Uppgraderingen av forumet

Här presenteras nyheter gällande PrataBas
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25650
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av fieldflower »

[quote="Rix"][quote="fieldflower"][quote="Rix"][quote="fieldflower"][quote="Rix"][quote="fieldflower"]Som sagt i annan tråd - Ja tack på länköppning i nytt fönster..[/quote]
Har gjort erforderliga ändringar. Testa om se om beteendet är som förväntat.[/quote]
Länk i footer öppnas i nytt fönster, men länk i inlägg verkar fortfarande ersätta i samma fönster.[/quote]
Det fanns en liten brasklapp med detta tweak eftersom det är mallar man jobbar med:

[quote]Note: The change will not affect existing posts, you must edit them so they can be reprocessed.[/quote][/quote]
Aha, jamen då är det ju lugnt... :tummenupp:

Kom på att det är i olika forumdelar som smilies och signatur inte syns.
Här i Nyheter t.ex. ser man dem inte men i andra delar syns de.
Tänkt så eller blev så.
Spelar ju inte enorm roll i Nyheter och liknande men om det bara blev så kanske det saknas nånstans där det vore kul/logiskt att de fanns med...[/quote]
I Nyheter har inte alla rätt att starta trådar, kan ha nåt med det att göra.[/quote]

Så är det säkert iom att din signatur syns... :hmm:

Ser nu att multipla quotes inte blir riktigt som man tänkt sig hela tiden - den här posten har jag bara tryckt på Citera och skrivit ny text efter sista (/quote), inte sabbat nånting mitt i, men det verkar blir feltolkat av någon anledning (åtminstone ser det ut så i förhandsgranskning (och i mitt förra inlägg).

(Ta inte mina inlägg här som kritik - jag bara bidrar med lite debugging i godan ro.)
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av Rix »

fieldflower skrev:
Rix skrev:
fieldflower skrev:
Rix skrev:
fieldflower skrev:
Rix skrev:
fieldflower skrev:Som sagt i annan tråd - Ja tack på länköppning i nytt fönster..
Har gjort erforderliga ändringar. Testa om se om beteendet är som förväntat.
Länk i footer öppnas i nytt fönster, men länk i inlägg verkar fortfarande ersätta i samma fönster.
Det fanns en liten brasklapp med detta tweak eftersom det är mallar man jobbar med:
Note: The change will not affect existing posts, you must edit them so they can be reprocessed.
Aha, jamen då är det ju lugnt... :tummenupp:

Kom på att det är i olika forumdelar som smilies och signatur inte syns.
Här i Nyheter t.ex. ser man dem inte men i andra delar syns de.
Tänkt så eller blev så.
Spelar ju inte enorm roll i Nyheter och liknande men om det bara blev så kanske det saknas nånstans där det vore kul/logiskt att de fanns med...
I Nyheter har inte alla rätt att starta trådar, kan ha nåt med det att göra.
Så är det säkert iom att din signatur syns... :hmm:

Ser nu att multipla quotes inte blir riktigt som man tänkt sig hela tiden - den här posten har jag bara tryckt på Citera och skrivit ny text efter sista (/quote), inte sabbat nånting mitt i, men det verkar blir feltolkat av någon anledning (åtminstone ser det ut så i förhandsgranskning (och i mitt förra inlägg).

(Ta inte mina inlägg här som kritik - jag bara bidrar med lite debugging i godan ro.)
Nej, absolut inte. Det är kanon att sånt här uppdagas. Ska be Semborg titta över rättigheterna.

