EBS wah eller EBS bass iq?

Diskutera olika tekniker på bas och kontrabas
Gusse
Nykomling
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 19:27

EBS wah eller EBS bass iq?

Inlägg av Gusse »

Jag har tittat lite på om två, och tycker faktiskt att bass iq också har lite wahwah ljud. Men jag har bara lyssnat på deras hemsida så jag har ingen aning om hur dom låter i verkligenheten. Har ni några åsikter?
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Re: EBS wah eller EBS bass iq?

Inlägg av Liten »

Gusse skrev:Jag har tittat lite på om två, och tycker faktiskt att bass iq också har lite wahwah ljud. Men jag har bara lyssnat på deras hemsida så jag har ingen aning om hur dom låter i verkligenheten. Har ni några åsikter?
I do.. men inga jag vågar posta här.. :shock:

:roll:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Det beror väl på vad du ska använda den till.
Ska du köra wahwah så är väl egentligen inte IQ: så spännande, det LÅTER wahwah, visst, men det blir ju inte samma sak ändå som med en wahwahpedal.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Spelar du mycket ute? I såfall kan du fundera på om du verkligen vill ha en Wahwah / Volympedal i ett... om du verkligen vill böja dig ner och trycka på en knapp för att växla... gäller alla pedaler imho.. har svårt att se mig själv böja mig ner över ett pedalbord för att växla mellan olika presets under låtar...
Sen är det som parkas säger.. wahwah och envelope filter är inte samma sak.. testa dig fram i butikerna för att se vad du gillar..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Skriv svar