Ibanez ATK305

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Ibanez ATK305

Inlägg av peppe »

Ja, rubriken säger väl allt ! Har du en sån bas eller vet av någon till salu hör av dig !! Kan tänka mig byta till mig en ATK305 mot en ny Retrospec The Squeezebox i kartong !!
Bild
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Sh*t! Du blir ju som en ny kille; först Hartke och nu 5-strängat! Wow! :)


Verkar förresten som jag ska till Glommers och lira storband nån lördag i höst...trevligt!
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

av ren nyfikenhet, varför en ATK? :) Gillar utseendet skarpt på den där nyare serien (med två mickar och inget plektrumskydd), men inte fan finns dom i vänsterhänt... Har sett nån beggad sån som du vill ha (vänsterhänt), men då har det vart i typ Tyskland eller Canada :?
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Inlägg av peppe »

mikkejohansson skrev:Sh*t! Du blir ju som en ny kille; först Hartke och nu 5-strängat! Wow! :)


Verkar förresten som jag ska till Glommers och lira storband nån lördag i höst...trevligt!
Jo visst blir jag ! Det har visst "fältat" om ordentligt för mig eller så är det nån 40-årskris el. nått ? Nåja, kan ju alltid falla tillbaka till mina gamla prylar ifall krisen går över :wink:
Kul med storband hit till denna lilla by, hoppas bara jag är ledig så jag kan komma å lyssna.
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Inlägg av peppe »

FreCKo skrev:av ren nyfikenhet, varför en ATK? :) Gillar utseendet skarpt på den där nyare serien (med två mickar och inget plektrumskydd), men inte fan finns dom i vänsterhänt... Har sett nån beggad sån som du vill ha (vänsterhänt), men då har det vart i typ Tyskland eller Canada :?
Har just köpt en ATK500 å jag är helt såld på denna bas ! Den låter som en uppskrämd Stingray samtidigt som det går att ratta fram flera andra användbara ljud, alltså väldigt flexibel !! Perfekt för mig då mitt basspel numera sträcker sig "all over the place" Å då jag ofta lira med en gitarrist som kör nedstämt tycker jag det vore coolt att prova en 5:a !! ATK´n har även fått mig att övervinna mina fobier gentemot aktiva basar :shock:
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Har alltid också gillat ATK serien.. Dock aldrig ägt en själv. Men kommer snart göra de tror ja faktiskt. Jagare lite objekt på Ebay.. DU kan ju kolla där Peppe..
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

varför la dom ner produktionen av den? :( Det är den ibanez-bas jag gillar mest av alla, snyggast, mest ljudmöjligheter osv... Får fixa spons från dom när jag blir känd och TVINGA dom att börja tillverka ATK'n igen, iaf i customversioner för mig :D
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Inlägg av peppe »

marcbass skrev:Har alltid också gillat ATK serien.. Dock aldrig ägt en själv. Men kommer snart göra de tror ja faktiskt. Jagare lite objekt på Ebay.. DU kan ju kolla där Peppe..
Jag har sett nån då och då på ebay men jag är nog lite för nervsvag :lol:
Törs inte riktigt slå till ! Vad har ni för erfarenheter av ebay? Har en NOS Retrospec The SqueezeBox kompressor som jag jättegärna skulle vilja sälja på Ebay då dom sista gått för rena fantasipriser där i USA ! Men nej, har inte riktigt vågat annonsera för jag tycker det verkar vara lite bengligt*




* Bengligt=Svårt, jobbigt, besvärligt
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Inlägg av peppe »

FreCKo skrev:varför la dom ner produktionen av den? :( Det är den ibanez-bas jag gillar mest av alla, snyggast, mest ljudmöjligheter osv... Får fixa spons från dom när jag blir känd och TVINGA dom att börja tillverka ATK'n igen, iaf i customversioner för mig :D
Allt som är bra läggs ner för att sen återupptas som nytillverkade reissues :D
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

peppe skrev:
FreCKo skrev:varför la dom ner produktionen av den? :( Det är den ibanez-bas jag gillar mest av alla, snyggast, mest ljudmöjligheter osv... Får fixa spons från dom när jag blir känd och TVINGA dom att börja tillverka ATK'n igen, iaf i customversioner för mig :D
Allt som är bra läggs ner för att sen återupptas som nytillverkade reissues :D
men då blir dom ju antingen snordyra eller snordåliga, beroende på hr dom ser på saken :cry: Dom får använda samma mallar som för dom gamla basarna isf :wink:
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Inlägg av peppe »

FreCKo skrev:
peppe skrev:
FreCKo skrev:varför la dom ner produktionen av den? :( Det är den ibanez-bas jag gillar mest av alla, snyggast, mest ljudmöjligheter osv... Får fixa spons från dom när jag blir känd och TVINGA dom att börja tillverka ATK'n igen, iaf i customversioner för mig :D
Allt som är bra läggs ner för att sen återupptas som nytillverkade reissues :D
men då blir dom ju antingen snordyra eller snordåliga, beroende på hr dom ser på saken :cry: Dom får använda samma mallar som för dom gamla basarna isf :wink:
:lol: :lol: Sant !!
Skriv svar