Aguilar

Prata om förstärkare och högtalare
gäst

Inlägg av gäst »

Matte skrev:
200071 skrev:
maxoges skrev:Som vanligt är folk lättretliga, och bristen på röstläge och betoningar märks på en gång.
När man argumenterar saker på internet finns inte utrymme för skämt, ironi och överdrivna kommentarer.

Försök att uttrycka er tydligt och vänligt, så tror jag att samtliga i denna tråd har hyfsat samma åsikter.

-Att man ska spela på det märke man tycker låter bäst.
..och som man har råd med.
Eller vad banken tycker att man har råd med.
Det första jag gjorde när jag fick mitt livs första fasta anställning förra året var att ta ett lån och köpa en bas till. Mogen att prata pensionsspar? Knappast!
Användarvisningsbild
Zalle
Medlem
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 29 sep 2006, 16:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Zalle »

Som vanligt så spårar det mesta ur här på forumet, trist trist,.,., be folk knipa käft osv,.,,haha,.härlig stämning :) påminner om sandlådan när jag var i den åldern,.,*S*,.men det blir väl lite så när alla har olika åsikter, och tur är väl det, tråkigt om alla gillar samma sak.
jag tycker EBS borde ta sin chans o vara med på ett test i göteborg eftersom många här inte gillar ebs, så kan ni på ebs rodda det, toppen, likaså om fler märken var representerade, man tar med sin bas o får möjligheten som jag tror alla önskar, testa o jämföra SJÄLV och göra sin EGEN uppfattning.

Sen som JunJun sa, man ska köra på det man gillar.
Jag kör på ebs men är mäkta sugen på o testa ampeg svt-4pro tex. verkar vara i min smak men sen även aquilar, sunn, osv osv,..,höjer inte nån över nån annan, finner jag tex. ampeg bra så väljer jag den men skulle inte kasta skit på övriga tusen märken som jag då förmodligen har testat då det kostar en massa pengar o köpa en bra rigg, men i brist på möjligheter att testa så är det svårt att säga vad som faller just jag i smaken.
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Inlägg av EBS Ralf »

:D eller kanske :twisted: Trodde att basister hade humor...he he.
Två saker, jag sa inte att 99,9% har problem med PMS, jag sa att 99,9% här är män. Groovy, det var inget personligt till dig. Jag vet att du har bra koll och dina inlägg har varit rätt så nyanserade jämfört med många andra på forumet. Jag hajar fortfarande inte riktigt vad vitsen är med att tokdissa det ena eller det andra märket bara, känns inte speciellt konstruktivt tycker jag. Märken har olika sound och det gillar man eller inte, vilket inte betyder att allt man inte gillar är = skit, eller hur? För våran del är det ju mycket mer konstruktivt att få förslag på vad vi kan förbättra med existerande eller kommande produkter tex.
Det är min personliga åsikt iaf.

Till sist, för hälsans skull, ta inte allt på för stort allvar. Alla här spelar väl i första hand bas för att det är kul, eller hur? Lite humor och distans skadar inte, jag lovar. Man bör kunna ta även ett inlägg om PMS med en gnutta ro utan att pulsen går upp i 160 och bli allvarligt upprörd. Och jag skriver alldrig när jag är onykter, eftersom jag i stort sett är nykterist, man kan va idiot även när man är nykter ;)
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

[En högst personlig åsikt]
Någonstans snart bör denna tråd låsas..
Anledning: Inget "nytt" ang topic har tillförts på länge.. och.. för att inte fler: "Jag vill också utrycka min åsikt ang allas hemska inlägg.. " ska leta sig in i en ganska gammal tråd..
[/En högst personlig åsikt]

Oh no.. Snacka om att falla på sin egen poäng.. :( ;)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Liten skrev: Oh no.. Snacka om att falla på sin egen poäng.. :( ;)
HAHAHA...men du kunde inte låta bli
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Nä... :(
Ville bara påpeka att det börjar kännas som repriser nu.. klart alla ska utrycka sin åsikt.. det är ju ett forum.. därav mitt inlägg.. logiskt va? :DOH: ...

varför har vi ingen "Doh" smiley??
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hoppsan Kerstin... här har det hänt saker när man varit borta...!

Spännande!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Zalle skrev:Som vanligt så spårar det mesta ur här på forumet, trist trist,.,., be folk knipa käft osv,.,,haha,.härlig stämning :) påminner om sandlådan när jag var i den åldern,.,*S*,.men det blir väl lite så när alla har olika åsikter, och tur är väl det, tråkigt om alla gillar samma sak.
Jag tycker faktiskt att det inte alls är "vanligt" här på forumet, tvärtom. Ibland blir det en lite rå jargong mellan folk som lärt känna varann här på forumet, eller på riktigt, och det kan ju tyvärr misstolkas av alla de som inte känner dessa.

Fast vissa inslag i den här tråden kan ju ifrågasättas, men absolut inte "som vanligt".

Sen att trådar spårar ur av OT är en lite annan sak som man kan tycka både si och så om men oftast tror jag de flesta tycker det är kul och kan hitta rätt igen. Är det någon som känner att hennes/hans tråd blivit sabbad så är det ju bara att ryta till.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Jag håller på dig Årnes
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Inte min tråd.. men..
För att återgå till rubriken..
Hur många här spelar i Aguilar högtalare? Kommentarer.. synpunkter?
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Zalle
Medlem
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 29 sep 2006, 16:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Zalle »

200071 skrev:
Zalle skrev:Som vanligt så spårar det mesta ur här på forumet, trist trist,.,., be folk knipa käft osv,.,,haha,.härlig stämning :) påminner om sandlådan när jag var i den åldern,.,*S*,.men det blir väl lite så när alla har olika åsikter, och tur är väl det, tråkigt om alla gillar samma sak.
Jag tycker faktiskt att det inte alls är "vanligt" här på forumet, tvärtom. Ibland blir det en lite rå jargong mellan folk som lärt känna varann här på forumet, eller på riktigt, och det kan ju tyvärr misstolkas av alla de som inte känner dessa.

