Dinosaurie riggar!

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

illern skrev:Men det behövs ju inte en fullsize mixer för att blanda fyra olika kanaler. Skitsamma, jag gillar Jason Newsted också men det ser lite dumt ut.
Kan kanske vara så att den mixern var den "minsta" med någon speciell funktion har var ute efter? :? Eller så kanske han fick den gratis...
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

FreCKo skrev:
illern skrev:Men det behövs ju inte en fullsize mixer för att blanda fyra olika kanaler. Skitsamma, jag gillar Jason Newsted också men det ser lite dumt ut.
Kan kanske vara så att den mixern var den "minsta" med någon speciell funktion har var ute efter? :? Eller så kanske han fick den gratis...
Exakt så är det! Det var den minsta mixern med inbyggd mikrovågs ugn som han fick gratis givetvis. Det var inte dåligt gissat Frecko 8).
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

calif de funk skrev:
FreCKo skrev:
illern skrev:Men det behövs ju inte en fullsize mixer för att blanda fyra olika kanaler. Skitsamma, jag gillar Jason Newsted också men det ser lite dumt ut.
Kan kanske vara så att den mixern var den "minsta" med någon speciell funktion har var ute efter? :? Eller så kanske han fick den gratis...
Exakt så är det! Det var den minsta mixern med inbyggd mikrovågs ugn som han fick gratis givetvis. Det var inte dåligt gissat Frecko 8).
Kom precis på att jag hittade bilden på en sida för Mackie-användare där dom beskrev Kid Rocks rigg och sen la ut den där bilden bara för att visa att Jason också använder Mackie-grejer... Så jag tror inte att han har spons på det sättet, lär vara någon funktion han är ute efter, eller så är det bara estetiskt eller så funderade han på att bygga ut sin rigg.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

calif de funk skrev:
FreCKo skrev:
illern skrev:Men det behövs ju inte en fullsize mixer för att blanda fyra olika kanaler. Skitsamma, jag gillar Jason Newsted också men det ser lite dumt ut.
Kan kanske vara så att den mixern var den "minsta" med någon speciell funktion har var ute efter? :? Eller så kanske han fick den gratis...
Exakt så är det! Det var den minsta mixern med inbyggd mikrovågs ugn som han fick gratis givetvis. Det var inte dåligt gissat Frecko 8).
Inte mobba vår maskot nu Califen! :wink:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Nej fan! Ingen mobbning :roll: . What he says really makes sens :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

calif de funk skrev:Nej fan! Ingen mobbning :roll: . What he says really makes sens :wink:
Jag tycker mig känna en liten smula sarkasm. :twisted:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Geddy_Lee skrev:
calif de funk skrev:Nej fan! Ingen mobbning :roll: . What he says really makes sens :wink:
Jag tycker mig känna en liten smula sarkasm. :twisted:
Califen är en snäll och vänlig själ (om än lite envis ibland). Kanhända hans ursprung i det sydligare Califatet gör att språkets nyanser kan glida lite ibland ?!
Ta inte illa upp!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Nee jag tar sällan illa upp. Jo....om ngn klappar till mig, kanske. =)
Califen är lite ärlig....när Fredrik tänker högt bara.. *s*
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Det är väl inget fel med lite sarkasm :roll:?! Det tycker nästan alla rockenroll basister 8)

Tänk vad tråkigt det vore här om alla var 100% politiskt korrekta :shock: . Jag är inte det i allafall. Förresten menar jag inget illa när det gäller Frecko :D . Han vet det. Du också G-Lee :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Klart jag vet, Califen...! =)
Är det nån som får skit för att han är brutalt ärlig och sarkastisk...
så känner jag honom. :?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Dessvärre så känner jag en till :? Men hellre så än humorsbefriad eller hur :?: 8) :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Geddy_Lee skrev:Inte mobba vår maskot nu Califen! :wink:
Geddy_Lee skrev:Nee jag tar sällan illa upp. Jo....om ngn klappar till mig, kanske. =)
Califen är lite ärlig....när Fredrik tänker högt bara.. *s*
calif de funk skrev:Det är väl inget fel med lite sarkasm :roll:?! Det tycker nästan alla rockenroll basister 8)

Tänk vad tråkigt det vore här om alla var 100% politiskt korrekta :shock: . Jag är inte det i allafall. Förresten menar jag inget illa när det gäller Frecko :D . Han vet det. Du också G-Lee :wink:
Fan va ni mobbas! :cry: Fast iofs, om jag har blivit pratabas's maskot så kan jag nog ta det :lol:

Geddy: Brorsan kan fortfarande inte släppa att du kallade oss piff och puff, han är ärrad för livet och vägrar komma tillbaka till forumet nu... :wink:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

FreCKo skrev:Geddy: Brorsan kan fortfarande inte släppa att du kallade oss piff och puff, han är ärrad för livet och vägrar komma tillbaka till forumet nu... :wink:
*asg* Va tunn han e! =P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Skriv svar