fender p-bas med lönn-bräda

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
PH
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 12:33
Ort: skurup

fender p-bas med lönn-bräda

Inlägg av PH »

söker en fender precision bas med lönnbräda helst usa eller japan tillverkad, helst i skåne och helst får de inte över 10000, om det nu e möjligt...
även av intresse är fender jazz basar som e usa eller japan tillverkade,
fernandes jazz basar e osså av intresse...
men ja vill ha det i skåne så att ja kan provspela innan ja köper.
it's all in your hands...
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Tja PH,
har testat Fenders '50 bas som är gjord i mexico.
Det är en riktigt bra bas för ca 7500.-, den är klart mer prisvärd än den nya USA Fender '57 vintage för typ 21000.- Finns en på Jam i malmö.

Såg även på deras hemsida att de säljer en beg '83 USA vintage '57 reissue i Sonic Blue för 11995.- vilket säkert går att pruta på. :wink:

Dessa (de tidiga) är över lag riktigt bra, då de är vad Custom Shop är idag! 8)
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
PH
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 12:33
Ort: skurup

Inlägg av PH »

tack så mycket för tippset! ja tänkte endå åka in till jam nu nån dag och testa lite olika basar, och då kan ja ju passa på att testa dom :D
synd bara att sonic blue e en så ful färg...
it's all in your hands...
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Som groovyjr säger.
Dom där MEx 50´Classic basarna är riktigt bra faktiskt.
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Tjenare igen PH, man kan ju tycka vad man vill om den färgen eller hur... :wink:

Men jag vet inte om den finns i malmö eller i någon av de andra butikerna då den bara ligger ute på hemsidan. Den '50 Classic mex de har inne är Fiesta Red i varje fall. 8)
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
PH
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 12:33
Ort: skurup

Inlägg av PH »

groovyjr skrev:
Den '50 Classic mex de har inne är Fiesta Red i varje fall. 8)
Coolt! 8) de e typ den färgen ja vill ha :D
it's all in your hands...
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Kul att det var rätt färg också!

Vad gör du i Skurup då?
FHS eller, jag har bott och är uppvuxen i skurup men det är ju ett tag sedan man lämnade nu. :D
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
PH
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 12:33
Ort: skurup

Inlägg av PH »

groovyjr skrev: Vad gör du i Skurup då?
FHS eller, jag har bott och är uppvuxen i skurup men det är ju ett tag sedan man lämnade nu. :D
i skurup väntar man bara på att man ska fylla 18 så att man kan skaffa jobb så att man har råd att flytta där ifrån :wink: och än så länge e ja bara 16 och går på gymnasiet så ja kommer inte där ifrån på några år än :(
it's all in your hands...
Användarvisningsbild
PH
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 12:33
Ort: skurup

Inlägg av PH »

vart inne och testade p-basen på jam igår men hittade osså en bc rich eagle bas från 80 som ja tyckte va härlig att spela unplugged på... har nån som vet nått om dom? t.ex. va de e utrustade med mm.
it's all in your hands...
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Den basen kan jag verkligen rekommendera!! Jag har själv haft den en period. Tyvärr kan jag inte säga så värst mycket om bestyckningen mer än att det är di Marzio-mickar. Men du kan läsa en hel del BC Rich-relaterat och intressant här http://www.nealmoser.com/indexnav2b.htm
Jag har fått elektroniken till en bandlös "syster" till basen som jag har kvar från Neal.
Användarvisningsbild
PH
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 12:33
Ort: skurup

Inlägg av PH »

200071 skrev:Den basen kan jag verkligen rekommendera!! Jag har själv haft den en period. Tyvärr kan jag inte säga så värst mycket om bestyckningen mer än att det är di Marzio-mickar. Men du kan läsa en hel del BC Rich-relaterat och intressant här http://www.nealmoser.com/indexnav2b.htm
Jag har fått elektroniken till en bandlös "syster" till basen som jag har kvar från Neal.
nått ja la märke till när ja titta på den va hur jäkla många kontroller och swtchar de va på den! vet du varför den har så många?
it's all in your hands...
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Dels är det mickar i och ur fas dels är det lite olika boostfunktioner skulle man nog kunna säga. (Vet inte om det är korrekt uttryckt). Det tar ett tag att lära sig vad som händer eftersom det kan hända olika saker när man ändrar en switch beroende på hur en annan switch står. Men man lär sig. Den är grymt flexibel och man kan få en massa olika sound ur den. Varav de flesta är väldigt bra!
Skriv svar