Fender Precision Pre CBS. GÄLLER INTE LÄNGRE.

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
gäst

Fender Precision Pre CBS. GÄLLER INTE LÄNGRE.

Inlägg av gäst »

Jag är på jakt efter en Fender Precision pre CBS. Ej 50-tal. Gärna väldigt sliten då jag planerar att använda den live. Sunburst, ej omlackad. Gärna i Stockholmsområdet.
Senast redigerad av gäst den fre 22 dec 2006, 02:50, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Twang har några på sin hemsida, http://www.twang.se, men det står inte årtal :? Vintage guitars och Tiptop hade inget skoj heller.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

jag tror det enda sättet att komma över en sån är nog att ha stenkoll på ebay. vad jag har förstått är det en väldigt liten marknad på pre-cbs instrument i sverige. dyker upp en och annan på blocket ibland så håll utkik där också. och på vendolin. :D
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
gäst

Inlägg av gäst »

FreCKo: Tack för tips, jag bor jag 5 minuters promenad från Twang så där är jag ofta. P-basarna på deras sajt är båda sålda. Dessutom passar de inte in på beskrivningen ovan men tack ändå för att du tog dig tid.
hosse: Annonserna kollas ständigt. Håller med, den årgången jag letar efter syns inte ofta i svenska annonser. På http://www.gbase.com finns ofta många spännande objekt om någon är intresserad. Dock verkar de amerikanska priserna ligga högre än de i Sverige just nu. Har jag rätt eller inbillar jag mig?
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Amerikanska vintagehandlare verkar ligga väldigt högt i pris jämfört med vad man kan få tag på här privat. Det värsta är ju att är man på jakt så duggar ju inte tillfällena tätt. Jag skall tipsa dig om jag ramlar över något någonstans.
gäst

Inlägg av gäst »

Alla tips mottages tacksamt.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Tyvärr inget tips nu, men vill bara bekräfta USA-marknaden. Jag har följt både Ebay och en del handlare av och till under några år. Fender och i viss mån Rickenbacker har tagit några rejäla skutt uppåt på sista tiden. Det känns inte alls som man kan göra några fynd den vägen.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Johannes skrev:FreCKo: Tack för tips, jag bor jag 5 minuters promenad från Twang så där är jag ofta. P-basarna på deras sajt är båda sålda. Dessutom passar de inte in på beskrivningen ovan men tack ändå för att du tog dig tid.
hosse: Annonserna kollas ständigt. Håller med, den årgången jag letar efter syns inte ofta i svenska annonser. På http://www.gbase.com finns ofta många spännande objekt om någon är intresserad. Dock verkar de amerikanska priserna ligga högre än de i Sverige just nu. Har jag rätt eller inbillar jag mig?
Tyvärr har du rätt när det gäller USA priser på pre CBS. För ca 8-10 år sen kunde man fynda i USA. De har väl insett att man är villig att pröjsa nästan hur mycke som helst här över i Europa...
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

calif de funk skrev: Tyvärr har du rätt när det gäller USA priser på pre CBS. För ca 8-10 år sen kunde man fynda i USA. De har väl insett att man är villig att pröjsa nästan hur mycke som helst här över i Europa...
Nja inte bara det, de betalar "hur mycke som helst" i USA också och inte minst går mycket vintageinstrument till Japan.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

200071 skrev:
calif de funk skrev: Tyvärr har du rätt när det gäller USA priser på pre CBS. För ca 8-10 år sen kunde man fynda i USA. De har väl insett att man är villig att pröjsa nästan hur mycke som helst här över i Europa...
Nja inte bara det, de betalar "hur mycke som helst" i USA också och inte minst går mycket vintageinstrument till Japan.
Just det. De har insett i USA att vintagehandlare från hela världen tar sig dit och storhandlar för att sälja vidare i sina länder. Stor efterfråga = högre priser... Tråkigt!
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
gäst

Inlägg av gäst »

calif de funk skrev:
200071 skrev:
calif de funk skrev: Tyvärr har du rätt när det gäller USA priser på pre CBS. För ca 8-10 år sen kunde man fynda i USA. De har väl insett att man är villig att pröjsa nästan hur mycke som helst här över i Europa...
Nja inte bara det, de betalar "hur mycke som helst" i USA också och inte minst går mycket vintageinstrument till Japan.
Just det. De har insett i USA att vintagehandlare från hela världen tar sig dit och storhandlar för att sälja vidare i sina länder. Stor efterfråga = högre priser... Tråkigt!
DU???? Hade jag kunnat så hade jag blockerat dig från min tråd. Jag ligger sömnlös och grubblar mig fördärvad över vad det kan vara som skulle vara ett skämt i mitt inlägg i Aslan´s Eden-annons.
Som Den franska biljetten ungefär. Med Povel. Ramel alltså. I fall någon trodde att jag syftade på någon av alla andra Povel som skrivit om franska biljetter.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Johannes skrev:
calif de funk skrev:
200071 skrev:
calif de funk skrev: Tyvärr har du rätt när det gäller USA priser på pre CBS. För ca 8-10 år sen kunde man fynda i USA. De har väl insett att man är villig att pröjsa nästan hur mycke som helst här över i Europa...
Nja inte bara det, de betalar "hur mycke som helst" i USA också och inte minst går mycket vintageinstrument till Japan.
Just det. De har insett i USA att vintagehandlare från hela världen tar sig dit och storhandlar för att sälja vidare i sina länder. Stor efterfråga = högre priser... Tråkigt!
DU???? Hade jag kunnat så hade jag blockerat dig från min tråd. Jag ligger sömnlös och grubblar mig fördärvad över vad det kan vara som skulle vara ett skämt i mitt inlägg i Aslan´s Eden-annons.
Som Den franska biljetten ungefär. Med Povel. Ramel alltså. I fall någon trodde att jag syftade på någon av alla andra Povel som skrivit om franska biljetter.
Ligger sömnlös? Uch då. Det låter inte bra det där. Men du kan läsa mitt svar nu (du vet var du hittar den) och sen kan du gå och lägga dig - och sova gott. Hoppas det går bättre denna gången.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
gäst

