Combobyte GKmb200 mot ?

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Busta B
Medlem+
Inlägg: 1126
Blev medlem: lör 29 jul 2006, 15:54
Ort: Göteborg

Combobyte GKmb200 mot ?

Inlägg av Busta B »

Den låter bra, men märker att den passar bättre till kontra än elbas. Så, vad har ni för bytestips? Spelar oftare elbas än kontra... skall användas för hemövning och mindre gigs.

Har spelat en del genom en Hartke kickback 12, som e ganska trevlig. Vad finns för fler alternativ? 12" tror jag passar.

Vad kan man förvänta sig i bytesvärde (ev. försäljningsvärde) för en välanvänd GK-combo i bra skick? Alltså en GK mb200, 200w med chorus. ca. från tidigt/mitten 90-tal...


MVH busta B
"Sometimes I´d just look at a flower and the way it would sway would make me feel like playing a certain way..." -James Jamersson

G&L L-2000 - Squier P JV - Windmill Jmodern V - Fender HPD J/P x2 - MESA - TKS - Pedaler
Användarvisningsbild
Viktor
Medlem
Inlägg: 327
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:01

Inlägg av Viktor »

har du nån bild på stärkaren
Användarvisningsbild
Viktor
Medlem
Inlägg: 327
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:01

Inlägg av Viktor »

jag är intresserad av att köpa en sån stärkare, är det bra skick på´n
Användarvisningsbild
Poppamies
Medlem
Inlägg: 83
Blev medlem: ons 11 okt 2006, 18:40
Ort: Karleby, Finland

Re: Combobyte GKmb200 mot ?

Inlägg av Poppamies »

Busta B skrev:Den låter bra, men märker att den passar bättre till kontra än elbas. Så, vad har ni för bytestips? Spelar oftare elbas än kontra... skall användas för hemövning och mindre gigs.
Du kommer att ångra dej bittert om gör dej av med den.Jag har haft en sån i 20 år och jag tror inte du hittar en lika bra liten combo som den. Den passar som du säger perfekt till kontra och akustisk basgitarr men inte är den dålig till elbas heller. Jag köpte min begagnad nån gång på 80-talet av en som bytte til en nyare MB150. Han har många gånger ångrat bytet.
Busta B skrev:Har spelat en del genom en Hartke kickback 12, som e ganska trevlig. Vad finns för fler alternativ? 12" tror jag passar.

Vad kan man förvänta sig i bytesvärde (ev. försäljningsvärde) för en välanvänd GK-combo i bra skick? Alltså en GK mb200, 200w med chorus. ca. från tidigt/mitten 90-tal...

MVH busta B
Priset på en begagnad GK200 borde vara ungefär 5000 kr. Tyvärr är den inte 200w utan "bara" 50w med inbyggda 12" och ca 100w med ett extra skåp. I vilket fall som helst räcker den bra till för hemmabruk och snå giggs. Dessutom är den försedd men compressor/limiter, chorus och stereo direct out
G-strings are for strippers
Skriv svar