Min gamla vita Charvel/Jackson 3B

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
pn
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: mån 14 aug 2006, 07:38

Min gamla vita Charvel/Jackson 3B

Inlägg av pn »

Denna skönhet köptes på Musikanten i Umeå ca 1986. Typ 1989 insåg jag att fem strängar var grejen - och bytte in den... Inbytet skedde på Hagströms musik eller Musikanten.

En gång åkte den i golvet och det lossnade ett chip på spetsen av hockeyklubbeskallen. Det var bara lacken som lossnade, en triangel som var ca 2x2x2 cm, och den limmades fast igen. Tittade man noga syndes ändå skarven.

Är det någon av er som äger denna, eller vet var den finns så är jag jätte-intresserad av att köpa tillbaka den. Jag är även intresserad av att köpa en likadan.

Så här ser den ut. Inte min på bilden, men likadan. Genomgående hals och vit metallic lack. Heja 80-talet! :-)

Bild
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Min gamla vita Charvel/Jackson 3B

Inlägg av Roger Hedin »

Exakt en sån köpte jag också ny 1986. Jag saknar den också...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
pn
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: mån 14 aug 2006, 07:38

Re: Min gamla vita Charvel/Jackson 3B

Inlägg av pn »

Det måste ju stå hockeyklubbor och damma längst in i replokals-hörnen. :-)
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Min gamla vita Charvel/Jackson 3B

Inlägg av Mr Spock »

pn skrev:Det måste ju stå hockeyklubbor och damma längst in i replokals-hörnen. :-)
Man tycker att det borde finnas många intressanta instrument där ute - dussininstrument när det begav sig, i nostalgins backspegel omvärderade till rätt ok grejer. Men vart har de tagit vägen?
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Skriv svar