Förstärkare köpes!

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Förstärkare köpes!

Inlägg av FreCKo »

Så, tänkte slänga upp en annons här också eftersom jag är ute efter en förstärkare :D

Så, jag vill ha en basförstärkare. Topp och låda (inga combos), toppen ska vara minst 200w. Om du bara har en topp till salu vill jag inte betala mer än 7 000Kr för den, har du både topp och låda så runt 10 000 (två-tre tusen mer eller mindre spelar ingen roll).

Så, har du något till salu (gärna i stockholmsområdet), hör av dig! :D
Användarvisningsbild
Semborg
Administratör
Inlägg: 1153
Blev medlem: lör 15 jul 2006, 11:09
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Semborg »

Jag lade precis upp en annons på vendolin.

Jag säljer en Hartke 3500 topp med Hartke 4x10 transporter kabinett.

Paketpris 7000:-
Musik är oändlig
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Semborg skrev:Jag lade precis upp en annons på vendolin.

Jag säljer en Hartke 3500 topp med Hartke 4x10 transporter kabinett.

Paketpris 7000:-
hum, låter ganska intressant, bra pris också :D Är tveksam till Hartke dock, har inte provat så mycket med dom, och jag har hört att dom har ett ganska "eget" ljud, inte så att man på direkten hör att det är hartke, men att det är ett ljud som man antingen gillar eller ogillar när man spelar igenom förstärkaren... stämmer det?
Användarvisningsbild
Semborg
Administratör
Inlägg: 1153
Blev medlem: lör 15 jul 2006, 11:09
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Semborg »

Ja, det stämmer, typ.
Vad jag upplever är att vissa basar låter kanonbra genom hartke andra inte.

Generellt har jag upptäckt att lite billigare basar trivs med hartke och att hartke ger dem vackrare ton.

Det finns många basister som gillar hartke och många som inte gillar. Man får helt enkelt prova sig fram vad man själv trivs med.
Musik är oändlig
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Har haft Hartke och gillade helt klart de soundet när ja spelade mycke Bandlös och Fusion/Funk/Jazz.
De e rätt rent på nåt sätt och med en klar punch..

7000:- för dessa grejer är ett helt OK pris..
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

7000 må vara billigt, men jag bor i Stockholm, och du bor i Skåne, om jag uppfattat det rätt? en väldigt bra bit att åka för att prova en förstärkare...
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Ta det som en anledning till ett besök till den mysiga staden Helsingborg :wink: . Jag bor i Kungälv och jag hämtade min båt, som väger fem ton, i Norrköping :).
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

calif de funk skrev:Ta det som en anledning till ett besök till den mysiga staden Helsingborg :wink: . Jag bor i Kungälv och jag hämtade min båt, som väger fem ton, i Norrköping :).
haha, iofs :D men jag har typ ingen tid att åka över halva Sverige.. :cry: börjar jobba snart och har inte råd typ innan...

Så, Semborg, tyvärr så tackar jag nej.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

testa en liknande rigg i lokalen musikaffären och sen mailar du Semborg ett bud och så skickar han den med Bussgods!

Smidigaste sättet helt klart.
Eller så ber du Semborg skicka den med bussgods över en test period. Vill du ha den så köper du den vill du inte ha den så betalar du både retur frakt och Semborg's frakt kostnader!!


Som sagt.. har gjort en del bas affärer i mina dar.. hehehe
Man har ju gått igenom ca 40 riggar och 75st basar.. Så eeeeh.. hehehehe.. Jag vet jag e sjuk..
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

marcbass skrev:testa en liknande rigg i lokalen musikaffären och sen mailar du Semborg ett bud och så skickar han den med Bussgods!

Smidigaste sättet helt klart.
Eller så ber du Semborg skicka den med bussgods över en test period. Vill du ha den så köper du den vill du inte ha den så betalar du både retur frakt och Semborg's frakt kostnader!!


Som sagt.. har gjort en del bas affärer i mina dar.. hehehe
Man har ju gått igenom ca 40 riggar och 75st basar.. Så eeeeh.. hehehehe.. Jag vet jag e sjuk..
hum... testar isf i Sthlm, blir onödigt dyrt att bussa grejen över halva sverige två gånger om jag inte gillar den :wink:
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Japp det är en bra idé :wink: Annars är Semborgs rigg ett klipp för dem pengarna.

Lycka till :)
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Skriv svar