Värde på EP200

Prata om förstärkare och högtalare
Skriv svar
Dumpdidump
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 20:55

Värde på EP200

Inlägg av Dumpdidump »

Hej har en EP200 (EBS) 2x100w (4 ohm) 1he i mycket fint skick. Har någon koll på vad marknadsvärdet är på den?.

Säljer den nu tillsammans med en V-amp + case på Vendolin. Det har nu kommit lite frågor kring att köpa just denna del av kitet.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Re: Värde på EP200

Inlägg av MALA »

Dumpdidump skrev:Hej har en EP200 (EBS) 2x100w (4 ohm) 1he i mycket fint skick. Har någon koll på vad marknadsvärdet är på den?.

Säljer den nu tillsammans med en V-amp + case på Vendolin. Det har nu kommit lite frågor kring att köpa just denna del av kitet.
Tjenare Tobias, jag hoppas att vi fortfarande är överens (jag som bekräftat köpet idag och fått bekräftelse från dig) / mats
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Dumpdidump
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 20:55

Inlägg av Dumpdidump »

Javisst vi är överens. Var lite överaskad av att det igår några timmar efter jag la ut annonsen fanns tre intressenter på just förstärkardelen. Började ana ugglor i mossen och undrade därför här på forumet vad marknadspriset borde ligga :? Tanken var att få till en snabb affär med ett lågt pris och få pengar över till nya basprylar och så långt verkar min taktik vara lyckad :) . Det svåra är balansgången att sälja snabbt utan ligga allt för långt från marknadsvärdet.

Hmm...är det inte mer fart på denna tråd än att enda responsen kommer från den som ska köpa prylen man frågar efter prisråd om. Den opartiska tredje parten uteblev helt enkelt :D :roll: :lol:
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Dumpdidump skrev:Javisst vi är överens. Var lite överaskad av att det igår några timmar efter jag la ut annonsen fanns tre intressenter på just förstärkardelen. Började ana ugglor i mossen och undrade därför här på forumet vad marknadspriset borde ligga :? Tanken var att få till en snabb affär med ett lågt pris och få pengar över till nya basprylar och så långt verkar min taktik vara lyckad :) . Det svåra är balansgången att sälja snabbt utan ligga allt för långt från marknadsvärdet.

Hmm...är det inte mer fart på detta tråd än att enda responsen kommer från den som ska köpa prylen man frågar efter prisråd om. Den opartiska tredje parten uteblev helt enkelt :D :roll:
:lol: :lol: :lol: Gott'cha. Nädå, jag tror att du ligger rätt (inte bara eftersom det är jag som är kund). Jag har samarbete med EBS och jag tror att det egentligen enbart har värde för den som vill ha grejerna. Jag har en EBS-1 preamp och med EB200 blir det ett komplett paket, så utan at tha haft preampen hade jag haft noll intresse. Sitter desutom inne med lite cabs, En Fafner och en HD350 bl a och är sugen på lite expriment och alternativ för att slippa släpa på för tunga grejer på smågig. V-ampen är inte intressant heller för mig utan den får "följa med". Jag har gått mer och mer mot pedal-löst ju mer jag funnit "mitt sound". Däremot upptäckte jag idag min EBS BassIQ som är grym tillsammans med den bandlösa sexan. Har inte haft så kul på länge :lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Och så en fråga, har du skaffat nytt eller är på väg...?
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Dumpdidump
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 20:55

Inlägg av Dumpdidump »

MALA skrev:Och så en fråga, har du skaffat nytt eller är på väg...?
Är på gång att skaffa något nytt. Men det ska vara mindre grejor för min del. Var så trött på att släpa på en massa tunga saker. Mognadsprocesen har varit lång, men är nu redo att investera i en combo :D . Köpte föresten EP200 för att minska på bärandet, men detta hjälpte inte mycket då 4x10 lådan var orsaken till att man nästan fick ett pungbrock :lol:

COMBO
Fördelar:
1. Alltid lätt att ta med dvs spar både rygg och tid.
2. Mindre gig duger den gott. ¨
3. Även medelstora gig funkar då förstärkaren endast tjänar som medhörning för en själv.

Nackdelar
1. En liten combo är väl inget man skryter om när man står bland alla basister som bräcker varann genom att skryta om kraften och storlek på stacken.
2. Stora spelningar blir nog svårt. Men detta är sällan ett bekymmer för en glad amatör som jag.

Kan förstå att V-amp:en inte tillför något mervärde för dig. Ganska kul pryl med oändliga inställningsmöjligheter. Den stora nackdelen att köra igenom en sådan grej är att nästan alla ljud på något sätt låter artificiellt.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Schysst! Lägg ut en tråd om du vill ha tips på bra combos, musikstilen är ju lite avgörande. Combos finns ju i olika varianter, väljer man en med inbyggd 410 så riskerar du ju inte bara pungbråck utan diskbråck, nervbråck och bagagebråck :shock:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Dumpdidump
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 20:55

Inlägg av Dumpdidump »

Hade tänkt mig en combo med 210. Men pga av husrenoveringar måste priset hållas nere. En EBS Gorm vore ju drömmen, detta får dock bli något för framtiden.


Skickar caset med grejerna på måndag!
.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Dumpdidump skrev:Hade tänkt mig en combo med 210. Men pga av husrenoveringar måste priset hållas nere. En EBS Gorm vore ju drömmen, detta får dock bli något för framtiden.

Skickar caset med grejerna på måndag!
.


Sålde en Gorm 210 för ett tag sedan. Duktig apparat men en ryggknäckare.

Ska bli kul att testa lite nya grejer:lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Dumpdidump skrev:Hade tänkt mig en combo med 210. Men pga av husrenoveringar måste priset hållas nere. En EBS Gorm vore ju drömmen, detta får dock bli något för framtiden.
Skicka mig ett PM om hur mycket du är beredd att ge för en Gorm....
Skriv svar