Peavey Cirrus BXP 5 köpes!

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
thinline
Medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 30 aug 2016, 02:17

Peavey Cirrus BXP 5 köpes!

Inlägg av thinline »

Någon som har en i hyffsat skick?
swooch
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 23 jun 2012, 17:30

Re: Peavey Cirrus BXP 5 köpes!

Inlägg av swooch »

Sålde min eftersom jag tyckte att den drog orimligt mycket ström och drog ur batterierna alldeles för fort. Den blev opålitlig om jag inet bytte batterier inför varje spelning. Jävla meck. Men det kan ha varit ett måndags-ex.

(Min bandlösa Cirrus 4:a (inte BXP alltså) är jag toknöjd med.)
thinline
Medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 30 aug 2016, 02:17

Re: Peavey Cirrus BXP 5 köpes!

Inlägg av thinline »

swooch skrev:Sålde min eftersom jag tyckte att den drog orimligt mycket ström och drog ur batterierna alldeles för fort. Den blev opålitlig om jag inet bytte batterier inför varje spelning. Jävla meck. Men det kan ha varit ett måndags-ex.

(Min bandlösa Cirrus 4:a (inte BXP alltså) är jag toknöjd med.)
Jag har läst lite att basen slukar batterier men det borde ju gå att fixa på något sätt
swooch
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 23 jun 2012, 17:30

Re: Peavey Cirrus BXP 5 köpes!

Inlägg av swooch »

Jo, jag hade väl kunnat byta ut någon pryl i innanmätet, men jag var lite utmattad och ville hellre ha en passiv bas vid det laget. Hoppas att du hittar en och att du är nöjd. De är fantastiska att spela på!

(Ersättaren för mig blev en billighets jazz-kopia från Bach istället som jag varit nöjd med. Den passade utseendemässigt bättre i de flesta sammanhang också.)
thinline
Medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 30 aug 2016, 02:17

Re: Peavey Cirrus BXP 5 köpes!

Inlägg av thinline »

swooch skrev:Jo, jag hade väl kunnat byta ut någon pryl i innanmätet, men jag var lite utmattad och ville hellre ha en passiv bas vid det laget. Hoppas att du hittar en och att du är nöjd. De är fantastiska att spela på!

(Ersättaren för mig blev en billighets jazz-kopia från Bach istället som jag varit nöjd med. Den passade utseendemässigt bättre i de flesta sammanhang också.)
Har en aktiv MM Sire V7 5 strängad just nu men är lite besviken av B strängen, den har inte riktigt det tighta tonen jag önskar :| Kommer du ihåg du B var på Cirrus basen?

Kanske är bättre att spara ihop lite mer o satsa på en äkta Cirrus
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Peavey Cirrus BXP 5 köpes!

Inlägg av blackparkas »

B-strängar är ett aber.

Hade en BXP inne i butiken för ett tag sedan, svart vill jag minnas.
Helt ok 4000-kronorsbas men inte mer.

Jag är av den uppfattningen att det inte finns basar under 15-20 papp som har bra B-strängar.
Möjligtvis beggade Stingray, Warwick, Sandberg, eller de billigare Dingwalls.

Finns INGEN budget bas med tight och fin B-sträng.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
swooch
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 23 jun 2012, 17:30

Re: Peavey Cirrus BXP 5 köpes!

Inlägg av swooch »

Jag vill minnas att jag var ganska nöjd med B-strängen på BXP:n. Den är ju extra long scale, så det blir ju naturligt lite tajtare där.

Håller med Parkas om att det är svårt det där. Man kommer upp i en hysad nivå med vissa billigare basar (t.ex. Cirrus BXP) men riktigt bra kostar mer. (Och personligen tyckte jag inte att Sandberg, som nämndes, var tillräckligt väldefinierad i de låga tonerna.)
thinline
Medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 30 aug 2016, 02:17

Re: Peavey Cirrus BXP 5 köpes!

Inlägg av thinline »

bumpar

Är fortfarande intresserad om någon har en
Användarvisningsbild
BasBert
Medlem+
Inlägg: 838
Blev medlem: mån 03 aug 2015, 01:05
Ort: Haparanda

Re: Peavey Cirrus BXP 5 köpes!

Inlägg av BasBert »

Hade en 5-strängad Indonesien-gjord Cirrus men för mig funkar inte 5-osv-strängade basas, och vad jag minns vara att den käkade batterier (2x9vol) och brusade och hade en väl "platt" hals form. F.ö hyffsat likt US-bygd.
Jämförelsevis kan du läsa vidare på:
https://basgitarr.wordpress.com/2012/02 ... tiger-eye/" onclick="window.open(this.href);return false;
å när det gäller elektroniken:
https://basgitarr.wordpress.com/2012/06 ... -lsningen/" onclick="window.open(this.href);return false;

PS: Fast hur som helst den är snygg och när den entrar scenen så går det ett sus genom åhörarna..de du :)

/BB
Skriv svar