bas whawha köpes

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
fredaschp
Medlem
Inlägg: 349
Blev medlem: lör 26 maj 2007, 22:33
Ort: Dals Ed

bas whawha köpes

Inlägg av fredaschp »

Nu har bandet ÄNTLIGEN bestämt att vi ska spela For whom the bell tools å då har jag ingen whawha längre.......

De går ju f*n inte!

Är de nån där ute som kan hjälpa till? gärna inte snordyr men allt är av intresse!
eller inte.....eller?
Janne

Inlägg av Janne »

Hm, jag har en baseffekt som jag köpte till ungarna nån gång, Zoom 505 eller nåt med en trampa på? Aldrig använt den själv så vet inte om den funkar som wha-wha men den får du för en tvåhundring i så fall.
Användarvisningsbild
fredaschp
Medlem
Inlägg: 349
Blev medlem: lör 26 maj 2007, 22:33
Ort: Dals Ed

Inlägg av fredaschp »

Är mest ute efter en "ren" Whawha men visst dyker det inte upp nått annat är den ändå intressant! priset var de ju inget fel på även om jag har lite svårt för zoom ibland....

Jag avvaktar gärna lite, men tack ändå!!
eller inte.....eller?
Örjan
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 18 jan 2009, 18:48

Re: bas whawha köpes

Inlägg av Örjan »

fredaschp skrev:Nu har bandet ÄNTLIGEN bestämt att vi ska spela For whom the bell tools å då har jag ingen whawha längre.......

De går ju f*n inte!

Är de nån där ute som kan hjälpa till? gärna inte snordyr men allt är av intresse!
En vanlig CryBaby GCB-95 för gitarr är väldigt lätt att konvertera till en bas whawha, finns gott om beggade CryBaby.
Man byter ut en kondensator med värdet 0.01µF till en med värdet 0.068µF så har du en whawha som funkar perfekt för bas, kolla in den här länken, kondensatorn du ska byta är den som kallas "sweep cap"
http://www.wah-wah.co.uk/diy.html

M.v.h. Örjan. :)
Användarvisningsbild
fredaschp
Medlem
Inlägg: 349
Blev medlem: lör 26 maj 2007, 22:33
Ort: Dals Ed

Inlägg av fredaschp »

Tackar för tipset har en cry baby på g här på forumet!

Visste att de gick å modda men trodde de va mer än en komponent!
eller inte.....eller?
Örjan
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 18 jan 2009, 18:48

Inlägg av Örjan »

fredaschp skrev:Tackar för tipset har en cry baby på g här på forumet!

Visste att de gick å modda men trodde de va mer än en komponent!
Nej den kondingen är det enda du behöver byta, sen kan det ju vara lämpligt med en true bypass mod också om det inte är gjort, CryBabyn suger ton ordentligt i bypassläge om man inte moddar den till true bypass.

Örjan. :)
Användarvisningsbild
fredaschp
Medlem
Inlägg: 349
Blev medlem: lör 26 maj 2007, 22:33
Ort: Dals Ed

Inlägg av fredaschp »

bara att byta brytaren till en trepols så är väl de gjort? eller de kanske räcker med två pols eftersom de inte finns nån lampa?
eller inte.....eller?
Örjan
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 18 jan 2009, 18:48

Inlägg av Örjan »

fredaschp skrev:bara att byta brytaren till en trepols så är väl de gjort? eller de kanske räcker med två pols eftersom de inte finns nån lampa?
Ja det räcker med 2 polig.

Örjan. :)
Skriv svar