Fast vissa inslag i den här tråden kan ju ifrågasättas, men absolut inte "som vanligt".

Sen att trådar spårar ur av OT är en lite annan sak som man kan tycka både si och så om men oftast tror jag de flesta tycker det är kul och kan hitta rätt igen. Är det någon som känner att hennes/hans tråd blivit sabbad så är det ju bara att ryta till.
Jag är inte inne här så ofta, och känner inte nån här, dock tycker jag det är kul att gå in o läsa lite om allt. Jag tror att några här har blivit goda vänner, och det är ju kalas.
Men lite tycker jag det spårar ur ändå ibland.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Som sagt, spårar ur håller jag med om, :wink: men oförskämdheter och dåligt humör är ovanligt.

(Man får inte blanda ihop dåligt humör med dålig humor för det senare finns det mycket av)
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Inlägg av EBS Ralf »

200071 skrev:
(Man får inte blanda ihop dåligt humör med dålig humor för det senare finns det mycket av)
Där slog du huvet på spiken, för du pratar med den dåliga humorns mästare! Fråga BlackParkas...han vet.

:lol: /Hegerfors
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

EBS Ralf skrev:
200071 skrev:
(Man får inte blanda ihop dåligt humör med dålig humor för det senare finns det mycket av)
Där slog du huvet på spiken, för du pratar med den dåliga humorns mästare! Fråga BlackParkas...han vet.

:lol: /Hegerfors
Hehehe... blanda nu inte in mig i den här soppan...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Och Ralf, lite OT, eftersom det inte handlar om Aguilar, men jag har den fetaste 412:an på västkusten just nu tror jag. 4 st EBS Neo 112 som alltså lastar ner förstärkaren i 2 Ohm och ger ett fruktansvärt tryck. Det låter grymt bra (personlig åsikt :wink: ) med min EBS-topp men inte lika bra med min nyinförskaffade Mesa 400+. Så kontentan - rätt matchning av topp och lådor är väldigt viktigt
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Liten skrev:Inte min tråd.. men..
För att återgå till rubriken..
Hur många här spelar i Aguilar högtalare? Kommentarer.. synpunkter?
Jag har AG500sc och en GS112. Toppen låter bra, något begränsade inställningsmöjligheter eftersom det är fasta filter. Känns som att de har bantat ner vissa funktioner för att få ned priset utan att tumma på ljudkvalitén. Den låter bra och modernt, och grundljudet ändras inte när man gör justeringar på tonkontrollerna. Den låter bra för sin prisklass helt enkelt.

GS112 är lätt en av de bästa högtalarlådorna jag har testat. Har provat ett antal olika toppar genom den, Bl a Acoustic 220, Trace Elliot, Fender Bassman 1200, och alla har låtit bra genom den . Bäst lät Fender Bassman, faktiskt bättre än min AG500 på så sätt att soundet var klarare och naturligare.

Kombinationen AG500 och GS112 låter mycket bra. Bra botten och snabb respons. Men man kan inte spela alltför starkt innan GS112 börjar dista, så den riggen passar bäst till svagare volymer.

Det var min lilla recension.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Inlägg av EBS Ralf »

Blackparkas, nej då...jag ska inte dra in dig i detta...men du är ju min enda riktiga kompis här...även om vi tycker olika ibland om basgrejer :cry:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Intressant taktik från EBS marketing director.
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Inlägg av EBS Ralf »

GrafZeppelin skrev:Intressant taktik från EBS marketing director.
Japp, Svennis is my middle name...vad är ditt?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

EBS Ralf skrev:Blackparkas, nej då...jag ska inte dra in dig i detta...men du är ju min enda riktiga kompis här...även om vi tycker olika ibland om basgrejer :cry:
Ibland? :D
Jag gillar IQ:n och Octabassen iaf... :)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Inlägg av EBS Ralf »

Nej, för sista gången. Lovar att aldrig mer klaga på vad som skrivs här, men det här forumet har 550 medlemmar, ca. Hälften av dessa har skrivit 2 inlägg eller mindre och jag har ingen aning av vad det beror på, men en orsak skulle kunna vara jargongen här.

Jag tror att många känner en viss tvekan att skriva något över huvud taget med risk för att bli sågad av någon mer etablerad och accepterad medlem. Hoppas att det inte är så, men om så är fallet så vore det ju väldigt trist.

Sedan, även jag borde ha rätt att utrycka peronliga åsikter här, oavsett vad jag har för yrkesroll, eller hur? Att jag är här under mitt riktiga namn och inte försöker dölja att jag jobbar på EBS är väl en annan sak, som jag tycker är bättre än att va här som nån anonym besökare och försöka va taktisk och lobba för EBS. Tror det uppskattas av många att köra med öppna kort på det viset. Det jag skriver kanske inte alltid har varit taktiskt med tanke på att jag varit kritisk till hur en del saker funkar här, men det mesta jag skrivit är personliga åsikter.

Min yrkesmässiga roll här är väl i så fall snarare att ta intryck om vad ni tycker om våra grejer och ta del av idéer och annat som är värdefull information för oss. Och i grunden är det väl bra att vi finns här eller hur?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag tror aldrig jag varit med om någon som tyckt så synd om sig själv...
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Inlägg av EBS Ralf »

Stackars mig...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Så Ralf, jag lovar. Lite humor och distans skadar inte.
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Inlägg av EBS Ralf »

Ska vi enas under det påståendet då? :D

Fred på jorden och pratabas!
Skriv svar