Rick 4001

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
gäst

Inlägg av gäst »

Hellboy skrev:
rumpeldunken skrev: väl talat... :lol:
men det där om 3000:-/barn/mån vet jag inte...eller...om man räknar med el och vatten räkningar så...
Enligt min flickvän, som har två stycken sedan tidigare, är barn betydligt dyrare än så om man räknar in rubbet. Dagis/fritids, kläder, mat, större bostadsyta som ju behövs med fler i hemmet, födelsedagspresenter, barnvagnar, leksaker och faan och hans moster..... Hon säger från 5.000:- och uppåt per knodd och hon är definitivt inte den som skämmer bort sina ungar. Snarare tvärt om.

Vilket gör att jag måste räkna om.....

10.000:-/månad i 18 års tid. 2.160.000:-. Oj oj oj.... Det blir MÅNGA 20.000:- basar det.... 108 för att vara exakt.

Och det är FORTFARANDE lågt räknat. Dom brukar ju oftast kosta pengar även efter att dom fyller 18 också men det kan vi ju kanske räkna bort då det i alla fall finns en chans att man får igen dessa av ungjävlarna när man själv blir gammal och skruttig. Fast den risken är väl inte så stor. Då är det bättre att ha en sju jävla massa basar som man kan sälja av lite då och då när man behöver pengar..... ;)

//Jan
hahah ja...basarna=fonder som man kan spela på!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

rumpeldunken skrev: hahah ja...basarna=fonder som man kan spela på!
Ärligt talat, det är faktiskt lite så jag ser på saken. Mina Wal basar (jag har 9 stycken) köpte jag för mellan 5.000:- och 10.000:- och nu efter att deras popularitet ökat och folk börjar inse deras rätta värde är dom ju uppe i över 20.000:- - 35.000:- beroende på modell. Pro basarna är ju billigare men till och med dom säljs för en bra bit över 10.000:-. Jag köpte min Pro1E för 4.500:-. Säg den fond som ökat med 200% på några år..... :lol:

En god vän köpte på sig ett gäng gamla mick preampar och rör mikrofoner i början på 90-talet. Dom har mångdubblat sitt värde. Det klassiska är ju att investera i aktier och fonder och så finns det dom som investerar i konst. Men om man är kunnig kan man ju för tusan investera i nästintill vad som helst som är lite udda och håller hög kvalitet. Kvalitetsprylar kommer alltid att behålla värdet. Det är junket man ska hålla sig borta ifrån.

//Jan
gäst

Inlägg av gäst »

Hellboy skrev:
rumpeldunken skrev: hahah ja...basarna=fonder som man kan spela på!
Ärligt talat, det är faktiskt lite så jag ser på saken. Mina Wal basar (jag har 9 stycken) köpte jag för mellan 5.000:- och 10.000:- och nu efter att deras popularitet ökat och folk börjar inse deras rätta värde är dom ju uppe i över 20.000:- - 35.000:- beroende på modell. Pro basarna är ju billigare men till och med dom säljs för en bra bit över 10.000:-. Jag köpte min Pro1E för 4.500:-. Säg den fond som ökat med 200% på några år..... :lol:

En god vän köpte på sig ett gäng gamla mick preampar och rör mikrofoner i början på 90-talet. Dom har mångdubblat sitt värde. Det klassiska är ju att investera i aktier och fonder och så finns det dom som investerar i konst. Men om man är kunnig kan man ju för tusan investera i nästintill vad som helst som är lite udda och håller hög kvalitet. Kvalitetsprylar kommer alltid att behålla värdet. Det är junket man ska hålla sig borta ifrån.

//Jan
:tummenupp:
Mm..Jo det är kul med basar överhuvudtaget! Jag är ingen bra bassist, men det är ändå skitkul med basar tycker jag! Men nu när jag har ett gäng basar ska jag väl träna upp mina skills heheh :roll: Som du säger...Man kan investera i nästan vad som helst och basar är ett mycket kul exempel! :D
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

rumpeldunken skrev: :tummenupp:
Mm..Jo det är kul med basar överhuvudtaget! Jag är ingen bra bassist, men det är ändå skitkul med basar tycker jag! Men nu när jag har ett gäng basar ska jag väl träna upp mina skills heheh :roll: Som du säger...Man kan investera i nästan vad som helst och basar är ett mycket kul exempel! :D
Jepp. Så är det. Sen ska man öva och i dom bästa av världar ska man kanske ha barn också men inte jag. :twisted: Kvinnor vill inte ha barn med mig så valet är lätt. :evil: Nädå, jag är inte bitter..... :cry:

//Jan :wink:
gäst

Inlägg av gäst »

Hellboy skrev:
rumpeldunken skrev: :tummenupp:
Mm..Jo det är kul med basar överhuvudtaget! Jag är ingen bra bassist, men det är ändå skitkul med basar tycker jag! Men nu när jag har ett gäng basar ska jag väl träna upp mina skills heheh :roll: Som du säger...Man kan investera i nästan vad som helst och basar är ett mycket kul exempel! :D
Jepp. Så är det. Sen ska man öva och i dom bästa av världar ska man kanske ha barn också men inte jag. :twisted: Kvinnor vill inte ha barn med mig så valet är lätt. :evil: Nädå, jag är inte bitter..... :cry:

//Jan :wink:
hahahah "jag är inte bitter..." du kan ju ha barn med en bas...........eller inte :wink:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

rumpeldunken skrev: hahahah "jag är inte bitter..." du kan ju ha barn med en bas...........eller inte :wink:
Jag förstorade det där sista du skrev....

Tro mig, jag har försökt.... :roll:

//J
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

Hellboy skrev:
rumpeldunken skrev: hahahah "jag är inte bitter..." du kan ju ha barn med en bas...........eller inte :wink:
Jag förstorade det där sista du skrev....

Tro mig, jag har försökt.... :roll:

//J
hade den F-hål? :roll:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

hosse skrev: hade den F-hål? :roll:
Ha ha ha ha!!!!! Jag väntade faktiskt på den....

Nu har jag bara en bas med f-hål och det är en akustisk kontra. Den har rackarns fina former. Resten är el-basar.

På tal om dåliga skämt. Under -06 vart det nere en god vän i studion och kollade på mina Wal basar. När han frågade varför jag hade så många så svarade jag: Det är ju valår i år...

Sen har jag en Theremin http://en.wikipedia.org/wiki/Theremin också i studion och när jag visade den för min kära flickvän, som jobbar som lågstadielärare, undrade hon om det var en höst- eller en vår-theremin.

//Jan
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

fy tusan! :D

är du göteborgare?
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

hosse skrev:fy tusan! :D

är du göteborgare?
Nä, men min flickvän är och det smittar väl lite.... :twisted:

*duckar*

//Jan :mrhappy: :poke:
Skriv svar