Warwick Take 12

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Epon
Nykomling
Inlägg: 11
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 17:55
Ort: Avesta (Dalarna)

Warwick Take 12

Inlägg av Epon »

Försökte söka efter nån tråd med den, men får bara upp "DEBUG MODE" när jag försöker söka, så jag gör väl en ny topic istället.

Det är såhär att jag planerar att skaffa mig en basstärkare som faktiskt låter som en basförstärkare och inte bara bullrar.
Har just nu en Laney CP15 (15" 150W), som egentligen är en scenmonitor och som från början inte alls var meningen till att användas som basstärkare, men pengarna räckte inte riktigt hela vägen, men nu är jag alltså i farten igen.

Eftersom jag är lite av en warwickoman (jaja, förlåt, jag ska bättra mig :roll:) så fastnade jag ganska snabbt för Warwicks Take 12-stärkare. Dock har jag nu insett att den bara ser stor ut på bild ... en enkel-12:a på 80W och 96dB, och ca 4000kr för en ny.
Efter att ett antal gånger ha fått släpa på monitorn som har vikt och smidighet som ett mindre flygplan, så vill jag ha någon liten och behändig stärkare men som ändå låter bra och inte kostar mer än allt jag äger..

Men det jag undrar är vad en Take 12 egentligen klarar av? Är det bara en liten övningsstärkare, eller går det faktiskt att pumpa ur nånting ur den? Eller finns det kanske något bättre jag borde satsa på?

Hm.
hej jag heter adam och det här är min signatur