Ampeg BA-115

Prata om förstärkare och högtalare
pensionärsorkestern
Medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 13:57

Ampeg BA-115

Inlägg av pensionärsorkestern »

Hej

Vad har ni för erfarenhet av ovan nämnda stärkare?
Jag funderar på att köpa en för att ha både som hemmastärkare och för att kunna dra med på div. gig och rep.

Tycker om utseendet och upplägget men saknar effektloop och gruond lift. Dessutom tycker att den brusar lite väl mycket och att den ev .kunde vara lite starkare.

Har ni några andra förslag?

Mvh David
Användarvisningsbild
a-row
Medlem+
Inlägg: 662
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 18:36
Ort: Malmö

Inlägg av a-row »

Jag kör på en sån i replokalen. Den har egentligen för lite kräm för mig, men efter som den har en line-out så kör jag den direkt ut till vårt PA med kabel så att mina högljudda bandmedlemmar också får smaka lite bas i örat.
Den brusar en jäkla massa också när man inte spelar, men det tycker jag är ganska charmigt.

Jag fick tag på min jäkligt billigt begangnad för ett par årsedan, så den hänger med tills jag har råd att köpa något vassare men jag skulle nog aldrig köpt en sådan ingen.

BA-115HPT är isf intressantare spelade på en sån live för någon månadsedan och det gick att få mycket bättre ljud på den, fast den är juh ett par tusenlappar dyrare

Någon som har någon erfarenhet av BA-115T?
Fender Jazz 02 MIM,Music Man Stingray 97, Squier VM Precision 07
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

B100R låter kanonbra, men har bara line out. Brusar inget, då det inte är nån otäck tweeter i den. Tung som tusan bara! Hjul är ett måste.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
pensionärsorkestern
Medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 13:57

Inlägg av pensionärsorkestern »

Av det lilla jag har prövat den så tycker jag att ljudet är mycket bra, men jag tror att jag har svårt att stå ut med det "charmiga" oväsendet =)

B100R har jag hört mycket gott om också, men designen tilltalar mig inte lika mycket och prislappen är lite för hög.
Användarvisningsbild
a-row
Medlem+
Inlägg: 662
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 18:36
Ort: Malmö

Inlägg av a-row »

nä det är klart, när man väll stänger av förstärkaren känner man sig befriad på något sätt ;)
men när man är igång och repar och bara tar korta pauser för att snacka om vad man ska ändra i låten så är det inget jag bryr mig om direkt. ska man sätta sig i soffan en sväng och snacka skit och ta en kaffe så kan man lika gärna stänga av den. Den går igång snabbt när man väl ska börja spela igen.
Fender Jazz 02 MIM,Music Man Stingray 97, Squier VM Precision 07
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Man kan väl nypa av trådarna till diskanthöftalaren... låter som en bra mod.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

Jag har haft en Ampeg BA-115 i några månader nu, och jag letar redan efter en ny. Brusandet gör mig galen och jag tycker den är alldeles för klen.
Skriv svar