Aguilar

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Den här tråden spårade ju ur i stort sett redan på 1:a sidan så det är ju bara att fortsätta. Vilka regler har egentligen satts upp här? Forumpoliser som hävdar att vissa är välkomna att uttrycka åsikter och andra inte. Är det så att om vi börjar kritisera Windmill, Clover och Delano hårt så skulle detta alltså innebära att minst 3 personer här är belagda med munkavle? Om någon presenterar sig som EBS Ralf har jag inga problem med att inse det partiska i inläggen och jag kan inte bli upprörd över blotta närvaron heller.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

OK
Här finns inga regler än de som växer fram av sig själva . Det är väl skönt. Jag instämmer med alla andra att det är jätteskönt att här finns plats för alla och att alla har plats att uttrycka sina åsikter. Rockare och fusionsfolk, köpare och säljare och så vidare så det har inget med det att göra.
Men jag ville bara uttrycka min allmänna trötthet över långa diskussioner som aldrig kan bli avslutade som egentligen bara berör två personer...
Men jag är på dåligt humör idag...
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Mitt inlägg beror också på att jag är trött på tjafset (jag vet. "Låt bli att läsa då"). Skrev föregående inlägg innan jag sett ditt senaste Peter. Mao, håller helt med föregående talare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Äh.... i den här tråden har väl ändå ganska många yttrat sina åsikter, eller?


Klart folk/man ska få gnälla och gnabbas om det är så.... jag skiter faktiskt fullständigt i det, kanske för att jag ofta brukar vara en av parterna som är i luven på varandra, men ändå..
En diskussion inte intresserar mig skulle jag inte heller läsa.. eller åtminstone inte kommentera.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

.................................................. :hug: ...............................................
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Gäst

Inlägg av Gäst »

200071 skrev:
EBS Ralf skrev:Johannes, vad har jag nu sagt efter det inlägg som det refereras till som är förolämpande?
Ta det i ett PM om det behövs....
+1 Jag och Ralf har PM:at varandra och nått ett mycket bra samförstånd. Rekommenderas.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

GrafZeppelin skrev:
200071 skrev:
EBS Ralf skrev:Johannes, vad har jag nu sagt efter det inlägg som det refereras till som är förolämpande?
Ta det i ett PM om det behövs....
+1 Jag och Ralf har PM:at varandra och nått ett mycket bra samförstånd. Rekommenderas.
Sniff sniff.. luktar .. hmm.. spons?? :shock: :wink:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Gäst

Inlägg av Gäst »

Liten skrev:
GrafZeppelin skrev:+1 Jag och Ralf har PM:at varandra och nått ett mycket bra samförstånd. Rekommenderas.
Sniff sniff.. luktar .. hmm.. spons?? :shock: :wink:
Jag blev köpt till tystnad! ;)

Nejdå, jag menade alltså vi tog våra meningsskiljaktigheter via pm och det gjorde att de löstes mycket snabbt.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Grafen, om det innebär att du får alla gamla EBS 1:or som ligger kvar på lagret så kan du väl släppa en till mig :D
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

MALA skrev:Grafen, om det innebär att du får alla gamla EBS 1:or som ligger kvar på lagret så kan du väl släppa en till mig :D
Med mina förhandlinsskills kanske jag kan deala till mig nån gammal preamp från den tiden de hette Efekt och en platta med Hazze Wazeen... :)
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

GrafZeppelin skrev:och en platta med Hazze Wazeen... :)
:lol: :lol: :lol:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

GrafZeppelin skrev:
MALA skrev:Grafen, om det innebär att du får alla gamla EBS 1:or som ligger kvar på lagret så kan du väl släppa en till mig :D
Med mina förhandlinsskills kanske jag kan deala till mig nån gammal preamp från den tiden de hette Efekt och en platta med Hazze Wazeen... :)
:D Demar han fortfarande för EBS?
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Gäst

Inlägg av Gäst »

...vilket INTE var en känga mot Hazze, okej?! :)
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

På något sätt känner jag hur Wille's gammla: "samma typ av annorlunda saker" behövde spelas igen...

-hur ska man göra för att inte va som andra
-när till&med den allra värsta lantis har koll? (ja e av ko-vältar börd!)
-ungar döps till ismael francois eller cassandra
-och spelar carambole

-mozzaka ja självklart eller nachoz ska man äta
-och chartertrippen går till en exotisk atoll
-och snart så ska väl medesvensson stavas med ett Z
-det spelar ingen roll nej nej

-för vad du än kan krysta fram för märkligt konstaterar man;
-jag har en likadan

EDIT: f-låt.. hazze e grym.. på det han gör.. ja e ba avundsjuk!!
Senast redigerad av Liten den tis 28 aug 2007, 15:04, redigerad totalt 1 gånger.
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Zalle
Medlem
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 29 sep 2006, 16:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Zalle »

precision65 skrev:
GrafZeppelin skrev:
MALA skrev:Grafen, om det innebär att du får alla gamla EBS 1:or som ligger kvar på lagret så kan du väl släppa en till mig :D
Med mina förhandlinsskills kanske jag kan deala till mig nån gammal preamp från den tiden de hette Efekt och en platta med Hazze Wazeen... :)
:D Demar han fortfarande för EBS?
Ja vart tog Hazze wazzen vägen ? ,,.förresten boys,.,jag tror han kör på ampeg, men iallafall, vart lirar han numera, var ju kul o kolla.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Många år sedan jag såg honnom.. lirade med trum-Robban och Gitarr-Patrik i Peeping toms(?.. hette dom så?)..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Zalle
Medlem
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 29 sep 2006, 16:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Zalle »

Liten skrev:Många år sedan jag såg honnom.. lirade med trum-Robban och Gitarr-Patrik i Peeping toms(?.. hette dom så?)..
ja man kan undra, vet att han brukade förr spela på finlandsbåtarna, som trubbadur,.,.bas-trubbadur, fast han spelar ju.,.,gitarr-bas blir det väl då ? eller nåt sånt, spelar "mycket" eller om han har nåt på sequenser till sitt baslir.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Zalle skrev: Ja vart tog Hazze wazzen vägen ? ,,.förresten boys,.,jag tror han kör på ampeg, men iallafall, vart lirar han numera, var ju kul o kolla.
Han försvann till Finland och la av helt med spelandet men har tydligen tagit upp det igen. Vet inte på vilket sätt riktigt.
Skriv svar