Hiwatt + Ampeg

Prata om förstärkare och högtalare
Skriv svar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, hade uppe den där i en annan tråd, tror du tyckte att han skulle skänka case:en :D
Macahan tyckte 15 för toppen vore rimligt, han begärde 17500 för bara toppen förut.
Lådan borde inte kosta så mycket som den gör... tycker jag... 25k... mycket pengar, men det är det kanske värt, har inte ens testat nå´n Hiwatt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Stämmer, nu minns jag. Sorry.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Jag tror också att jag sa att man nog kan få loss en ny sådan på JAM för 20 papp (bara toppen alltså). Måste dock erkänna att jag är grymt sugen på Hiwatten eller en Orange 200-topp (matchar mina fula gula lådor ) :P
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:Stämmer, nu minns jag. Sorry.
Ingen fara!
Det är topp som säkerligen är värd att nämnas flera gånger!

Men är det som Mala säger så är det ju ingen vits att köpa en beggad för 17... eller vad det nu var han skulle ha...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

blackparkas skrev:
Johannes skrev:Stämmer, nu minns jag. Sorry.
Ingen fara!
Det är topp som säkerligen är värd att nämnas flera gånger!

Men är det som Mala säger så är det ju ingen vits att köpa en beggad för 17... eller vad det nu var han skulle ha...
Nä, 10 är lagom :P Vet inte om jag håller på att trilla in i masspåverkan från forumet om att man ska köra P-bas o helrör. Nu är jag totalt insnöad på min Spitfire och får hem min custom P nästa vecka. Kanske ska köra med ett par feta PA-slutsteg och en preamp istället bara för att bryta masshypnosen :shock:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Med tanke på tillgången är det nog svårt att hitta en sådan för 10000. 13-15000 är nog faktiskt rimligt. Är själv sugen på en sådan eftersom jag spelar med två band och inte vill släpa Orange-toppen. Köpte en Mesa Boogie Buster som är en väldigt bra förstärkare men det är inte samma mjuka karaktär eller snygga dist i den som i Orangen. Kanske Hiwatt är bättre? Handbyggt brittiskt kanske är speciellt?

Mala: Det låter som att du borde vaccinerat dig innan du äntrade detta forum. :lol:
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Danne skrev:
Mala: Det låter som att du borde vaccinerat dig innan du äntrade detta forum. :lol:
JAg vet men det ingick bara hepatit C och malaria :oops:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
gäst

Inlägg av gäst »

MALA skrev:
Danne skrev:
Mala: Det låter som att du borde vaccinerat dig innan du äntrade detta forum. :lol:
JAg vet men det ingick bara hepatit C och malaria :oops:
Här kommer besserwissern: Det går inte att vaccinera sig mot hepatit C.
gäst

Inlägg av gäst »

Danne skrev:Med tanke på tillgången är det nog svårt att hitta en sådan för 10000. 13-15000 är nog faktiskt rimligt. Är själv sugen på en sådan eftersom jag spelar med två band och inte vill släpa Orange-toppen. Köpte en Mesa Boogie Buster som är en väldigt bra förstärkare men det är inte samma mjuka karaktär eller snygga dist i den som i Orangen. Kanske Hiwatt är bättre? Handbyggt brittiskt kanske är speciellt?

Mala: Det låter som att du borde vaccinerat dig innan du äntrade detta forum. :lol:
Varför bygger inte Orange en 300-wattare med 2 ohm minimum så jag kan köra med mina tv 4-ohmslådor och ha tillräckligt med volym?
Bastards...
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

En 200W till varje låda? :oops:
gäst

Inlägg av gäst »

200071 skrev:En 200W till varje låda? :oops:
Det är ingen dum tanke men det ligger lite utanför min budget.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Johannes skrev:
MALA skrev:
Danne skrev:
Mala: Det låter som att du borde vaccinerat dig innan du äntrade detta forum. :lol:
JAg vet men det ingick bara hepatit C och malaria :oops:
Här kommer besserwissern: Det går inte att vaccinera sig mot hepatit C.
Jag vet! Det går inte att vaccinera sig mot forumet heller, därav paradoxen. Som kuriosa kan jag nämna att jag jobbat som dopingkontrollant på alla OS, VM och EM sedan 1980 och har en del medicinska kunskaper :oops:

Liten bild från Athen, väldigt förtroendeingivande eller...

Bild
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

200071 skrev:En 200W till varje låda? :oops:
Absolut! Varför fegköra?
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Ja, varför bygger inte orange en starkare topp.. eller en 8x10 låda, eller en 4x12 till bas?? eller tar tillbaka 2x15 parabolalådan.. många frågor som är i mitt huvud och som frekvent snurrar runt på orange-forumet.
Skriv svar