Nån som vill köpa en GK-combo?

Prata om förstärkare och högtalare
Skriv svar
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Nån som vill köpa en GK-combo?

Inlägg av mikkejohansson »

Nej, det är ingen säljesannons ännu, utan bara mitt försök till en "fyndig" titel på tråden. :)

Kände mig tvungen att förevisa subjektet för min senaste (och lite oväntade) G.A.S. Har varit nöjd med min GK MB150s till kontrabas och mindre elbasgig, men efter att ha läst trådar på andra forum och surfat specifikationer har jag nu en ny "dröm"-rigg...

Bild

Bild

Bild
(lådan)

Bild

Euphonic audio Micro 300 stärkare och Wizzy WZ10 låda.


Microstärkaren (mer info här) ger 300W och väger under två kilo! Wizzylådan (mer info här) är matchad för den toppen och ska enligt de som testat den spela högt o rent! Toppen är på väg ut till kunderna nu, men flera har testat den på mässor och varit imponerade.

Men det bästa av allt: hela riggen väger in på under 10kg!!! Visst, min GK väger bara lite mer än så, men om man räknar watt (ja, jag vet att det är mer som spelar in...) är detta dubbelt upp...mer om man inte använder extra låda till GK:n.

Priset verkar hamna ganska precis på 1000$ i USA, har begärt prisuppgift inkl. frakt till Sverige...får väl se. Vad jag vet är det ingen som tar in EA i Sverige?


Så...om ni är sugna på en GK-combo kan det finnas en till salu framåt sommarn...




(Dessutom använder ju Lee Sklar EA i stället för GK numera....bara en sån sak...) :)
Senast redigerad av mikkejohansson den ons 30 maj 2007, 09:47, redigerad totalt 1 gånger.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Är det ett äpple eller en missfärgad vattenmelon på bilden? :wink:

Det verkar ju heltufft, Mikke. Jag har aldrig haft chansen att testa EA's grejer. Hoppas du får en bra deal, så att suget slår förnuftigheten.
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Det sjuka är att det (ska vara) ett äpple! EA hade en annons i Bass Player där de visade upp Micron i naturlig storlek! Den ska vara ungefär stor som ett halvt A4-ark....men tjockare då :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Tobbe
Medlem
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 23 okt 2006, 21:01
Ort: Mölnlycke

Inlägg av Tobbe »

Jag är också väldigt sugen på denna.
Tala gärna om vad du får för svar på frakt och pris.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Absolut! Som du sa i andra tråden....kanske läge för sambeställning nån dag :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Inlägg av peppe »

Mikke du kan ju alltid sälja din CM-pedal till mig så har du ju en början iallafall :lol:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Användarvisningsbild
Jonke
VIP medlem
Inlägg: 49
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 13:19
Ort: Sundsvall

Inlägg av Jonke »

Det här såg verkligen intressant ut. Jag är också på förstärkarjakt. Har någon funderat på Mesa Boogie Walkabout Scout? Ett intressant alternativ som kunde passa både kontra och elbas har jag fått för mig. Vet att Dereborn tycker att det funkar utmärkt. Finns det fler synpunkter?
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Jonke38 skrev:Det här såg verkligen intressant ut. Jag är också på förstärkarjakt. Har någon funderat på Mesa Boogie Walkabout Scout? Ett intressant alternativ som kunde passa både kontra och elbas har jag fått för mig. Vet att Dereborn tycker att det funkar utmärkt. Finns det fler synpunkter?
Jag har varit inne på samma funderingar. EA skulle vara intressant att prova, likaså Walkabout. Får invänta Mikkes köp och recension, eller åtminstone att den släpps så man kan få lite recensioner från folk som köpt och använt IRL, inte bara musikaffärs/mässprovade upplevelser.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

EA:s små audiofila grejer är onekligen lockande, och jag är själv sugen på en 1x10-Wizzy. Synd bara att de, åtminstone än så länge, bara finns i 4 ohms-version. Tills dess en 8 ohms-variant, som jag skulle kunna använda i kombination med vad jag redan har, dyker upp fortsätter jag besöka Hevos hemsida för att tillfredsställa mina dagliga baslådedagdrömmarbehov. Inte för att jag kommer köpa något, men ändå.

Och i vilket fall mikke, dela gärna med dig av det pris du får. Det vore onekligen intressant att veta, omifallattliksom.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Precis. Delar med mig av info...kan ju ligga långt bort med eventuellt köp...man får se.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Skriv svar