ju så sakta men säkert gå tillbaka till en teknikövningstråd, så kan vi inte fortsätta på det spåret?
No problem.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

:tummenupp:
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

f-bass skrev: ....? Och det var allt du kunde ta in?
Jag är förbluffad...

Hursom, för att gå tillbaka till ämnet, här kommer en gammal klassiker för den som missat:

http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Fingerövning goes tempererings-tråd.

Inlägg av bootsy »

Bump!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Fingerövning goes tempererings-tråd.

Inlägg av GandhiMK2 »

Nej! Vad GÖR du? Nu kommer ngn onämnbar att flippa...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Fingerövning goes tempererings-tråd.

Inlägg av bootsy »

Förlåt. Men den är ju så rolig!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Fingerövning goes tempererings-tråd.

Inlägg av GandhiMK2 »

indeed...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Fingerövning goes tempererings-tråd.

Inlägg av TDHP »

Har ni tråkigt? ;)
Läste faktiskt igenom hela tråden.
Fascinerande.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Låst