Peavey Cirrus eller Fender Jazzbas köpes

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Wicca
Medlem
Inlägg: 80
Blev medlem: lör 06 dec 2008, 11:27
Ort: Uppsala

Peavey Cirrus eller Fender Jazzbas köpes

Inlägg av Wicca »

Hej, jag är intresserad av i första hand en Peavey Cirrusbas.
I andra hand en fender Jazzbas(Sunburst eller svart), fast då måste jag provspela först.

4-strängade, bandade är intressanta.

Jag kan lämna en Warwick Streamer STD i delbyte, grymt bra bas, enda anledningen till att jag vill byta bort den är att den inte är min smak rent utseendemässigt.

Svara med bild och prisidé.

Mvh/Mikael

PS. Om ni undrar vad jag är för filur så är jag ganska aktiv på http://www.diskantforum.se också där som wicca. ds.
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8596
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

Jag har en sunburst jazz (made in mexico) som jag ibland funderar på att byta. Om det är nåt intressant, så kan jag försöka leta fram kameran...
Finns i Skåneland för eventuell provspelning!
Användarvisningsbild
Wicca
Medlem
Inlägg: 80
Blev medlem: lör 06 dec 2008, 11:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Wicca »

Hmm, skulle kanske kunna vara intressant. Men tyvärr är det lite för långt bort för att provspela. Jazzbasar känns så galet olika har jag märkt så jag skulle aldrig våga köpa någon utan att prova.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Re: Peavey Cirrus eller Fender Jazzbas köpes

Inlägg av knedy »

Wicca skrev: Jag kan lämna en Warwick Streamer STD i delbyte, grymt bra bas, enda anledningen till att jag vill byta bort den är att den inte är min smak rent utseendemässigt.
Min gamla. Hade jag gärna kunnat köpa tillbaka om det inte vore för att jag köpt en ny sån som jag är lika nöjd med. 8)
Officiell stormästare i EB-orden
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

engson skrev:Jag har en sunburst jazz (made in mexico) som jag ibland funderar på att byta. Om det är nåt intressant, så kan jag försöka leta fram kameran...
Finns i Skåneland för eventuell provspelning!
Du har också en annan jazz jag gärna hade klämt på om du nu köpte kosmonauts belamy 8)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Wicca
Medlem
Inlägg: 80
Blev medlem: lör 06 dec 2008, 11:27
Ort: Uppsala

Re: Peavey Cirrus eller Fender Jazzbas köpes

Inlägg av Wicca »

knedy skrev:
Wicca skrev: Jag kan lämna en Warwick Streamer STD i delbyte, grymt bra bas, enda anledningen till att jag vill byta bort den är att den inte är min smak rent utseendemässigt.
Min gamla. Hade jag gärna kunnat köpa tillbaka om det inte vore för att jag köpt en ny sån som jag är lika nöjd med. 8)
Exakt, jag är sjukt nöjd med hur den låter och känns, synd bara att utseendet inte är min kopp té alls.
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8596
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

YZZ skrev:
engson skrev:Jag har en sunburst jazz (made in mexico) som jag ibland funderar på att byta. Om det är nåt intressant, så kan jag försöka leta fram kameran...
Finns i Skåneland för eventuell provspelning!
Du har också en annan jazz jag gärna hade klämt på om du nu köpte kosmonauts belamy 8)
hehe... den ja! :)
hmmm... den var nog inget direkt för mej...
så du får gärna ta över klämmandet, om du vill! :)
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

engson skrev:
YZZ skrev:
engson skrev:Jag har en sunburst jazz (made in mexico) som jag ibland funderar på att byta. Om det är nåt intressant, så kan jag försöka leta fram kameran...
Finns i Skåneland för eventuell provspelning!
Du har också en annan jazz jag gärna hade klämt på om du nu köpte kosmonauts belamy 8)
hehe... den ja! :)
hmmm... den var nog inget direkt för mej...
så du får gärna ta över klämmandet, om du vill! :)
Ja om du har lust att sälja den så är jag mycket intresserad! :)

PMa vad du hade tänkt för den isåfall.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+
Inlägg: 962
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:38
Ort: Lund

Re: Peavey Cirrus eller Fender Jazzbas köpes

Inlägg av rockern »

Wicca skrev:Hej, jag är intresserad av i första hand en Peavey Cirrusbas.
I andra hand en fender Jazzbas(Sunburst eller svart), fast då måste jag provspela först.

4-strängade, bandade är intressanta.

Jag kan lämna en Warwick Streamer STD i delbyte, grymt bra bas, enda anledningen till att jag vill byta bort den är att den inte är min smak rent utseendemässigt.

Svara med bild och prisidé.

Mvh/Mikael

PS. Om ni undrar vad jag är för filur så är jag ganska aktiv på http://www.diskantforum.se också där som wicca. ds.
Den här är möjligtvis inte intressant (bandlös, men ändå)?

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=13975&highlight=
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Användarvisningsbild
Wicca
Medlem
Inlägg: 80
Blev medlem: lör 06 dec 2008, 11:27
Ort: Uppsala

Re: Peavey Cirrus eller Fender Jazzbas köpes

Inlägg av Wicca »

rockern skrev:
Wicca skrev:Hej, jag är intresserad av i första hand en Peavey Cirrusbas.
I andra hand en fender Jazzbas(Sunburst eller svart), fast då måste jag provspela först.

4-strängade, bandade är intressanta.

Jag kan lämna en Warwick Streamer STD i delbyte, grymt bra bas, enda anledningen till att jag vill byta bort den är att den inte är min smak rent utseendemässigt.

Svara med bild och prisidé.

Mvh/Mikael

PS. Om ni undrar vad jag är för filur så är jag ganska aktiv på http://www.diskantforum.se också där som wicca. ds.
Den här är möjligtvis inte intressant (bandlös, men ändå)?

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=13975&highlight=
Åh, en riktig skönhet!
Hade jag haft tillräckligt mycket pengar så hade jag köpt den och ramat in den, för jag kan verkligen inte spela på bandlösa basar och har inga planer på att lära mig heller. :oops:
Skriv svar