Förstärkarreparerare i Sthlm?

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Förstärkarreparerare i Sthlm?

Inlägg av FreCKo »

Först och främst, Dereborn och Parkas: SLÄPP BLÅSLAMPAN! Jag har inte gjort något än med Mesan! Den här tråden är i förebyggande syfte.

Jag vill helt enkelt veta om det finns några bra förstärkarreparatörer i Sthlm-området. Med 16 rör i min förstärkare så KOMMER ju något paja för eller senare, och jag vill veta om några bra ställen att skicka förstärkaren till när det är dags för tusenmilaservice.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

LH Musik i Nacka


Ola Insulander
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
gäst

Inlägg av gäst »

Bra grejer pajar inte.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Bra grejer pajar inte.
Nej, precis!
Det är ingen fara Frecko, den där håller i flera år!
Iofs, rören lär ju behöva bytas, men det tror jag inte behövs än på ett tag, vill minnas att Dereborn trodde de spelats halva livslängden typ, men sen beror det ju lite på hur du sköter den också... :D

Men du, ärligt talat, du ska inte sälja det där monstret?
Jag hoppas jag har första tjing om det är så....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Parkas: Ja alltså, rörbyten osv. När den väl lämnas in för att rören pajat så ska den få sig en riktig genomgång, jag tvivlar inte på att Dereborn tagit hand om den, däremot att den kanske har blivit lite sliten och skitig inuti...

Fast sälja den kommer jag nog aldrig göra tyvärr :oops: Men det blir du som får den isf! Det ska hållas inom familjen, incest är bra när det kommer till basspelande och pratabas :wink:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Skriv svar