Canneloni Macaroni gitarr tabs

Diskutera olika tekniker på bas och kontrabas
Användarvisningsbild
FredHall31
Medlem
Inlägg: 143
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 19:41
Ort: Östersund

Canneloni Macaroni gitarr tabs

Inlägg av FredHall31 »

Tjo!

Det är inte bas-relaterat, men jag undrade om nån har någon gitarr tabs för Lasse Holms klassiska Canneloni Macaroni. :)
(jag lirar bas men har en elgitarr också ^_^)

http://www.youtube.com/watch?v=_3A-7AuysxQ

Bara gitarr-solot är skitbra!
Dumma frågor sedan 31 augusti 2010.
/Fredrik H.
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem
Inlägg: 2801
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:14
Ort: Stockholm

Inlägg av inber »

Bra låt!

Jag är ingen tabs-älskare, men om du ringer till mig så kan jag förklara ackorden för dig på 5-10 minuter. Skriver du ut texten dubbelradigt så är det ganska enkelt att plita ner dem. Kan det vara något?

En liten brasklapp bara, eftersom jag förstått att du är nybörjare. Ska man kompa den på enbart gitarr så behövs IMHO ganska många ackord av typen A/C# dvs att basen spelar något annat än grundtonen (=svårare). I alla fall är det så jag skulle spela den om jag vore beach-party-gitarrist. Men det går ju att förenkla, det också.

Barréackord kommer du inte undan, oavsett vilken tonart du väljer. Det vimlar av dem. Det är ju trist om du blir besviken för att du inte kan spela låten, därför nämner jag det i all välmening.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
FredHall31
Medlem
Inlägg: 143
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 19:41
Ort: Östersund

Inlägg av FredHall31 »

inber skrev:Bra låt!

Jag är ingen tabs-älskare, men om du ringer till mig så kan jag förklara ackorden för dig på 5-10 minuter.
Jag är mer en solo-student än något annat :) Tack ändå.

Älskar bara det där gitarr solot!
Dumma frågor sedan 31 augusti 2010.
/Fredrik H.
Skriv svar