Inlägg av gäst »

Calif, dina försök till att provocera fram patetiska internetgräl är ganska uppenbara men jag är inte intresserad så i fortsättningen kommer eventuella meddelanden från dig till mig att förbli obesvarade så länge det inte rör sig om att du har en 1963 Fender Precision att sälja till mig till ett bra pris och inte ens då tror jag att jag kommer att vilja prata med dig.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Johannes skrev:Calif, dina försök till att provocera fram patetiska internetgräl är ganska uppenbara men jag är inte intresserad så i fortsättningen kommer eventuella meddelanden från dig till mig att förbli obesvarade så länge det inte rör sig om att du har en 1963 Fender Precision att sälja till mig till ett bra pris och inte ens då tror jag att jag kommer att vilja prata med dig.
Hårda bud grabben även om jag inte kan se orsaken till att du tar mig som en patetisk internet-provokatör. Jag lovar dock att jag skall s k r i v a till dig om jag skall sälja en preCBS P-Fender till ett bra pris så du behöver inte oroa dig om att du blir tvungen att p r a t a med mig för den saken skull. Och nöjer du inte dig med ett "bra pris" så lovar jag att halvera priset just för dig.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Visste väl att Califen va en jävligt trevlig snubbe!!! :D

PRE-CBS P-bass.. Jo en nice olympic white sån hade suttit som två nävar i en bäver röv... :roll:
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

marcbass skrev:Visste väl att Califen va en jävligt trevlig snubbe!!! :D

PRE-CBS P-bass.. Jo en nice olympic white sån hade suttit som två nävar i en bäver röv... :roll:
:lol: :lol: :lol: Nice frase...
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
gäst

Inlägg av gäst »

Kära calif de funk, jag säger detta för sista gången: Jag vill inte ha någon kontakt med dig här på detta forum. Du verkar hamna i konflikt med alla här men jag är helt ointresserad av dina provokationer. Vänligen skriv inte igen. Jag ignorerar dig from nu. Mvh Johannes.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Johannes skrev:Kära calif de funk, jag säger detta för sista gången: Jag vill inte ha någon kontakt med dig här på detta forum. Du verkar hamna i konflikt med alla här men jag är helt ointresserad av dina provokationer. Vänligen skriv inte igen. Jag ignorerar dig from nu. Mvh Johannes.
Nej men lilla gubben... Det är synd om dig! Här sitter jag, den konfliktskapande jäveln och provocerar dig som är så oskyldig! Nej du, det behovet har inte jag. Det kan du hoppa upp å haja som ni säger i Sthlm. Ditt problem är att du tar allt personligt. Jag provocerar sannerligen inte dig. Det gör man inte i min ålder. Däremot ger jag dig lite på din stora käft. Du är däremot dålig på att ta "skit" men du får i allafall ta konsekvenserna för det du säger här på forumet. Och inse att en forum är en offentlig dimension. Om jag kommenterar dina påståenden, betyder inte detta att jag k o m u n i s e r a r med dig. Du kan inte heller kräva av andra att bortse i från din skit du placerar här på PrataBas. Inte när du påstår att folk här vet inte vad de köper för grejer.
Nu kan du fortsätta att sova pojk.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
gäst

Inlägg av gäst »

Nu när jag dragit mig ur pajkastandet så vill jag bara påminna er alla om varför denna tråden påbörjades. Jag är alltså på jakt efter en Fender Precision, sunburst, ej omlackad, pre CBS, ej 50-tal. Mottager tacksamt tips om någon skulle se någon annons eller ett ex i en musikaffär.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

det ligger en ute på vendolin nu. eller ett par rättare sagt. men den följde ju inte exakt de kriterierna du sökte, men det är lite svårt att vara kräsen när det gäller Pre-CBS känns det som. :)
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Basjonas
Medlem+
Inlägg: 608
Blev medlem: mån 04 sep 2006, 14:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Basjonas »

Den här kanske kan va nåt, eller har du handlat klart iom telebasen?

http://www.musikmarknaden.se/annons.lasso?id=59218#
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag skulle ställa väldigt mycket frågor om den om jag var intresserad av det där med "original". Men det kan säkert vara en mycket bra bas...
gäst

Inlägg av gäst »

Pga köp av Telecastern så letar jag för tillfället inte P-pas. Tack ändå för tipsen.
Skriv svar