"Nya" förstärkarmärken på marknaden....

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

"Nya" förstärkarmärken på marknaden....

Inlägg av Jan Hellman »

När man surfar runt på andra utländska basforum pratas det framförallt om två lite halvnya förstärkarmärken som inte finns/funnits i Sverige tidigare.

För det första verkar många tycka att Markbass (http://www.markbass.it/) gör ruskigt bra prylar. Dom har väl en agentur i Sverige nu av vad jag förstår och det är väl ILT Scandinavia (http://www.ilt.nu) som tagit på sig Markbass.

För det andra pratar väldigt många om Euphonic Audio (http://www.eaamps.com/). Deras förstärkare väger nästan ingenting, låter mycket och är väldigt välljudande. Framförallt deras iAmp Micro 300 "topp" ihop med deras Wizzy 10´ låda pratas det väldigt mycket om. Micro 300 förstärkaren levererar 270 W och väger bara ett par kg. Och så får den plats i en ficka på gigbagen till högtalaren. Eller ytterfickan på bas-gigbagen. Alltihop väger mindre än 10 kg av vad jag har förstått, förstärkare och högtalare. Euphonic Audio har mig veterligen ingen agentur här i Sverige än. Det närmaste är väl England.

Är det några som har testat dessa förstärkare? Jag har läst att det är några här som kör på Markbass. Vad är det för omdöme generellt? Har någon testat EA´s prylar? Är dom så rasande bra som folk skriver på forumen utomlands? Vore lite intressant att veta.... När man läser vad folk skriver är dessa märken så pass mycket bättre n allt annat att man inte kan ha kvar sina gamla prylar längre.....

Sen verkar Acoustic vara på gång igen. Det märket som bl.a. Pastorius körde på. Dom kursade/la ner tillverkningen för ganska länge sedan men nu verkar det som att det börjar hända saker och ting igen. Lite nytt folk samt några av dom ursprungliga teknikerna har kommit en bra bit i utvecklingen av nya förstärkare/högtalare. Kan bli lite intressant. Dom vart ju bra på sin tid och utvecklar dom prylarna lite kan det nog bli lite kul. Någon som testat Markbass eller framförallt Euphonic Audio? Vore lite intressant att veta.... Tack och bock. Nu ska jag sova!

//Jan
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+
Inlägg: 1716
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 16:25
Ort: Piteå

Inlägg av Bonehead »

Jag är lycklig ägare av en marcbasskombo, jag är apnöjd. Den låter bra, väger ingenting och är pålitlig som en dosa ettan.
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Bonehead skrev:Jag är lycklig ägare av en marcbasskombo, jag är apnöjd. Den låter bra, väger ingenting och är pålitlig som en dosa ettan.
Tar den slut när man som mest behöver den :shock:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Svarte_Jack skrev: Tar den slut när man som mest behöver den :shock:
Ha ha ha!!!
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Hellboy skrev:
Svarte_Jack skrev: Tar den slut när man som mest behöver den :shock:
Ha ha ha!!!
:lol:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+
Inlägg: 1716
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 16:25
Ort: Piteå

Inlägg av Bonehead »

självupplevt?
Svarte_Jack skrev:
Bonehead skrev:Jag är lycklig ägare av en marcbasskombo, jag är apnöjd. Den låter bra, väger ingenting och är pålitlig som en dosa ettan.
Tar den slut när man som mest behöver den :shock:
Skriv svar