Fender Studio bass

Prata om förstärkare och högtalare
Skriv svar
Användarvisningsbild
maltjik
Medlem+
Inlägg: 1254
Blev medlem: tis 02 okt 2007, 22:18
Ort: Stockholm

Fender Studio bass

Inlägg av maltjik »

http://www.blocket.se/vi/13552994.htm?ca=11_s

Har sett den här på blocket och blev lite nyfiken. Visst är det en Fender Studio bass?
Är det någon som har testat dessa? Hur är de?
Nu bor jag i stockholm, och har iof inte möjlighet att dra ner till jönköping för att kolla in stärkare, men är inte priset ganska lågt?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ojojoj, det var ring-en-minut-efter-att-annonsen-lagts-ut-och-den-är-såld-billigt!

Hade jag 1500:- över hade jag ringt NU! HANDLA!!!

*edit* Givet att den funkar felfritt såklart, men det är ju bara att ringa och fråga. Lite skrap i pottarna är inget att vara rädd för heller.
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Stöldgods?
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

SÅLD :cry:
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Inte omöjligt att det handlar om stöldgods. Den ska vara rörbestyckad både i för och slutsteg om inte jag har helt fel.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
maltjik
Medlem+
Inlägg: 1254
Blev medlem: tis 02 okt 2007, 22:18
Ort: Stockholm

Inlägg av maltjik »

den har ju legat ute ett tag, så den kan ju vara borta sedan länge.
jag har inte ringt och hört om den då jag som sagt inte har möjlighet att hämta den. och jag vet inte om jag vill skicka förskottsbetalning till "iffe" för att han ska bussgodsa den till mig.
så då skippar jag de helt. jag är mer intresserad över hur de är om jag skulle dyka på en lite närmre (även om priset då säkert inte är lika fördelaktigt....)
Bild
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
Gäst

Inlägg av Gäst »

200071 skrev:SÅLD :cry:
Som sagt var... :( Undrar om nån på forumet knep den?

*edit* Jaha, 25:e september...
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

calif de funk skrev:Inte omöjligt att det handlar om stöldgods. Den ska vara rörbestyckad både i för och slutsteg om inte jag har helt fel.
Varför ska allt som är billigt vara stöldgods?
Det kan lika gärna röra sig om okunskap och ointresse för vad det är man säljer.

Ett klipp är vad det var och ja, den är helt rörbestyckad i både för och slutsteg.
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Matte skrev:
calif de funk skrev:Inte omöjligt att det handlar om stöldgods. Den ska vara rörbestyckad både i för och slutsteg om inte jag har helt fel.
Varför ska allt som är billigt vara stöldgods?
Det kan lika gärna röra sig om okunskap och ointresse för vad det är man säljer.

Ett klipp är vad det var och ja, den är helt rörbestyckad i både för och slutsteg.
Nja, killen kallar sig "Iffe", säger att han har en lånad mail och hans telefonnummer finns inte registrerat bl a på Eniro. Det och priset gör iaf mig misstänksam.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Matte skrev:
calif de funk skrev:Inte omöjligt att det handlar om stöldgods. Den ska vara rörbestyckad både i för och slutsteg om inte jag har helt fel.


Varför ska allt som är billigt vara stöldgods?

Det kan lika gärna röra sig om okunskap och ointresse för vad det är man säljer.

Ett klipp är vad det var och ja, den är helt rörbestyckad i både för och slutsteg.
Nädu, har aldrig påstått något sådant. Inte alltid, men rätt ofta. Det finns idag inte så många idioter som inte vet vad de äger.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

basmartin skrev: Nja, killen kallar sig "Iffe", säger att han har en lånad mail och hans telefonnummer finns inte registrerat bl a på Eniro. Det och priset gör iaf mig misstänksam.
Det lär inte vara någon dataintresserad kille då den är såld och han inte tagit bort annonsen. Att kontantkort inte är listade på eniro är inte konstigt heller. De saknar i regel en känd användare om man inte registrerar sig så de vet vet som har just det numret. Namnet är inget att säga om. Skulle det ståttt Ashtafi eller Vladimir så hade väl en del ändå misstänkt det hela som stöldgods. För min egen del så brukar jag vänta med de förutfattande meningarna tills jag pratat med säljaren. I många fall finns det en förklaring till prissättningen i form av okunskap eller liknande om det nu är en seriös försäljning. I de fall amn stött på det som verkar misstänkt stöldgods så får man backa och tacka nej efter samtalet.

Det är mina 2 ören......
maltjik skrev: Är det någon som har testat dessa? Hur är de?
Ja, De låter som en bassman med mer krut och bättre EQ. Det är en 5 eller 6 bands grafisk Eq i rattformat till höger som gör att man kan skruva till flertalet olika sound ur den. Går att få att dista och låta lite lagom ansträngt utan att behöva spela tokhögt. En stor nackdel är dock det klumpiga formatet och den höga vikten.Inget an gärna släpar upp för en trapp eller i och ur bilen om man är själv. Rörbyten lär inte vara allt för billiga heller. 6 st 6L6 i slutsteget, men mesa 400+ och Ampeg är värre/dyrare att byta i.......
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag har pratat med honom. Lutar åt lathet och okunskap.....
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

200071 skrev:Jag har pratat med honom. Lutar åt lathet och okunskap.....
Jag med. Har samma åsikt.
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

calif de funk skrev:
Matte skrev:
calif de funk skrev:Inte omöjligt att det handlar om stöldgods. Den ska vara rörbestyckad både i för och slutsteg om inte jag har helt fel.


