P-basdelar till projekt. Har kropp, söker allt annat.

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Ludwig.
Medlem
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 06 jun 2017, 20:15

P-basdelar till projekt. Har kropp, söker allt annat.

Inlägg av Ludwig. »

Hejhej!

Har införskaffat mig en allpartskropp och nu återstår bara att köpa allt annat...
Förstår att andrahandsmarknaden kan va lite begränsad så ta allt med en nypa salt, allt behöver inte va exakt.

Letar efter hela packet, stall, stämskruvar, hals, pickguard, pickups osv.

Jag är svag för halsar med rosewoodbräda, så är helst ute efter de. Om man får va petig så vill jag att halsen är från hosco eller allparts. (hos gitarrdelar och jetshop verkar de halsar jag är ute efter va slut på lager, annars hade de ju varit ett prisvärt allternativ även nytt).

Pickups vill jag helst ska va något vintagelåtande. Seymour duncans antiquity serie tycker jag låter bra men har inte riktigt råd med dessa på nypris. Jag har en förkärlek för alnicomickar överlag. Men överraska mig om du har nåt som du tycker är liknande.

Letar efter en tortiose pickguard. Inga konstigheter där. (Om du dock har en laddad tortoise pickguard med alnicopickups så hade varit himmelskt). Har en mint pickguard om de är ett intressant byte. Har en tortiose pickguard men den är lite karvad i och stör mig lätt på sånna skavanker, så den är också ett eventuellt bytesföremål om nån är sugen.

Stall och stämskruvar har jag inte bestämt mig för något speciellt. Så kom med vad som helst.

Bor i Karlstad för stunden men pendlar till Lidköpingsområdet rätt ofta. Men kan betala frakt om inget annat allternativ finns.

Det var allt, ha de gött! Mvh. Ludwig.
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: P-basdelar till projekt. Har kropp, söker allt annat.

Inlägg av RolleHarris »

Jag har ett hipshot stall ifall du vill köpa :)
Användarvisningsbild
mrbassman
Medlem
Inlägg: 195
Blev medlem: mån 12 nov 2007, 18:32
Ort: Sundbyberg

Re: P-basdelar till projekt. Har kropp, söker allt annat.

Inlägg av mrbassman »

Jag har ett sett p-mickar från en japansk reissue. Köpte från Stratosphere för herrans massa år sedan. Aldrig använt dem. Antar att de suttit på en bas som de partat ut. Tror det är 62 reissue.
Ludwig.
Medlem
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 06 jun 2017, 20:15

Re: P-basdelar till projekt. Har kropp, söker allt annat.

Inlägg av Ludwig. »

mrbassman: Låter intrssant! Tittar just nu på ett par dimarzio dp122 men är lite svag för just 62 reissue. Vet du hur 62 är i kontrast med dimarzionar?
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: P-basdelar till projekt. Har kropp, söker allt annat.

Inlägg av RolleHarris »

Ludwig. skrev:mrbassman: Låter intrssant! Tittar just nu på ett par dimarzio dp122 men är lite svag för just 62 reissue. Vet du hur 62 är i kontrast med dimarzionar?
De är har betydligt mer output och mer mod än 62 mickarna. Dimarzio är iaf mina favoritmickar men 62 låter också jätte jättebra. En smaksak
Ludwig.
Medlem
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 06 jun 2017, 20:15

Re: P-basdelar till projekt. Har kropp, söker allt annat.

Inlägg av Ludwig. »

Hittade ett ljudklipp där de jämförde 62 original och dp122 och är lite kluven. Hur är 62 reissuen i kontrast med originalet?
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: P-basdelar till projekt. Har kropp, söker allt annat.

Inlägg av gthyni »

Ludwig. skrev:Hittade ett ljudklipp där de jämförde 62 original och dp122 och är lite kluven. Hur är 62 reissuen i kontrast med originalet?
Man försöker nog kopiera magneter och lindning så gott det går, det var säkert lite variation på de handlindade 60-talsmickarna. Sen tror jag att de inte åldrar magneterna som Seymour Duncan gör med sin Antiquity-serie. Gamla mickar hade mer output på 60-talet när de var nya än efter 50 år.

Smaksak men Model P är mindre vintage, har högre output och mer tryck i mellanregistret som Rolle skrev.
Dimarzio är mina favoriter också, har Model P på P-basen och Model J på jazzbasen, äckligt nöjd.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
mrbassman
Medlem
Inlägg: 195
Blev medlem: mån 12 nov 2007, 18:32
Ort: Sundbyberg

Re: P-basdelar till projekt. Har kropp, söker allt annat.

Inlägg av mrbassman »

Jag har ingen aning om hur mina är. Aldrig använt dem. Legat i en påse i 10-15 år :).
Ludwig.
Medlem
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 06 jun 2017, 20:15

Re: P-basdelar till projekt. Har kropp, söker allt annat.

Inlägg av Ludwig. »

Jag ska mer och kolla mickarna på onsdag tror jag med hör av mig efter de!
Användarvisningsbild
mrbassman
Medlem
Inlägg: 195
Blev medlem: mån 12 nov 2007, 18:32
Ort: Sundbyberg

Re: P-basdelar till projekt. Har kropp, söker allt annat.

Inlägg av mrbassman »

Gör det. Skicka gärna pm om du är intresserad så slipper jag ligga o spana på tråden :).
Ludwig.
Medlem
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 06 jun 2017, 20:15

Re: P-basdelar till projekt. Har kropp, söker allt annat.

Inlägg av Ludwig. »

Absolut!
Skriv svar