För mig som har adekvata rättigheter här i denna kategorin ser allt bra ut. Det är säkert nåt knas med din Hederstitel. ;)
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av Rix »

Fernan skrev:Jag nominerar Rix till Årets Pratabasare 2013..så var det sagt.
:oops:
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25650
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av fieldflower »

[quote="Rix"][quote="fieldflower"][quote="Rix"][quote="fieldflower"][quote="Rix"][quote="fieldflower"][quote="Rix"][quote="fieldflower"]Som sagt i annan tråd - Ja tack på länköppning i nytt fönster..[/quote]
Har gjort erforderliga ändringar. Testa om se om beteendet är som förväntat.[/quote]
Länk i footer öppnas i nytt fönster, men länk i inlägg verkar fortfarande ersätta i samma fönster.[/quote]
Det fanns en liten brasklapp med detta tweak eftersom det är mallar man jobbar med:

[quote]Note: The change will not affect existing posts, you must edit them so they can be reprocessed.[/quote][/quote]
Aha, jamen då är det ju lugnt... :tummenupp:

Kom på att det är i olika forumdelar som smilies och signatur inte syns.
Här i Nyheter t.ex. ser man dem inte men i andra delar syns de.
Tänkt så eller blev så.
Spelar ju inte enorm roll i Nyheter och liknande men om det bara blev så kanske det saknas nånstans där det vore kul/logiskt att de fanns med...[/quote]
I Nyheter har inte alla rätt att starta trådar, kan ha nåt med det att göra.[/quote]

Så är det säkert iom att din signatur syns... :hmm:

Ser nu att multipla quotes inte blir riktigt som man tänkt sig hela tiden - den här posten har jag bara tryckt på Citera och skrivit ny text efter sista (/quote), inte sabbat nånting mitt i, men det verkar blir feltolkat av någon anledning (åtminstone ser det ut så i förhandsgranskning (och i mitt förra inlägg).

([b]Ta inte mina inlägg här som kritik[/b] - jag bara bidrar med lite debugging i godan ro.)[/quote]
Nej, absolut inte. Det är kanon att sånt här uppdagas. Ska be Semborg titta över rättigheterna.

För mig som har adekvata rättigheter här i denna kategorin ser allt bra ut. Det är säkert nåt knas med din Hederstitel. ;)[/quote]

Ja, troligen en behörighetsfråga iom att endast dina quotes och smileys funkar. Jonas_w gjorde ju en quote också och den ser också bruten ut (men taggarna är korrekta).
Fast det verkar ju rätt korkat om smileys och quotes skulle automatiskt inaktiveras för att man inte har rätt att skapa nya trådar... Känns som det borde vara en lösbar snag iaf.

Men menar du att du ser mina quotes som fungerande..? Och mina smileys.?
Eller.. jag ser dem ju också då du quotar mig - då kommer mina quotes och smileys fram... :lol:
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av Rix »

fieldflower skrev:
Rix skrev:
fieldflower skrev:
Rix skrev:
fieldflower skrev:
Rix skrev:
fieldflower skrev:
Rix skrev:
fieldflower skrev:Som sagt i annan tråd - Ja tack på länköppning i nytt fönster..
Har gjort erforderliga ändringar. Testa om se om beteendet är som förväntat.
Länk i footer öppnas i nytt fönster, men länk i inlägg verkar fortfarande ersätta i samma fönster.
Det fanns en liten brasklapp med detta tweak eftersom det är mallar man jobbar med:
Note: The change will not affect existing posts, you must edit them so they can be reprocessed.
Aha, jamen då är det ju lugnt... :tummenupp:

Kom på att det är i olika forumdelar som smilies och signatur inte syns.
Här i Nyheter t.ex. ser man dem inte men i andra delar syns de.
Tänkt så eller blev så.
Spelar ju inte enorm roll i Nyheter och liknande men om det bara blev så kanske det saknas nånstans där det vore kul/logiskt att de fanns med...
I Nyheter har inte alla rätt att starta trådar, kan ha nåt med det att göra.
Så är det säkert iom att din signatur syns... :hmm:

Ser nu att multipla quotes inte blir riktigt som man tänkt sig hela tiden - den här posten har jag bara tryckt på Citera och skrivit ny text efter sista (/quote), inte sabbat nånting mitt i, men det verkar blir feltolkat av någon anledning (åtminstone ser det ut så i förhandsgranskning (och i mitt förra inlägg).

