EBS funderare och Hjälp???!!!!

Prata om förstärkare och högtalare
basman82
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 00:08
Ort: Arvika

EBS-rigg

Inlägg av basman82 »

I mitt ycke så låter ebs riktigt bra, men jag föredrar ljudet i HD350-toppen och i TD650-toppen framför Fafnern.

Själv har jag en HD350 med en 210 och en 115-låda, och jag tycker att det är riktigt bra klös i grejerna.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Efter att ha testa på mässan i helgen så ÄNDRADE MIN ÅSIKT om EBS nåt grymt också..

Grymt fläskig botten i lådorna och grymt snygga dom Nya NEO lådorna.
Och Fafnern blev ja också imponerad över..

Klar ja hade en Fafner typ 96 o då va dom nog inga höjdar toppar. :?
dereborn

Inlägg av dereborn »

Jag tror det är som med t.ex. Line 6 produker. Låter asbra i testrummet/på mässan eller så, men koppla upp o plugga in i skarpt läge i replokalen, på gig eller i studion - DÅ händer det saker! (På ett negativt sätt...)

Jag gick för nåt år sedan i lugn o ro runt i EBS egna lokaler o testade ALLT dom hade, o tvingades erkänna att jag tyckte att det faktiskt inte lät så dumt... Särskilt Fafnern med några stora N/Dyn-lådor.

Men sen dess har jag drabbats av eländet vid nåt festivalgig o i nån prodreplokal, och det står fortfarande i min backline-rider "NOT Trace Elliott, Hartke or EBS"

(Hartke är den som ligger närmast att strykas, lirade på Stig Vigs lilla combo häromsistens o den lät helt okej i replokalen...)
gäst

Inlägg av gäst »

dereborn skrev: (Hartke är den som ligger närmast att strykas, lirade på Stig Vigs lilla combo häromsistens o den lät helt okej i replokalen...)
Det är bara för att det är Stig Vigs.... The spirit of Stig. Hade det varit någon annans Hartke så hade det garanterat inte låtit bra.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Jag har också varit inne på den teorin!
gäst

Inlägg av gäst »

Jag såg Dag Vag första gången 1982, 11 år gammal. 2 gånger det året, en gång 1988 och nu för ett par år sedan på Mosebacke. Svängigaste Svenska enligt mitt tycke. Tänk att man fortfarande lyssnar på plattor som man fick i julklapp för 25 år sedan...
Har för mig att Stickan 1982 spelade en Non-reverse Thunderbird som 1988 helt plötsligt var motivlackad. Kan det stämma och i så fall, undrar om han ångrar sig?
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Johannes skrev:Jag såg Dag Vag första gången 1982, 11 år gammal. 2 gånger det året, en gång 1988 och nu för ett par år sedan på Mosebacke. Svängigaste Svenska enligt mitt tycke. Tänk att man fortfarande lyssnar på plattor som man fick i julklapp för 25 år sedan...
Har för mig att Stickan 1982 spelade en Non-reverse Thunderbird som 1988 helt plötsligt var motivlackad. Kan det stämma och i så fall, undrar om han ångrar sig?
Det stämmer! Jag brukar normalt reagera starkt på dylika tilltag, men SV's knasighet väcker inte lika stark ångest. Hoppas bara att han tänkt ha den kvar...
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
dereborn

Inlägg av dereborn »

Han lirar mest på sin steinberg-paddel numera.
gäst

Inlägg av gäst »

Han hade Steinberger på Mosebacke. Kenny Håkansson hade också Steinberger när jag såg dom 1988. Han hade ingen extragitarr så när han drog en sträng satte han sig på scenkanten och bytte sträng inför ett fullsatt Kåren i Gbg medans de andra fortsatte spela.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Vi hade Dag Vag på Trästockfestivalen i fjol (eller om det var 2005), hade inte riktigt fattat att Kenny fortfarande spelade fölrrän jag såg flygbokningarna...*gulp*

Sen fick Stig nån slags blodpropp veckan innan och det verkade som de inte skulle kunna komma, fast de var så spelsugna att de kom ändå...och gjorde ett toppengig och mådde toppen efteråt...stod o tjabbade med Stig ett tag om festivalens historia (det är ju en gratisfestival som bygger på att kidsen sliter själva, inget som handlar om pengar typ....). Grymma killar.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Skriv svar