kortskalig mullerbas

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

kortskalig mullerbas

Inlägg av anli »

Kommer att bli tokig om inte min beställda epiphone woody rumblekat dyker upp denna vecka på fredag, har ju dessutom en gibson eb3 reissue beställd och väntat ett halvår. Skall kolla upp om jag kan få ett vettigt leveransbesked i morgon.

Så jag måste leta alternativ, för nästa vecka SKA jag ha en kortskalig bas till dottern jävlar anamma!!! När man för en gångs skull har klöver över så får man inte tag på nåt, så typiskt.

Såg nyss att växsjö musikbörsen har en beg eb3 reissue för 9995... ett alternativ.
Tipsa gärna om ni ser nåt liknande de närmsta dagarna!
Kortskaligt, men helst gibson eb typ.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

http://www.blocket.se/vi/11175501.htm?ca=2_s

Muller!

Bra experimentplattform för mikar med känns det som...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

mikkejohansson skrev:http://www.blocket.se/vi/11175501.htm?ca=2_s

Muller!

Bra experimentplattform för mikar med känns det som...
jodå såg den, en sån med krokig hals hängde ny i butiken för 2400 :)
Har lekt med tanken, men till ett annat pris.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Du får min '97:a (Koreabyggd, inte Kina) för 1500 (nypris då 3495. De kinesiska är billigare och det syns varför). Min första kortskaliga som jag köpte ny våren '98 när de dök upp här. De har den klart smidigaste halsen av alla basar jag känt på.

Bild
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Danne: helt ok! Det alternativet kan jag ha i bakfickan! Adderar lite busstransport i så fall.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ska du inte sälja Rickenbackern när du ändå är igång? :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:Ska du inte sälja Rickenbackern när du ändå är igång? :D
Du vill inte hellre ha en svart?
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Danne, gissar på att du gillar röda basar? :wink:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

200071 skrev:
blackparkas skrev:Ska du inte sälja Rickenbackern när du ändå är igång? :D
Du vill inte hellre ha en svart?
Hehe... är den inte lite för ny den du säljer?
Iofs så ser den ganska ny ut den som Danne har också, men den kanske är välvårdad.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:
200071 skrev:
blackparkas skrev:Ska du inte sälja Rickenbackern när du ändå är igång? :D
Du vill inte hellre ha en svart?
Hehe... är den inte lite för ny den du säljer?
Iofs så ser den ganska ny ut den som Danne har också, men den kanske är välvårdad.
Inte nog med att den är relativt ny. Den ser ny ut. Och hur lätt är det att köpa en ny Rick i dagens läge? Här får man ju chansen att slita in den själv...
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Dannes bas är en gammal rick..
han lät väldigt tveksam till att göra sig av med den när jag förde det upp på tal en gång i tiden..men han kanske har mjuknat lite..
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Det är bara att höra av sig Anli.

Blackparkas, Rickenbackern behåller jag (1974 årsmodell BTW). Fendern (med originalhals står det Fender iaf 8) ) däremot funderar jag på att sälja.

Peter, hade du frågat för 12 år sedan hade jag nog svarat ja. Svarta Rics är snygga.

Frecko, jag gillar iofs röda toner, men slumpen gjorde att det bara står röda basar i basstället vid fototillfället.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Danne skrev:Det är bara att höra av sig Anli.

Blackparkas, Rickenbackern behåller jag (1974 årsmodell BTW). .

Det gör du rätt i. Men ändrar du dig så....
200071 skrev: Inte nog med att den är relativt ny. Den ser ny ut. Och hur lätt är det att köpa en ny Rick i dagens läge? Här får man ju chansen att slita in den själv...
Ska jag ha en Rickenbacker igen så ska det antingen vara en lika som jag hade, eller en gammal. Tyvärr. Men den är riktigt snygg den där Jetglo-skapelsen.... mumma....!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Behåll Ricken, sånna säljer man inte!

Har luskat lite med eb3:n i Växsjö, kan bli den då kan kan hinnas till på fredag... åtminstånde istället för den nya som jag bokat via 4Sound. Men jag blir tokig på affärer som inte öppnar förrän 12!
Kanske skall ta woodyn oxå... kan man ha för många basar? NEJ blir det unisona svaret ;)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Yes! Woodyn kommer till på fredag lovades det!
Avbokade Gibson Eb3:an, den lär aldrig dyka upp i alla fall. Har tid att testa woodyn lite först, blir dottern för kär i den så norpar jag den beggade gibsonbasen i växsjö nästa vecka.

Tack för hjälpen! Nu kan jag lugna ner mig och ägna mig åt arbetet ;)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Jag tycker det är lite underligt att Gibson fortfarande har så långa leveranstider (eller snarare Luthman litet varulager). Jag fick vänta ca ett halvår på min Reissue fast då beställde jag direkt när de släpptes och jag vet en i Tyskland som beställde samtidigt och fick sin ungefär samtidigt. Mao de väntade förmodligen tills de fått ett gäng beställningar och körde en hel serie.

Hoppas Woody'n dyker upp som lovat. Har bara känt på en lite snabbt och den kändes bra. Då märker du ju också om kortskaliga formatet är något för dig utan att det kostat 10000. Om dottern vill ha en lättspelad bas med tunnare smidigare kropp än Woodyn (alt. att du vill ha den för dig själv :) )står mitt erbjudande naturligtvis kvar.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Danne skrev:Jag tycker det är lite underligt att Gibson fortfarande har så långa leveranstider (eller snarare Luthman litet varulager). Jag fick vänta ca ett halvår på min Reissue fast då beställde jag direkt när de släpptes och jag vet en i Tyskland som beställde samtidigt och fick sin ungefär samtidigt. Mao de väntade förmodligen tills de fått ett gäng beställningar och körde en hel serie.

Hoppas Woody'n dyker upp som lovat. Har bara känt på en lite snabbt och den kändes bra. Då märker du ju också om kortskaliga formatet är något för dig utan att det kostat 10000. Om dottern vill ha en lättspelad bas med tunnare smidigare kropp än Woodyn (alt. att du vill ha den för dig själv :) )står mitt erbjudande naturligtvis kvar.
Om inte annat så kan jag ju linda om min lågohmiga mudbucker och stoppa i din koreanska eb0... kanske vore cool!
flabbergasted
Medlem
Inlägg: 50
Blev medlem: fre 23 feb 2007, 18:51

Inlägg av flabbergasted »

kanske har missat något, men vad händer på fredag? ^^
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

flabbergasted skrev:kanske har missat något, men vad händer på fredag? ^^
Mitt egen påhittade dealine... nu får det var nog att vänta på shortscalebasar :oops:
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Inlägg av peppe »

anli skrev:
flabbergasted skrev:kanske har missat något, men vad händer på fredag? ^^
Mitt egen påhittade dealine... nu får det var nog att vänta på shortscalebasar :oops:
Jag gillar dina påhitt! Måste lära mig själv å sätta deadlines :lol:
Å kom ihåg "tvekan dödar" åtminstone i vilda västern :lol:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Skriv svar