(Ta inte mina inlägg här som kritik - jag bara bidrar med lite debugging i godan ro.)
Nej, absolut inte. Det är kanon att sånt här uppdagas. Ska be Semborg titta över rättigheterna.

För mig som har adekvata rättigheter här i denna kategorin ser allt bra ut. Det är säkert nåt knas med din Hederstitel. ;)
Ja, troligen en behörighetsfråga iom att endast dina quotes och smileys funkar. Jonas_w gjorde ju en quote också och den ser också bruten ut (men taggarna är korrekta).
Fast det verkar ju rätt korkat om smileys och quotes skulle automatiskt inaktiveras för att man inte har rätt att skapa nya trådar... Känns som det borde vara en lösbar snag iaf.

Men menar du att du ser mina quotes som fungerande..? Och mina smileys.?
Eller.. jag ser dem ju också då du quotar mig - då kommer mina quotes och smileys fram... :lol:
Nix, dina inlägg ser ut som crap här med. Alla taggar på rätt ställe men ändå bara en textsörja. Skumbugg.
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av Taurus »

Styvt jobb!
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av eeakga »

Gôtt!
Bra jobbat!
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av cub »

Rix skrev:Avatarer
En sak som inte följde med över är, som alla noterat, avatarerna! Detta berodde på att en katalog i nya forumet inte hade korrekta rättigheter satt och följaktligen kunde inte filerna kopieras över och döpas om. Många har ju redan bytt avatar men jag jobbar ändå på ett skript som i efterhand ska lösa detta. Så tills vidare får vi leva med brutna länkar till bilderna.
Fixade ni detta inatt? För igårkväll surfade jag hemma och hade ingen avart, idag från jobbet är avarten tillbaka utan att jag har laddat upp någon ny. :D
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av Rix »

cub skrev:
Rix skrev:Avatarer
En sak som inte följde med över är, som alla noterat, avatarerna! Detta berodde på att en katalog i nya forumet inte hade korrekta rättigheter satt och följaktligen kunde inte filerna kopieras över och döpas om. Många har ju redan bytt avatar men jag jobbar ändå på ett skript som i efterhand ska lösa detta. Så tills vidare får vi leva med brutna länkar till bilderna.
Fixade ni detta inatt? För igårkväll surfade jag hemma och hade ingen avart, idag från jobbet är avarten tillbaka utan att jag har laddat upp någon ny. :D
Alla avatarer finns kvar, de är bara inte omdöpta enligt nya forummodellen. Har inte fått klart skriptet än så jag tar ett gäng manuellt då och då. :)
Användarvisningsbild
basnalle
Medlem
Inlägg: 499
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 14:01
Ort: Stockholm

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av basnalle »

Vilket jobb. Fantastiskt att det finns eldsjälar. Tack Rix mfl som varit involverade. :tummenupp:
Lakland, Fender, HPD, Wilfer
Eden, GK, Ampeg, Aguilar
DT-10, Deep Impact, Octavius Squeezer, PQ-3B

Presentation
Användarvisningsbild
caulev
Medlem+
Inlägg: 827
Blev medlem: tis 22 maj 2007, 21:57
Ort: Malmö

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av caulev »

Nice!!!
Fender Jazzbass 76´
Unicorn Artist 5
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av Rix »

Rix skrev:
cub skrev:
Rix skrev:Avatarer
En sak som inte följde med över är, som alla noterat, avatarerna! Detta berodde på att en katalog i nya forumet inte hade korrekta rättigheter satt och följaktligen kunde inte filerna kopieras över och döpas om. Många har ju redan bytt avatar men jag jobbar ändå på ett skript som i efterhand ska lösa detta. Så tills vidare får vi leva med brutna länkar till bilderna.
Fixade ni detta inatt? För igårkväll surfade jag hemma och hade ingen avart, idag från jobbet är avarten tillbaka utan att jag har laddat upp någon ny. :D
Alla avatarer finns kvar, de är bara inte omdöpta enligt nya forummodellen. Har inte fått klart skriptet än så jag tar ett gäng manuellt då och då. :)
Alla som inte hade hunnit lägga upp en ny avatar har nu fått tillbaks sin gamla!
Användarvisningsbild
sixpanbass
Medlem
Inlägg: 457
Blev medlem: tis 28 okt 2008, 21:08
Ort: Uppsala

