Hälsingebas (löst)

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Janne
Medlem
Inlägg: 124
Blev medlem: tis 17 maj 2016, 00:01
Ort: Ganska centralt i Lindärva

Hälsingebas (löst)

Inlägg av Janne »

Vistelsen i sommarstugan i Järvsö blir längre än beräknat och åkte hit utan instrument. Har ett typ viktigt rep direkt jag kommer hem så blir nog illa tvungen att köpa en bas här uppe. Nån i trakten som har nåt att avvara? Skick är oväsentligt, behöver dock ha minst 4 fungerande strängar.
Senast redigerad av Janne den fre 20 jul 2018, 09:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Hälsingebas

Inlägg av lekamen »

Janne skrev:Vistelsen i sommarstugan i Järvsö blir längre än beräknat och åkte hit utan instrument. Har ett typ viktigt rep direkt jag kommer hem så blir nog illa tvungen att köpa en bas här uppe. Nån i trakten som har nåt att avvara? Skick är oväsentligt, behöver dock ha minst 4 fungerande strängar.
Järvsö är ju inte långt från Bollnäs, hör med Blackparkas. Annars har du Hans (HJP) i Hudiksvall, han har finfina instrument i samlingen.
Janne
Medlem
Inlägg: 124
Blev medlem: tis 17 maj 2016, 00:01
Ort: Ganska centralt i Lindärva

Re: Hälsingebas

Inlägg av Janne »

Tackar.
Jo, ska in till Bollnäs imorgon så jag kollar väl in vad musikaffärn har stt erbjuda. Såg att Edgar har ett par bach i lager också. Fast helst skulle jag få tag i någon halvskrotig för inte alltför dyr peng, men det kan bli lurigt.
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2541
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Re: Hälsingebas

Inlägg av Håcke »

Janne skrev:Tackar.
Jo, ska in till Bollnäs imorgon så jag kollar väl in vad musikaffärn har stt erbjuda. Såg att Edgar har ett par bach i lager också. Fast helst skulle jag få tag i någon halvskrotig för inte alltför dyr peng, men det kan bli lurigt.
Jag har nog någon som du skulle kunna få låna ifall du vill.
Dom är iof BEAD-strängade allihop just nu men det är lätt fixat.
Bor också i Bollnäs.
Skicka ett PM så kan vi dela nummer.
Men annars är säkert Parkas sugen på att sälja någon i Musikaffärn men dom brukar sällan vara särskilt skrotiga.
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Janne
Medlem
Inlägg: 124
Blev medlem: tis 17 maj 2016, 00:01
Ort: Ganska centralt i Lindärva

Re: Hälsingebas

Inlägg av Janne »

Tack Håcke men det kan vara struligt med återlämnandet. Vi brukar bestämma oss hux flux när vi vill dra hem.
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2541
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Re: Hälsingebas

Inlägg av Håcke »

Janne skrev:Tack Håcke men det kan vara struligt med återlämnandet. Vi brukar bestämma oss hux flux när vi vill dra hem.
Hör av dig om det kör ihop sig.
Det finns många ställen att lämna tillbaka på och vi flänger runt en hel del själva.
Men det är ju klart, det kan ju vara en bra anledning att få köpa en till bas också... ;)
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Hälsingebas

Inlägg av gthyni »

Parkas var väl på Öland igår så han är knappast i butiken idag, vet inte om han har stängt eller om det finns en t f butikschef
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Janne
Medlem
Inlägg: 124
Blev medlem: tis 17 maj 2016, 00:01
Ort: Ganska centralt i Lindärva

Re: Hälsingebas

Inlägg av Janne »

Haha, pratabas har järnkoll. Tack Gthyni. Idag ligger brandröken tät här norr om Järvsö så det kanske blir till att dra hemåt snart ändå.
Skriv svar