Gig med nya 2x12lådan

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Gig med nya 2x12lådan

Inlägg av maxoges »

Jag hade ett gig i förrgår där jag spelade på min nyköpta swr 2x12låda.
Jag hade inga som helst problem med volymen. Min gamla 4x12a spelade nästan lägre! Tre tummar upp för SWR!
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

En sak till. Hartken lät också skitbra! Fick beröm från olika i publiken för basljudet. Det blir inget jävla as till helrörstopp för mig!

Det vore visserligen kul med lättare stärkare, ser fortfarande fram emot när jag får prova Markbass.
Användarvisningsbild
Zalle
Medlem
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 29 sep 2006, 16:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Zalle »

Swr är jag jäkligt nyfiken på, kul att höra om lådan, tänkte kolla in topparna, kanske kunde vara nåt med en swr rigg
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

maxoges skrev:En sak till. Hartken lät också skitbra! Fick beröm från olika i publiken för basljudet. Det blir inget jävla as till helrörstopp för mig!

Det vore visserligen kul med lättare stärkare, ser fortfarande fram emot när jag får prova Markbass.
Det är ju många som säger att SWR lådorna inte pallar de lägre frekvenserna så bra... Framför allt 4x10an iaf.
Men hur funkar 2x12?
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

A_Warning skrev: Det är ju många som säger att SWR lådorna inte pallar de lägre frekvenserna så bra... Framför allt 4x10an iaf.
Men hur funkar 2x12?
Jag har bara att jämföra med min kustom 4x12a, men volym och basmässigt är ljudet bättre än någonsin.

Jag hade ju en eden nemesis förut, men den sög @ss i jämförelse!
Skriv svar