Varför ska allt som är billigt vara stöldgods?

Det kan lika gärna röra sig om okunskap och ointresse för vad det är man säljer.

Ett klipp är vad det var och ja, den är helt rörbestyckad i både för och slutsteg.
Nädu, har aldrig påstått något sådant. Inte alltid, men rätt ofta. Det finns idag inte så många idioter som inte vet vad de äger.
I det fallet skulle jag vilja påstå det motsatta. Det finns många som inte har en aning om vad det är de har står på vinden eller i garderoben. Att kalla dem idioter för det känns inte motiverat för min del, men tycker du det så......
Det är oftare man ser folk försöka ta ut överpris än att det är billigt, men det är av samma orsak. De vet inte vad det är de äger.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Matte skrev:
calif de funk skrev:
Matte skrev:
calif de funk skrev:Inte omöjligt att det handlar om stöldgods. Den ska vara rörbestyckad både i för och slutsteg om inte jag har helt fel.


Varför ska allt som är billigt vara stöldgods?

Det kan lika gärna röra sig om okunskap och ointresse för vad det är man säljer.

Ett klipp är vad det var och ja, den är helt rörbestyckad i både för och slutsteg.
Nädu, har aldrig påstått något sådant. Inte alltid, men rätt ofta. Det finns idag inte så många idioter som inte vet vad de äger.
I det fallet skulle jag vilja påstå det motsatta. Det finns många som inte har en aning om vad det är de har står på vinden eller i garderoben. Att kalla dem idioter för det känns inte motiverat för min del, men tycker du det så......
Det är oftare man ser folk försöka ta ut överpris än att det är billigt, men det är av samma orsak. De vet inte vad det är de äger.
Du får påstå vad du vill , det helt OK för mig. :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

200071 skrev:Jag har pratat med honom. Lutar åt lathet och okunskap.....
:!:
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
maltjik
Medlem+
Inlägg: 1254
Blev medlem: tis 02 okt 2007, 22:18
Ort: Stockholm

Inlägg av maltjik »

Matte skrev:
maltjik skrev: Är det någon som har testat dessa? Hur är de?
Ja, De låter som en bassman med mer krut och bättre EQ. Det är en 5 eller 6 bands grafisk Eq i rattformat till höger som gör att man kan skruva till flertalet olika sound ur den. Går att få att dista och låta lite lagom ansträngt utan att behöva spela tokhögt. En stor nackdel är dock det klumpiga formatet och den höga vikten.Inget an gärna släpar upp för en trapp eller i och ur bilen om man är själv. Rörbyten lär inte vara allt för billiga heller. 6 st 6L6 i slutsteget, men mesa 400+ och Ampeg är värre/dyrare att byta i.......
åfan. det låter ju som att det skulle kunna varit en schysst stärkare! :/
fanns de i toppvariant också, eller bara combo?
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

maltjik skrev:
Matte skrev:
maltjik skrev: Är det någon som har testat dessa? Hur är de?
Ja, De låter som en bassman med mer krut och bättre EQ. Det är en 5 eller 6 bands grafisk Eq i rattformat till höger som gör att man kan skruva till flertalet olika sound ur den. Går att få att dista och låta lite lagom ansträngt utan att behöva spela tokhögt. En stor nackdel är dock det klumpiga formatet och den höga vikten.Inget an gärna släpar upp för en trapp eller i och ur bilen om man är själv. Rörbyten lär inte vara allt för billiga heller. 6 st 6L6 i slutsteget, men mesa 400+ och Ampeg är värre/dyrare att byta i.......
åfan. det låter ju som att det skulle kunna varit en schysst stärkare! :/
fanns de i toppvariant också, eller bara combo?
Bara kombo. Dock är det en hel del som byggt nytt kabinett till sina och använder som topp. Finns bara 8 Ohms utgång på den vilket kan vara en nackdel.
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

här finns lite info:
http://www.ampwares.com/ffg/
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Jag tror att de "passade på" att bygga den där i samma veva som Super Twin reverb. De har samma slutsteg med 6x6L6 som sagt. Riktigt bra ljud och tryck om jag minns rätt. Det stod en schleten sån på gamla DLX för några år sedan, och den var prissatt till 5000:- har jag för mig. Även det tycker jag är ett bra pris, så femtonhundra var ett tokfynd.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Det DÄR skull man haft hemma och lira på....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

blackparkas skrev:Det DÄR skull man haft hemma och lira på....
Det är ju det man har! 8)
Skriv svar