Baslekioner

Diskutera olika tekniker på bas och kontrabas
Användarvisningsbild
botox
Medlem
Inlägg: 143
Blev medlem: sön 27 nov 2011, 18:44

Baslekioner

Inlägg av botox »

Har erhållit priviligiet att få privatlektioner av en av rikets framstående baslärare som skolat många namnkunniga bassister som idag spelar med den svenska artisteliten. Känns väldigt hedrande och ger resultat väldigt snabbt. Han lokaliserar snabbt ens tekniska och teoretiska brister och har duktiga pedagogiska lättbegripliga lösningar på problemen. Droppar dessvärre inga namn pga vänskaps tjänster och gentjänster. Om ni får samma chans så tveka inte att greppa den
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Inlägg av edvin »

Stort grattis!
haha men, vilken diffus tråd du lämnar efter dig! Varför skrev du detta?
grejor
dereborn

Inlägg av dereborn »

jag har också haft Backa Hans som lärare.
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

dereborn skrev:jag har också haft Backa Hans som lärare.
-1 :(
Men jag har fått tips av både basmartin och Ale! :D
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
botox
Medlem
Inlägg: 143
Blev medlem: sön 27 nov 2011, 18:44

Inlägg av botox »

Pga av att jag alltid saknat praktisk och teoretiskt kunnande. Spelar på intution och gehör vilket inte räckt till om man vill upp en våning vad gäller sitt spel. Hade bra tur och fick kontakt med ett lågfrekvent guldkorn och relationen bottnar i förtroende mellan några vänskapsled, därför inga namedrops. Men jäklar så utvecklande det är och kommer att bli.
Användarvisningsbild
Hope
Medlem
Inlägg: 173
Blev medlem: lör 01 aug 2009, 16:20
Ort: Stockholm

Inlägg av Hope »

Jag har också haft Palle Danielsson som lärare ;)
Men ärligt talat, varför skulle du göra din duktiga lärare en otjänst genom att säga vem det är?
Det är väl snarare reklam, folk är väl villiga att betala bra för bra lektioner?
Användarvisningsbild
botox
Medlem
Inlägg: 143
Blev medlem: sön 27 nov 2011, 18:44

Inlägg av botox »

Av det skälet att det hela sker på lite vänskapsrekommendationer och jag vill inte att coachen blir kontaktad av fler. Då är det nog slut med mina övningar.
Skriv svar