Kubicki X-factor

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
Lovart
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 15:26
Ort: Borlänge

Kubicki X-factor

Inlägg av Lovart »

Är ständigt på jakt efter en Kubicki X-factor. Är det någon som har en liggande, eller vet om någon som har en liggande, eller hört om någon som har sett en etc, etc

Lev väl
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Kubicki X-factor

Inlägg av blackparkas »

Lovart skrev:Är ständigt på jakt efter en Kubicki X-factor. Är det någon som har en liggande, eller vet om någon som har en liggande, eller hört om någon som har sett en etc, etc

Lev väl
Jag vet en som hade en läääänge till salu... men den gick iväg till slut, väldigt billigt. En 5:a

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Lovart
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 15:26
Ort: Borlänge

Inlägg av Lovart »

Jag har en 5:a själv. Alldeles utärkt; fint ljud, härlig hals, förhållndevis lätt, men en sträng för mycket för mina små händer och trötta hjärna. Jag hamnar alltför ofta fel på B-strängen. När jag vill spela ett A så blir det ett E osv. Mitt i en låt tror jag att det är en E-sträng som sitter längst upp.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hehe.
Ja, så blev det i början för min del.
Nu är det tvärtom när jag köpt en 4:a för första gången på 10 år...

Kom inte riktigt överrens med vare sig ljudet el. känslan riktigt i Kibickin som polaren hade.
Iofs så var soapbars:en grymt sköna att ha tummen mot :D
Sen har vi iofs helt olika smak när det gäller strängar så med ett set blue steel så kanske den hade låtit mer i min smak. Troligtvis.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Lovart
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 15:26
Ort: Borlänge

Inlägg av Lovart »

Min är strängad med Daddarios Nickel Round, Lagom mycket ZZing i dom och inte allt för hårt spända. Fast jag skulle gärna pröva GHS pressure wound. Jag har den på min Fender Urge 1 och på hade den på både Jazz- och p-basarna innan jag satte på Tomastiks Flats. GHS Pressure Wound är en alldeles underbar sträng tycker jag. Dn är också gansk mjuk och spänner över djup bas till tydlig diskant. Dessutom håller den bättre än Daddarios Half Round.

Märkligt förrästen hur olika basar passar till olika strängar. Men som sagt Pressure Wounds har inte suttit dåligt på någn av mina basar.
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem
Inlägg: 1783
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 14:49
Ort: Göteborg

Inlägg av ingo »

Lovart skrev:Jag har en 5:a själv. Alldeles utärkt; fint ljud, härlig hals, förhållndevis lätt, men en sträng för mycket för mina små händer och trötta hjärna. Jag hamnar alltför ofta fel på B-strängen. När jag vill spela ett A så blir det ett E osv. Mitt i en låt tror jag att det är en E-sträng som sitter längst upp.

Så den är till salu? ;-)
Användarvisningsbild
Lovart
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 15:26
Ort: Borlänge

Inlägg av Lovart »

Det är väl en fråga om priset. Jag hade tänkt använda den som byte mot en X-factor (4 strängar med 32" skala G D A och 36" på E (med förlängning till D)

Jag har blivit lite kär i Kubicki. Snacka om 80-tals design! Funktionellt, vackert, hög kvalitet, bra ljud.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Kubicki X-factor

Inlägg av 200071 »

Lovart skrev:Är ständigt på jakt efter en Kubicki X-factor. Är det någon som har en liggande, eller vet om någon som har en liggande, eller hört om någon som har sett en etc, etc

Lev väl
Den senaste jag såg var på Twang i Stockholm, (för ganska länges sedan). Ring och kolla, deras hemsida är inte alltid så aktuell.
Användarvisningsbild
Lovart
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 15:26
Ort: Borlänge

Inlägg av Lovart »

Jag var där någon gång för ett par månader sedan, men då hade den gått (om det nu var samma). De verkar vara sällsynta skapelser i den svenska basförsamlingen. Eller så är ägarna synnerligen nöjda ägare, som bara spelar och spelar och spelar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Användarvisningsbild
Lovart
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 15:26
Ort: Borlänge

Inlägg av Lovart »

Tack för tipset, men som oftast i när det är något till salu i USA så gäller "only shipping o US and Canada"
Gäst

Inlägg av Gäst »

Aah, skit också!
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Lovart skrev:Tack för tipset, men som oftast i när det är något till salu i USA så gäller "only shipping o US and Canada"
Det skadar inte att skicka ett mail/PM till dem och fråga om de kan tänka sig att skeppa utomland. En del gör det om man frågar snällt.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Lovart skrev:Tack för tipset, men som oftast i när det är något till salu i USA så gäller "only shipping o US and Canada"
Se Mattes inlägg ovan.

Men om du aldrig handlat på Ebay så kan jag eller kanske nån av oss som handlat lite där hjälpa till så att de ser att det är någon som varit med förut. Det hjälper oftast.
Användarvisningsbild
Lovart
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 15:26
Ort: Borlänge

Inlägg av Lovart »

Hur är det med tull och sånt där om man handlar från USA? Jag har för mig att man får betala 25% moms plus ytterligare några procent i tull?
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Min gode vän Åke Jennstig hade en sån till salu. Vet ej om han har fått den såld, men jag kan kolla. Den kan vara såld..
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Räkna ihop priset, frakten och tullen (4% tror jag det är på musikinstrument) och multiplicera med 1,25. Eftersom momsen räknas på hela summan, så du måste göra den manövern sist.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Ska man vara riktigt petig så är tullen 3,5 %. Sen kan det bli nån 50-lapp i "speditionskostnad" eller så på vissa bolag.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17232
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

200071 skrev:Ska man vara riktigt petig så är tullen 3,5 %. Sen kan det bli nån 50-lapp i "speditionskostnad" eller så på vissa bolag.
Jag räknade in 50-lappen i tullavgiften :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Lovart
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 15:26
Ort: Borlänge

Inlägg av Lovart »

Jag kollade med tullen. Man ska betala moms på fraktkostnaden också. Det verkar lite äventyrligt och besvärligt med basar från USA om man ska handal själv.

Jag kollade basen ifråga också. Det var en Kubickibas som byggts av Fender Custom shop. Dom påstås var lite sämre i elektronik, stall etc. Inte den riktiga prylen alltså. Så jag tror jag passar på just den basen.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Ring!! Pruta..
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Visst har elektroniken suttit i en femsträngad fendermodell..?
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja jäklar, nu när jag tänker på det, Jazz bass + hade ju tillochmed samma rattar!

Bild
Användarvisningsbild
Lovart
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 15:26
Ort: Borlänge

Inlägg av Lovart »

Kontakt etablerad med Åke i Örebro. Pratabas är fantastiskt!
Skriv svar