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av sixpanbass »

Rix skrev:Alla som inte hade hunnit lägga upp en ny avatar har nu fått tillbaks sin gamla!
Tack!
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av Simon Andersson »

:tummenupp:
Användarvisningsbild
Tellus
Medlem+
Inlägg: 1074
Blev medlem: fre 17 okt 2008, 20:15
Ort: Västerbotten

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av Tellus »

Tack för allt arbete med forumet!

Underbart bra jobbat.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av mrbaloo »

Fantastiskt bra jobbar. Verkligen en hjälteinsats!

/MrBaloo
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av Rix »

Vi tackar och bugar för alla glada tillrop.

Drivkraften är den höga aktiviteten och den gemytliga stämningen.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av Cuba »

Fernan skrev:Jag nominerar Rix till Årets Pratabasare 2013..så var det sagt.
Då nominerar jag honom 2012 så kanske det blir det två år i rad!
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Inlägg: 2251
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 08:56
Ort: Hyfsat nära Entombedkorset.
Kontakt:

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av Heyman »

Nu är jag för första gången inne på nya forumet med mobilen och blev glatt överraskad. Snyggt och smidigt mobilanpassad.
Jag har bara varit inne med plattan som är inställd på att bli igenkänd som dator så jag har inte sett den här versionen innan, i min dumhet tänkte jag att vanliga forumet var den mobilanpassade och tyckte att det var bra gjort men nu ser jag vad bra är på riktigt.

Vanliga forumet för dator är ju också smidig som attan.

Återigen, bra jobbat!
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!

Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av TDHP »

Jo, jag tänkte på en grej.
Det är lite svårt att se vilken kategori de olika trådarna ligger i när man tar upp "Olästa inlägg" tex.

Ser typ ut så här nu:

Uppgraderingen av forumet
12 av Rix » lör jun 16, 2012 23:32 i Nyheter

Skulle man kunna få kategorin i fetstil eller annan färg, typ:

Uppgraderingen av forumet
12 av Rix » lör jun 16, 2012 23:32 i Nyheter

Wot say u?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Uppgraderingen av forumet

Inlägg av Rix »

Absolut, håller med. Sunken påpekade detta också så jag gräver i filerna nu. Borde vara lätt fixat.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av macahan »

Exempel:

Ickebacker-klubben!
123 av TDHP » ons feb 18, 2009 11:43 i Elbasar

I mina ögon borde det enbart istället stå:

Ickebacker-klubben! i Elbasar

Det är egentligen att det kommer så många rader som gör att jag tycker det blir svårläst.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av TDHP »

Ja, det skulle också funka. Fast jag tycker iof det är bra att både trådstartare och datum syns i rubriken.
Kanske kasta om det bara?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
pnts
Medlem
Inlägg: 477
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 06:43
Ort: Södermanland/Stockholm

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av pnts »

Cuba skrev:
Fernan skrev:Jag nominerar Rix till Årets Pratabasare 2013..så var det sagt.
Då nominerar jag honom 2012 så kanske det blir det två år i rad!
+1
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Uppgraderingen av forumet

Inlägg av blackparkas »

Grymt att ni redan kollar på det där med kategorierna i "nya inlägg".
Tänkte precis höra om det gick att göra nå´t åt det, för en gammal man som jag så är det skitsvårt att se vilken kategori inläggen tillhör.
Tyckte förstås att som det var förut med kategorin före var optimalt, men man kan ju alltid vänja sig vid nå´t nytt.
(Bara man ser någorlunda vad som är vad.... :))

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar