hur donera till Pratabas?

Här presenteras nyheter gällande PrataBas
Skriv svar
Fritte
VIP medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 28 maj 2010, 10:32
Ort: Alingsås

hur donera till Pratabas?

Inlägg av Fritte »

För länge sedan såg jag någon tråd om att man kunde sätta in pengar, för att stötta Pratabas. Jag hittar inte någon sådan funktion, eller vad det heter, på sidan. Vore det inte bra att alltid ha en sådan banner synlig, med valmöjligheter av olika summor?

Genom Pratabas har jag köpt både förstärkare, akustisk bas, effektpedal, lärt känna basister, varit med på tredagars baskurs med andra pratabasister. Fått massor av tips. Inte ett öre har jag bidragit med till platsen som har gjort gjort det möjligt.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: hur donera till Pratabas?

Inlägg av TDHP »

Maila semborg@pratabas.se!
Tidigare fanns en sån banner, vi får kika på var den har tagit vägen!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
dereborn

Re: hur donera till Pratabas?

Inlägg av dereborn »

Fritte skrev:För länge sedan såg jag någon tråd om att man kunde sätta in pengar, för att stötta Pratabas. Jag hittar inte någon sådan funktion, eller vad det heter, på sidan. Vore det inte bra att alltid ha en sådan banner synlig, med valmöjligheter av olika summor?

Genom Pratabas har jag köpt både förstärkare, akustisk bas, effektpedal, lärt känna basister, varit med på tredagars baskurs med andra pratabasister. Fått massor av tips. Inte ett öre har jag bidragit med till platsen som har gjort gjort det möjligt.
:tummenupp:
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3157
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Re: hur donera till Pratabas?

Inlägg av Surfin' »

Det är fler som vill veta så posta hans svar här! :vinkar:
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: hur donera till Pratabas?

Inlägg av TDHP »

Den här är kanske inte uppdaterad på ett tag, men jag gissar att Semborg bevakar den!

http://www.pratabas.se/viewtopic.php?f=7&t=140" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Fritte
VIP medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 28 maj 2010, 10:32
Ort: Alingsås

Re: hur donera till Pratabas?

Inlägg av Fritte »

Tack TDHP,
Då har man donerat en liten slant, hoppas fler gör det. Tror det är bra med en diskussion om pengar, för utan pengar överlever inte bra idéer.
Både Semborg och Pratabas som forum behöver ha intäkter, att få tillbaka något ekonomiskt på något bra man har skapat för många är inte fult.
Här läggs ofta upp länkar till Blocket, exempelvis. Säljaren betalar gärna till det Schibstedtägda mångmiljonvinstföretaget men länkar gratis här. Som är en plats där det är fler potentiella köpare i målgruppen.
Även om säljannonserna bara skulle kosta en tjuga, så skulle det ge både Semborg och andra som lägger ner kraft i Pratabas medel att arbeta med - och på sikt innebära en ännu bättre plattform för oss som gillar att prata bas.
dereborn

Re: hur donera till Pratabas?

Inlägg av dereborn »

Fritte skrev:...
Här läggs ofta upp länkar till Blocket, exempelvis. Säljaren betalar gärna till det Schibstedtägda mångmiljonvinstföretaget men länkar gratis här. Som är en plats där det är fler potentiella köpare i målgruppen.
Även om säljannonserna bara skulle kosta en tjuga, så skulle det ge både Semborg och andra som lägger ner kraft i Pratabas medel att arbeta med - och på sikt innebära en ännu bättre plattform för oss som gillar att prata bas.
:tummenupp:

Lysande idé!
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8588
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Re: hur donera till Pratabas?

Inlägg av engson »

TDHP skrev:Den här är kanske inte uppdaterad på ett tag, men jag gissar att Semborg bevakar den!

http://www.pratabas.se/viewtopic.php?f=7&t=140" onclick="window.open(this.href);return false;
Där fanns ju till och med en direktlänk till "Donationssidan":
https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?c ... QNGJPRUW4Y" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5424
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: hur donera till Pratabas?

Inlägg av bjelkeman »

Tack Fritte för initiativet. Jag har donerat lite.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Föredetting
Medlem
Inlägg: 72
Blev medlem: lör 07 dec 2013, 01:02

Re: hur donera till Pratabas?

Inlägg av Föredetting »

Är detta aktuellt fortfarande? I så fall kanske man skulle lägga en liten slant till service och underhåll.
Föredetting
Medlem
Inlägg: 72
Blev medlem: lör 07 dec 2013, 01:02

Re: hur donera till Pratabas?

Inlägg av Föredetting »

Nähä, ingen som gitter svara. Dåså.
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: hur donera till Pratabas?

Inlägg av eeakga »

Vet faktiskt inte om det fortfarande aktuellt, men jag skulle ju tro det.
Bästa sättet att få svar är nog att PM:a Semborg som är forumägare. Det verkar vara en vanlig uppfattning att han inte är inne på forumet och läser just någonting, så frågor i trådar som denna är det nog risk för att han missar.
Skriv svar