Korg Pandora

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Korg Pandora

Inlägg av the_great_alfonzo »

Någon som säljer?
gäst

Re: Korg Pandora

Inlägg av gäst »

Vilken Korg Pandora menar du?
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Finns det flera? Jag har faktiskt ingen koll :) Vad är det för skillnad på dom?
gäst

Inlägg av gäst »

the_great_alfonzo skrev:Finns det flera? Jag har faktiskt ingen koll :) Vad är det för skillnad på dom?
Ja... flera finns det väl. Vad det är för skillnad på dom har jag inte riktigt koll på, men det finns skillnader!
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Jadu, såg på thomann att den ena kostade 1600:- och den andra 2600:-, och ifall jag vill köpa beror på hur jag bestämmer mej för att göra med mina pengar för tillfället.. Men jag kommer troligtvis inte ha så mycket pengar kvar :) Billigast är förstås bra, men det beror på ifall skillnaden i pris är värd skillnaden.
gäst

Inlägg av gäst »

the_great_alfonzo skrev:Jadu, såg på thomann att den ena kostade 1600:- och den andra 2600:-, och ifall jag vill köpa beror på hur jag bestämmer mej för att göra med mina pengar för tillfället.. Men jag kommer troligtvis inte ha så mycket pengar kvar :) Billigast är förstås bra, men det beror på ifall skillnaden i pris är värd skillnaden.
Du har alltså kollat på PX4D och PX5D?
Har själv en PX5D faktiskt.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Är den bra :) ? Sälja :) ?
gäst

Inlägg av gäst »

the_great_alfonzo skrev:Är den bra :) ? Sälja :) ?
Bra - Visst
Sälja - Nej
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Faen :) Jaja, jag nöjer mej väl med att du tycker den är bra! Går den att koppla in också, eller är det enbart för hörlurar? Är det bra kompressor, wha, dist och chorus på den?
gäst

Inlägg av gäst »

the_great_alfonzo skrev:Faen :) Jaja, jag nöjer mej väl med att du tycker den är bra! Går den att koppla in också, eller är det enbart för hörlurar? Är det bra kompressor, wha, dist och chorus på den?
Koppla in? Du menar att ha som "pedal" eller hur man ska kalla det? Ja, det går. Så kan man ju använda det som ljudkort, det finns lite olika trum-grejer och metronom till, stämmare, effekter, olika "förstärkar"-ljud... så kan man skaffa footswitch till den, men det har inte jag. Man kan programmera in olika inställningar som man gillar i "A", "B", "C" och "D" knapp. Fattar dock inte hur... Den har väldigt många inställningar faktiskt, typ 70 olika för gitarr och 30 olika för bas. Kan spela in nåt om du vill.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Hmm, ifall det inte för mycket problem så ja tack :) Är den krånglig att lära sej? Förresten använder väl Marlowe en kom jag på nu.. Ska kolla in honom!
gäst

Inlägg av gäst »

the_great_alfonzo skrev:Hmm, ifall det inte för mycket problem så ja tack :) Är den krånglig att lära sej? Förresten använder väl Marlowe en kom jag på nu.. Ska kolla in honom!
Njae, tycker inte att den är så svår att lära sig. Japp, Marlowe använder en Pandora PX4D. Synd att han youtube-account är spärrat, för han hade lagt upp en video om sin utrustning där han pratade lite om den. Han hade iaf skaffat nån special-sladd till sin... tror det var så han kunde ha både hörlurar och mp3-spelare ikopplade samtidigt, eftersom det bara fanns ett uttag på den. Sen sa han att han gillade den och att en Pandora PX5D stod på hans önskelista. Spelar in nåt åt dig nu, skickar på msn sen...

EDIT: På PX5D finns det ett "aux" uttag, så man kan koppla in mp3-spelare
Senast redigerad av gäst den mån 01 jun 2009, 17:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

marlowe är ju tillbaka nu :) MarloweDKplaysbass heter han, eller så är det nån som lägger upp videos åt honom! Fast nu är det bara övningar och inga playalongs.
gäst

Inlägg av gäst »

the_great_alfonzo skrev:marlowe är ju tillbaka nu :) MarloweDKplaysbass heter han, eller så är det nån som lägger upp videos åt honom! Fast nu är det bara övningar och inga playalongs.
Åh, det var som tusan! Lite drygt med namnet "MarloweDKplaysbass"... kunde han inte fått tillbaka sitt förra namn "MarloweDK". Ännu drygare att han inte får lägga upp playalongsen (plural när den är som bäst!)... men bra att han är tillbaka! :)
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Inlägg av edvin »

rumpeldunken skrev:
the_great_alfonzo skrev:Hmm, ifall det inte för mycket problem så ja tack :) Är den krånglig att lära sej? Förresten använder väl Marlowe en kom jag på nu.. Ska kolla in honom!
Njae, tycker inte att den är så svår att lära sig. Japp, Marlowe använder en Pandora PX4D. Synd att han youtube-account är spärrat, för han hade lagt upp en video om sin utrustning där han pratade lite om den. Han hade iaf skaffat nån special-sladd till sin... tror det var så han kunde ha både hörlurar och mp3-spelare ikopplade samtidigt, eftersom det bara fanns ett uttag på den. Sen sa han att han gillade den och att en Pandora PX5D stod på hans önskelista. Spelar in nåt åt dig nu, skickar på msn sen...

EDIT: På PX5D finns det ett "aux" uttag, så man kan koppla in mp3-spelare
Jag vet också att det var nåt sånt, men det är inte riktigt så, det där med kabelgrejen... För att koppla till datorn använder man en tele-twin för att både ha hörlurar och line in till datorn.
grejor
gäst

Inlägg av gäst »

edvin skrev:
rumpeldunken skrev:
the_great_alfonzo skrev:Hmm, ifall det inte för mycket problem så ja tack :) Är den krånglig att lära sej? Förresten använder väl Marlowe en kom jag på nu.. Ska kolla in honom!
Njae, tycker inte att den är så svår att lära sig. Japp, Marlowe använder en Pandora PX4D. Synd att han youtube-account är spärrat, för han hade lagt upp en video om sin utrustning där han pratade lite om den. Han hade iaf skaffat nån special-sladd till sin... tror det var så han kunde ha både hörlurar och mp3-spelare ikopplade samtidigt, eftersom det bara fanns ett uttag på den. Sen sa han att han gillade den och att en Pandora PX5D stod på hans önskelista. Spelar in nåt åt dig nu, skickar på msn sen...

EDIT: På PX5D finns det ett "aux" uttag, så man kan koppla in mp3-spelare
Jag vet också att det var nåt sånt, men det är inte riktigt så, det där med kabelgrejen... För att koppla till datorn använder man en tele-twin för att både ha hörlurar och line in till datorn.
Så var det nog! :)
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Köp min Boss Micro BR istället, lite samma sak men du får sjukt mycket mer för pengarna. Har själv haft en PX4B tidigare och det går inte att jämföra.
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=2232 ... ight=micro
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Inlägg av edvin »

groovyjr skrev:Köp min Boss Micro BR istället, lite samma sak men du får sjukt mycket mer för pengarna. Har själv haft en PX4B tidigare och det går inte att jämföra.
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=2232 ... ight=micro
Faktiskt! Kör hårt gonzbonzfonz
grejor
Skriv svar